یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله مکارم / مؤسسه تحقیقاتی دارالاعلام لمدرسة اهل البیت(ع)

حوزه/ مدیر برنامه ریزی و نظارت موسسه دارالاعلام از فعالیت های علمی گسترده این مرکز در عرصه های پژوهشی و فرهنگی خبرداد.

حجت الاسلام نیلخوانی در گفتگو با خبرگزاری حوزه، در خصوص فعالیت های موسسه دارالاعلام لمدرسه اهل البیت(ع) گفت: موسسه دارالاعلام از سال ۸۹ تاسیس شد و در سال ۹۱ با دوره های بلند مدت تربیت پژوهشگر نقد وهابیت به کار خود ادامه داد.

وی افزود: تا کنون ۶ دوره بلند مدت با هدف آموزش پژوهشگر در حوزه نقد وهابیت و جریان های سلفی در این موسسه برگزار شده است. همچنین از سال ۹۸ مجوز سطح سه و چهار این مرکز نیز اخذ شده است.

وی از وجود شعبات این موسسه در شهرهای اهواز، شیراز، مشهد و اصفهان خبرداد و گفت: نکته مهم نظام آموزش و پژوهش محور دارالاعلام است که از جمله آن می توان به پژوهش محوری اشاره کرد که از تمام پژوهشگران خواسته می شود که هر ساله یک مقاله علمی در باب وهابیت بنویسند.

مدیر برنامه ریزی و نظارت موسسه دارالاعلام بیان کرد: درس های مجموعه نیزک املا موضوع محور هستند و با مشارکت فعال طلاب اجرا می شود. دانش پژوهان ملزوم به ارایه گزارش، خلاصه و تقریر و ارایه کنفرانس و ارایه مباحث به شکل جزوه هستند.

وی گفت: همچنین دانش پژوهان باید بیش از ۱۰۰ ساعت حضور در کتابخانه داشته باشند و از منابع علمی این کتابخانه استفاده کنند.

نیلخوانی بیان کرد: از دستاوردهای علمی این پژوهشگران می توان به تامین محتوای کامل دو سایت الوهابیه و المخاطره التکفیر اشاره کرد. همچنین سه مجله علمی پژوهشی این مجموعه نیز بسیاری از مقالات خود را از دانش پژوهان خود تامین می کند.

وی گفت: مجلات سلفی پژوهی، سراج منیر و امت واحده بسیاری از محتوای علمی خود را از دانش پژوهان این مرکز دریافت می کنند. در کنار مقاله نویسی منشورات و کتاب های زیادی نیز در این مجموعه منتشر شده است که شامل ۹۷ عنوان کتاب است و ۴۴ اثر نیز در حال چاپ است.

مدیر برنامه ریزی و نظارت موسسه دارالاعلام، یادآورشد: موسسه دارالاعلام در قالب هایی چون پادکست موشن گرافی تولیدات فاخری در حوزه نقد وهابیت فعالیت داشته است. همچنین دو کنگره عظیم در سال ۹۲ و ۹۳ در نقد جریان های تکفیری از سوی این موسسه برگزار شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha