جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی - امام جمعه خرم آباد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: خدمات آیت الله شیخ عباسعلی صادقی قهاره به مردم معرفی شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد،حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی، در خطبه های نماز جمعه این هفته خرم آباد با اشاره به رحلت عالم ربانی آیت الله شیخ عباسعلی صادقی قهاره، گفت: آن عالم ربانی و مجاهد انقلابی خدمات ارزنده ای را به اسلام و انقلاب ارائه داد.

بیشتر بخوانید:

آیت الله شیخ عباسعلی صادقی دارفانی را وداع گفت

وی با بیان اینکه تربیت طلابی مومن، مهذب و انقلابی در مدارس علمیه لرستان و همچنین تاسیس مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد تنها نمونه ای از خدمات آن عالم فرزانه بود، افزود: تلاش در حل مشکلات و مسائل اجتماعی، مبارزه با رژیم شاهنشاهی و همراهی با امام راحل و مقام معظم رهبری از دیگر خدمات آن عالم فرزانه و مجاهد فقیه بوده است.

امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه آیت الله صادقی حق بزرگی بر گردن ارتقای دانش دینی، فقهی و فرهنگی مردم لرستان دارد، افزود: از همه اهل قلم، صدا و سیما و همچنین اهالی حوزه و دانشگاه انتظار می رود خدات آن روحانی بزرگوار را ثبت و ضبط نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی در ادامه به به ۱۲ آذر سالروز تصویب قانون اساسی اشاره کرد و گفت: قانون اساسی جمهوری اسلامی در مقابل دیگر قانون ها، قانون مترقی و برگرفته از قرآن و سنت است، از این رو میثاق بزرگ ملی و دین انقلاب اسلامی و راه پیشرفت همه جانبه این انقلاب عمل به همین قانون اساسی است.

وی با اشاره به روز جهانی معلول هم گفت: کمیته حمایت از معلولان باید تشکیل شود، زیرا بسیاری از معلولان دارای دستاوردهای زیادی در زمینه های هنری و ... می باشند که افراد و سالم از انجام کارهای آنها ناتوان هستند،

نماینده ولی فقیه در استان لرستان تصریح کرد: بسیاری از معلولان به مراحل رشد علمی بالایی رسیده و حضوری مفید و ارزشمندی در جامعه دارند و باید برای ارائه خدمات مطلوب به معلولان زیر ساخت ها و مناسب سازی خیابان ها و اماکن مختلف فراهم شود.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی به بحث حق آبه استان لرستان اشاره کرد و گفت: در چند هفته اخیر درباره آب و تخصیص آب در چندین استان اتفاقاتی رخ داد که این اتفاقات برمی‌گردد به کم آبی و بخشی هم ضعیف مدیریت؛ تنها راه حل اساسی این مشکل عزم ملی است.

وی در پایان تکمیل سدهای نیمه تمام، اتصال شبکه آبیاری، زهکشی مسیر آب، آبیاری قطره ای را تنها راه حل مشکل زمین های دیم به آبی برشمرد و گفت: استان لرستان نیازمند سدهای مخزنی مانند سد مشهور است که باید در اولویت خدمات عمرانی دولت سیزدهم قرار گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha