جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین میر مطلبی

حوزه/ مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه، گفت:‌ ساماندهی دقیق خدمات به طلاب، نیازمند به روز رسانی اطلاعات دانش آموختگان توسط مدیران استانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،‌ حجت الاسلام والمسلمین میر مطلبی در اجلاسیه مدیران استانی، معاونان و مدیران ستادی حوزه های علمیه، به مهمترین برنامه‌ها و طرح‌های تحولی در حال اجرا و در افق آینده مرکز امور طلاب و دانش آموختگان اشاره نمود و ضمن تاکید بر اهمیت سرکشی مدیران از مدارس علمیه، خاطرنشان کرد: امور طلاب به عنوان خادم طلاب در کنار پیگیری برنامه های ستادی، خود را موظف به پیگیری میدانی مطالبات طلاب می داند.

مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه با بیان این که سرکشی و دیدار حضوری مدیران با طلاب و اساتید، مایه دلگرمی طلاب ارجمند است، خاطرنشان کرد: باید معاونان امور طلاب و مسئولان واحدهای امور طلاب را نسبت به سرکشی از مدارس علمیه و حضور مستمر در جمع طلاب تشویق نمایید.

وی،‌گزارشی از رویکردهای مرکز امور طلاب و دانش آموختگان در بحث سنجش سلامت ارائه کرد و ابراز داشت: بحث پزشک مدارس در مدارس علمیه قم آغاز شده است، با رایزنی خیرین و پزشکان جهادگر این رویکردها را در استان های بزرگ نیز پیگیری نموده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین میر مطلبی، مرکز مراقبت حقوقی و پاسخگویی به مشکلات حقوقی و ارائه مشاوره های حقوقی به طلاب و خانواده حوزویان را از رویکردهای جدید این مجموعه دانست و ابراز داشت: حمایت و پشتیبانی از آسیب دیدگان دوران کرونا و اجرا و ارائه آموزش های همگانی ویژه خانواده ها از دیگر رویکردهای این مجموعه است.

وی گفت:‌ در حوزه ورزش و سلامت و فرهنگ سازی سلامت جسمانی در میان حوزویان اقدامات درخور توجهی صورت گرفته، هیئت های مختلف ورزشی ناظر به ارائه خدمات فنی ورزشی تخصصی به مدارس علمیه و طلاب راه اندازی شده است. این رویکرد در توسعه زیرساخت‌های ورزشی و بحث فرهنگ‌سازی و تربیت مربی بسیار راهگشا خواهد بود.

مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه، توضیحاتی در رابطه با موضوع تغذیه مدارس علمیه ارائه و با بیان این که برخی از طلاب با سوء تغذیه مواجه هستند، خاطرنشان کرد: ساماندهی دقیق خدمات به طلاب، نیازمند به روز رسانی اطلاعات دانش آموختگان توسط مدیران استانی است.

وی به برخی دیگر از طرح های در دست اقدام مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه برای پویایی هرچه بیشتر در ارائه خدمات به طلاب ارائه نمود و یادآور شد: نیاز است تا مدیران از تجربیات فعالان عرصه خدمت رسانی هدفمند غافل نشوند.

در پایان این بخش از اجلاس، مدیران استانی حوزه های علمیه موفقیت در پیگیری امور طلاب در استان را نیازمند تقویت همکاری مراکز حوزوی دانسته بر اهمیت تقویت ارتباط و تعامل امور طلاب و مرکز خدمات حوزه تاکید نمودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha