جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نعمت الله آزموده

حوزه/ عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: مذاکره‌کنندگان هسته‌ای در راهی که آغاز کرده‌اند باید بر اساس اصل اصیل عزت، حکمت و مصلحت حرکت کرده و هیچ‌گاه تسلیم زیاده‌خواهی‌های دشمنان نشوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، عضو شورای استانی حوزه علمیه، اما طبعاً انتظار نمی‌رود در اولین دور مذاکرات در دولت جدید که هفتمین دور مذاکرات وین است، همه‌چیز به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه این دور از مذاکرات توسط دولت سیزدهم در آغاز به کار دولت با مذاکرات دولت یازدهم در آغاز به کارش تفاوت دارد، به تبیین فضای شکل‌گیری مذاکرات در دولت قبل پرداخت و افزود: در سال ۹۲ ایران اسلامی در آغاز دوره فشار حداکثری و تجربه جدیدی از تحریم‌های فلج‌کننده بود و دولت دهم دو سال دشوار را که با سازهای ناهمگون رئیس دولت با حاکمیت همراه بود پشت سر گذاشته بود.

حجت‌الاسلام آزموده ادامه داد: دولت یازدهم با وعده حل مشکلات اقتصادی از راه مذاکره با آمریکا به میدان آمده و کسب رأی کرده بود و بسیاری از مردم بر اثر جنگ روانی و ادراکی رسانه‌های داخل و خارج بر این باور بودند که با مذاکره همه مشکلات حل شده و تحریم‌ها رفع می‌شود و اقتصاد سروسامان می‌یابد.

وی اضافه کرد: در آن زمان در عرصه خارجی و روابط بین‌الملل گروهک‌های تکفیری تازه جان گرفته بودند و به جان کشورهای محور مقاومت افتاده و هر روز قدرت می‌گرفتند.

حجت‌الاسلام آزموده گفت: دولت یازدهم و سپس دوازدهم تمام توجه خود را معطوف به غرب کرده و غرب را در چهار کشور محدود کرده و حتی به اروپای دوم هم توجهی نداشت چه برسد به شرق و همسایگان ایران! دولت قبل تمام تخم‌مرغ‌های خود را تا آخرین روز از ۸ سال صدارتش در سبد غرب گذاشته بود و بر این تصور بود که اوباما با ترامپ فرق دارد و بایدن متفاوت از ترامپ است و اروپا از آمریکا است.

وی تصریح کرد: آمریکا و غرب نیز بر اساس اطلاعات موجود و سیگنال‌های سازش که از داخل دریافت می‌کرد بر این تصور بود با تشدید حملات امنیتی و نظامی در اطراف ایران و با تشدید جنگ اقتصادی و تبلیغاتی هرچه سریع‌تر به نتیجه خواهد رسید.

حجت‌الاسلام آزموده گفت: با این فضا و با فراز و نشیب‌های زیاد و تدبیر حکیمانه امام انقلاب و مقاومت سرداران و سربازان حاضر در میدان چون سردار سلیمانی و پاسدار حججی و دکتر فخری زاده‌ها و شکیبایی وصف‌ناشدنی بهترین مردم تاریخ، هشت سال گذشت. هشت سالی که تاریخ باید برای آن کتاب‌ها بنویسد و درس‌ها و عبرت‌های تاریخی را در معرض بحث و بررسی و کسب اندوخته‌های بی‌بدیل سیاسی و تاریخی بگذارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برای تبیین شرایط کنونی و بیان درست فضای کنونی مذاکرات ترسیم شرایط گذشته و کنونی بسیار لازم است، افزود: برخی درصددند شرایط کنونی را مانند سال ۹۲ تصویرسازی کنند که این یک فریب بزرگ است، زیرا نه این فضا، آن فضا است، نه این آمریکا و اروپا و رژیم صهیونیستی و ارتجاع عرب آن توان ۸ سال قبل را دارند و نه این دولت سیزدهم، دولت یازدهم و دوازدهم است.

حجت‌الاسلام آزموده تصریح کرد: انتظار این است که مذاکره‌کنندگان هسته‌ای در راهی که آغاز کرده‌اند بر اساس اصل اصیل عزت، حکمت و مصلحت حرکت کرده و هیچ‌گاه تسلیم زیاده‌خواهی‌های دشمنان نشوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha