شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
خواهران طلبه نهاوندی در مدارس دخترانه حضور پررنگ دارند

حوزه/ معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان همدان گفت:خواهران طلبه نهاوندی در مدارس دخترانه حضور پررنگ دارند.

مریم جان جان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با اشاره به فعالیت مدارس علمیه خواهران استان همدان در مدارسی که زیرمجموعه وزارت آموزش و پرورش فعال هستند، گفت: خواهران طلبه نهاوندی در مدارس دخترانه حضور پررنگ دارند.

وی افزود: مدرسه علمیه معصومیه نهاوند، دارای یک پیش دبستانی و دبستان به نام «تسنیم» است و مدیر و معلمان دبستان همگی از مبلغان و دانش آموختگان مدرسه  معصومیه می باشند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان همدان اظهار کرد: هدف اصلی در پیش دبستانی و دبستان «تسنیم»، ترویج معارف دینی و قرآنی و مهدوی بین دانش آموزان است.

وی در ادامه به مواردی از فعالیت های طلاب خواهر در دبستان «تسنیم» اشاره کرد و گفت: برگزاری مسابقه در مناسبت ها، برگزاری مراسمات ملّی و مذهبی، تشویق دانش آموزان مستعد در زمینه آموزش معارف قرآنی، برگزاری کلاس ورزش تخصصی(رشته کاراته) از مهمترین فعالیت هاست.

خانم جان جان با تاکید بر ضرورت حضور طلاب در مدارس، بیان کرد: فعالیت دیگر طلاب خواهر حضور در مدارس در قالب طرح امین و مدرسه سمپاد است.

وی، مشاوره به دانش آموزان و والدین آنها، برگزاری نشست های اخلاقی، بیان احکام و مباحث مهدوی، حضور در مراسم های مذهبی، اکران برخی فیلم های عمار(متناسب با سن دانش آموزان) و ... از فعالیت های تاثیرگذار در مدارس است.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان همدان در خصوص علت عدم استفاده مدارس دیگر از این ظرفیت، به دشواری های دریافت مجوز از آموزش و پرورش، دارا نبودن فضای آموزشی مستقل برای این فعالیت ، نداشتن هزینه لازم برای حقوق مدیر و معلمان و نداشتن تفاهم نامه های کشوری اشاره کرد.

وی در پایان افزود: مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، با توجه به ظرفیت فارغ التحصیلان می‌تواند با انعقاد تفاهم‌نامه هایی با وزارت آموزش و پرورش، در مهدهای امین، پیش دبستانی امین و ... ورود کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha