سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
ایت الله صادقی

حوزه/ آیت الله حاج شیخ عباسعلی صادقی از شاگردان حضرت امام خمینی(س) و علمای سرشناس لرستانی، در سن ۹۶ سالگی دارفانی را وداع گفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، آیت‌الله حاج شیخ عباسعلی صادقی قهاره، استاد حوزه علمیه لرستان و از شاگردان حضرت امام خمینی(س) و از مبارزین دوران انقلاب، به علت کهولت در سن در ۹۶ سالگی در بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد دارفانی را وداع گفت و به دیار باقی شتافت.

آیت الله عباسعلی صادقی قهاره، متولد ۱۳۰۴ ش در اردستان اصفهان با دعوت مرحوم آیت الله کمالوند در سال ۱۳۳۸ به خرم آباد هجرت کرد و اقامت دائمی را در خرم آباد برگزید و منشأ خدمات ماندگاری در استان لرستان شد.

پشتیبانی از نهضت امام خمینی (ره)، زندانی شدن در کمیته ضدخرابکاری رژیم پهلوی، ریاست دادگاه انقلاب، تولیت حوزه علمیه کمالیه و تربیت طلاب، حضور در جبهه‌های جنگ و همراهی و حمایت معنوی رزمندگان، سفرهای تبلیغی به اقصی نقاط کشور، حضور اثرگذار و فعالیت‌های ماندگار در استان و ... از جمله عواملی بودند که موجب شد دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی نسبت به گردآوری و انتشار تاریخ شفاهی آیت‌الله صادقی قهاره اقدام کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha