پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
احمد فرخفال

حوزه/ رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با بیان این که حرکت شومی که علیه مرجعیت در این روزها در فضای مجازی مطرح شد، هیچ جایگاهی در نظام روحانیت و حوزه های علمیه ندارد گفت: جامعه مدرسین و مجمع عمومی آن اهانت یک فرد ناچیز را به شان مرجعیت به طور قاطع محکوم می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری‌حوزه، حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال امشب در چهارمین انتخابات هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که در سالن همایش های مدرسه عالی دارالشفاء برگزار شد، با بیان این که همه ما پاسداران شریعت مبین اسلام هستیم و این تشکیلات در ابعاد مختلف حوزه به دلیل حفظ اسلام ناب و شریعت بوده  گفت: جای تعجب نیست که بدخواهان و دشمنان اسلام ناب و مذهب تشیع و مذهبی که از پیروان راسخ کتاب و سنت هستند، هرازچندگاهی با سرویس های اطلاعاتی اجانب دست به حرکت های شوم می زنند.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با بیان این که  حرکت شومی که علیه مرجعیت در این روزها در فضای مجازی مطرح شد، هیچ جایگاهی در نظام روحانیت و حوزه های علمیه ندارد افزود:  جامعه مدرسین و مجمع عمومی آن اهانت یک فرد ناچیز را به شان مرجعیت به طور قاطع محکوم می کند.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال، مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را مولود امر مقام معظم رهبری در سال 89برشمرد بیان داشت:  رهبر معظم انقلاب، تشکیل مجمع عمومی را مطالبه کردند و جامعه مدرسین هم برای اینکه برای خود بازوی قوی ایجاد شود، این مجمع را به تبعیت ازفرمایشات ایشان تشکیل داد.

وی ادامه داد: مجمع عمومی سه دوره را پشت سر گذاشته در دوره آخر به دلیل کرونا، انتخابات به تاخیر افتاد و هیئت رئیسه دور سوم مجمع عمومی کار خود را ادامه داد و اکنون با این فرصتی که ایجاد شده، تصمیم بر برگزاری انتخابات گرفته شد.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: هیئت رئیسه سوم، بیش از سه سال کار را دنبال کرد و اعضای مجمع عمومی و اعضای هیئت رئیسه هیچ گونه حقوق و مستمری و دریافتی ماهانه نداشته اند و نخواهند داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • عبد IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    5 15
    قطعا ایشان از سر دلسوزی صحبت میکنند و باتوجه به سوابق گفتگوهایشان با دیگر وزرا و دولتهای قبل منظورشان ارتباط با کشورهای عربی و منطقه و ارتباط عزتمندانه هست. اما یک مرجع تقلید باید در انتخاب کلمات و جملات دقت کند. جملات ایشان کاملا قابل سوءاستفاده میباشد.
    • احمد علوی IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
      41 2
      نخیر تقصیر ما جبهه حق است که کلام دقیق ایشان که محفوف به قرائن قبلی است درست پخش نکردیم و تحلیل نکردیم و گذاشتیم اینترنشنال و بی بی سی تحلیل کنه. ما جبهه انقلاب به قول مقام معظم رهبری کم کارترین جبهه ها در زمینه رسانه و فضای مجازی هستیم
    • به احمد علوی IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
      0 0
      باز مقام معظم رهبری را تفسیر به رای کردید پیشنهاد من به تو بچه خواند علما وطلاب فاسد درآخرالزمانه برخي از عالم نماها و روشن فکران نا آگاه شيعه، بخاطر دنياگرائي و پيروي از هواهاي نفساني، در مقابل حضرت قيام نمايند؛ چنانچه درحال حاضر در برخي موارد مشاهده مي شود مثل امثال تو
  • احمد علوی IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    4 2
    درود بر ایشان که از کیان مرجعیت دفاع کرد
  • اسماعیل صفری IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    39 2
    ایشان یک مرجع سیاستمدار به معنای واقعی است. یک طلبه که برای رسیدن به وزارت آموزش و پرورش این اهانت ها را می کند برای خوش آمد گویی برخی، باید محکوم شود و بداند که حوزه مبارکه جای این بی ادبی ها نیست
  • فهیمی IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    25 4
    ان شاء الله جامعه مدرسین بیانیه محکم و رسمی بدهند که بالمآل به نفع خودشان است
    • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
      0 7
      وای میبینم تو چقدر خوش حال شدی بیانیه بدهد این به نفع شما مذهبی .... وسکولار های .... است
  • یک طلبه جانباز IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    22 0
    به نام خدا در سایت تندرو و بی ادب رجا نیوز شخصی به نام مهدی جمشیدی به ساحت حوزه و مرجعیت و نیز مردم خوب ایران وقیحانه توهین و جسارت کرده اگر الان با این جور افراد هتاک بی ادب برخورد قاطع نشه فردا باید منتظر بدتر از این ها بود. چطور این شخص حقیر که طلبه هم نیست باید به خودش اجازه بده به یک مرجع بزرگ توهین کنه. این ها عقده ای هستند و می خواهند پشت سپر آتش به اختیار لجن پراکنی کنند
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    2 0
    محکوم کردن فایده ندارد باید رسانه های توهین کننده را .......
  • حسن IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    3 0
    واقعا متاسفم به اون حقیر که حرمت های با بهانه های انقلابی بودن و .... به راحتی مثل آب خوردن هر جسارتی می کند، آن هم نگاه از بالا که انگار یک مجتهد انقلابی صد ساله را نصحیت کند که مبادا پایت را کج بگذاری .... این شخص مصداق لوتر است و هوس کرده که یک تارخی مثل تاریخ قرون وسطایی درست کند، این مردک باید بداند که حوزه پویاست و زنده است و بر آمده از مردم و از دل مردم است برای رسیدن به یک مقامی نباید به این تربیت ها پست و بهاء داده شود.