جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سرنگونی پهباد آمریکایی

حوزه/ اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

قاچاق و پولشویی منافقین را به دام انداخت

تعدادی از عناصر گروهک تروریستی منافقین به اتهام قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان و پولشویی بازداشت شده اند. براساس سندی رسمی که توسط این روزنامه رؤیت شده است، تعدادی از تروریست‌های منافقین که از سال ۲۰۱۳ میلادی به آلبانی پناهنده شده اند به این اتهامات بازداشت شده اند. در ادامه گزارش این روزنامه در این خصوص آمده است: این سند خطاب به یک گیرنده دیپلماتیک خارجی که دارای امضا و مهر مدیر اداره پلیس جنایی در پلیس ایالتی است، جزئیات یک برگه محرمانه از جرایم را ارائه می‌دهد که بنا بر گزارش‌ها شامل اعضای این گروهک می‌شود. گزارش مذکور در ادامه اضافه می‌کند که ۲ عضو منافقین به همراه همدستان آلبانیایی و یونانی به دلیل مشارکت مستقیم در قاچاق انسان بازداشت شده اند. این گزارش می‌افزاید: بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ میلادی، همین باند قاچاق تلاش کرد تا حدود ۴۰۰ عضو گروهک منافقین را از آلبانی به فرانسه منتقل کند. در ۱۸ جولای ۲۰۲۱، یک محموله مواد مخدر توسط پلیس کشف و ضبط شد و ۲ مقام ارشد گروهک یعنی «نرگس ابریشمچی» و «حسن نایب آقا» بازداشت شدند. براساس سند رسمی مذکور، این افراد به ایفای نقش محوری در سازماندهی و حمل محموله مواد مخدر به ایتالیا اعتراف کرده اند. همچنین این ۲ نفر با دستور مستقیم سفیر آمریکا در آلبانی آزاد شده اند. روزنامه «اگزیت» در ادامه اضافه کرد که با سفارت آمریکا در این باره تماس گرفته شد؛ اما هیچ پاسخ رسمی داده نشده است.

منبع:مهر

چهارمین محموله میعانات گازی ایران به کاراکاس رسید

ایران در راستای قرارداد با ونزوئلا برای صادرات میعانات گازی به این کشور و دریافت نفت خام، چهارمین محموله میعانات گازی خود را به این کشور تحویل داد.طبق گفته یکی از اعضای مجلس ونزوئلا، ایران چهارمین محموله میعانات گازی را در سال جاری میلادی به ونزوئلا تحویل داده است. شرکت نفت دولتی ونزوئلا نیازی حیاتی به این میعانات گازی دارد، چون به‌خاطر تحریم‌های آمریکا هیچ گزینه دیگری برای تهیه آن ندارد. از این نفت خام فوق‌سبک برای ترکیب با نفت خام بسیار سنگین ونزوئلا استفاده می‌شود تا آن را رقیق‌تر کند و آماده صادرات کند. ایران و ونزوئلا که هر دو تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارند، در سال جاری میلادی قراردادی امضا کرده‌اند که طبق آن ایران میعانات گازی خود را به کاراکاس می‌فرستد و نفت خام ونزوئلا را به‌ازای آن دریافت می‌کند. طبق گفته وزارت خزانه‌داری آمریکا، این قرارداد نقض تحریم‌های این کشور است اما هیچ اقدامی برای جلوگیری از آن صورت نگرفته است. ونزوئلا و ایران هر دو قصد افزایش تولید نفت خود را دارند، البته ایران در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای، فرصت بیشتری برای این کار دارد. وزیر نفت ایران اعلام کرده بود: «ما قصد داریم ۱۴۵ میلیارد دلار برای توسعه صنعت نفت در بخش اکتشاف، تولید و پتروشیمی طی ۴ تا ۸ سال آینده سرمایه‌گذاری کنیم، بنابراین از حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در این صنعت استقبال خواهد شد».ونزوئلا هم صادرات نفت خود مخصوصاً به چین و مالزی را افزایش داده است. این کشور در ژوئیه سال جاری میلادی بیش‌از ۷۰۰ هزار بشکه در روز نفت خام صادر کرده است. اما از آن زمان صادرات نفت ونزوئلا به‌خاطر کیفیت نفت خام و مسائل زیرساختی کاهش یافته است.

منبع:تسنیم

«العامری» تهدید به افشا گری کرد

«هادی العامری» رهبر ائتلاف فتح عراق یک نشست خبری برگزار می‌کند. قرار است وی در جریان این نشست خبری اسناد مربوط به تقلب در انتخابات پارلمانی را افشا کند. بر اساس این گزارش، منابع نزدیک به العامری اعلام کرده‌اند که وی در جریان این نشست خبری مهم تمامی اسناد مربوط به دستکاری انتخابات را که پیشتر به دادگاه فدرال ارائه شده، افشا خواهد کرد. پیشتر کمیساریای عالی انتخابات اعلام کرده بود که نتایج شمارش دستی و الکترونیکی آراء انتخابات پارلمانی با یکدیگر مطابقت کامل دارند. پلاسخارت نیز در مواضعی مداخله جویانه خواستار به رسمیت شناختن نتایج انتخابات توسط احزاب عراقی شده بود. در همین ارتباط، هادی العامری رهبر ائتلاف فتح عراق گفته بود: اقدامات «پلاسخارت» فرستاده سازمان ملل در امور عراق و صحبت‌های او درباره انتخابات باعث شده است که اعتماد ما به این نهاد دچار تزلزل شود. پلاسخارت به گونه‌ای رفتار می‌کند که گویی رئیس کمیساریای عالی انتخابات عراق است!

منبع:مهر

حمله ائتلاف سعودی به الحدیده دفع شد

منابع یمنی از دفع حملات گسترده ائتلاف متجاوز سعودی به جنوب حیس در استان الحدیده خبر دادند. بر اساس این گزارش، مزدوران وابسته به ائتلاف سعودی به مدت چندین ساعت با نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن درگیر بودند. المسیره گزارش داد: نقطه ثقل حملات مزدوران ائتلاف متجاوز، در جنوب حیس بوده است که این حملات سنگین دفع شد. این حملات که نقض فاحش توافق سوئد است، برای جبران شکستهای اخیر مزدوران وابسته به ریاض و ابوظبی در الحدیده و در استان مأرب است.

منبع:مهر

استانبول مظنون های همکاری با داعش را بازداشت کرد

نیروهای واحد مبارزه با تروریسم پلیس استانبول ۱۰ تبعه خارجی را به ظن همکاری با گروهک تروریستی- تکفیری داعش بازداشت کردند. براساس اعلام این خبرگزاری، این افراد طی عملیات همزمان پلیس در هفت منطقه استانبول و بازرسی از ۱۳ آدرس مختلف بازداشت شده‌اند. پلیس ترکیه در این خصوص اعلام کرد: در پی این عملیات، اسناد سازمانی و دیجیتالی قابل توجهی نیز کشف و ضبط شده است. تاکنون ملیت افراد بازداشت شده مشخص نشده است. بازجویی از افراد دستگیر شده در اداره پلیس استانبول ادامه دارد.

منبع:مهر

دربی ۹۷ بدون گل پایان یافت

حساس ترین دیدار هفته هشتم بیست و یکمین دوره رقابتهای فوتبال لیگ برتر از ساعت ۱۶:۱۵ دقیقه امروز شنبه ۱۳ آذر به قضاوت موعود بنیادی فر بین تیم‌های استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی تهران آغاز شد که این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید. این چندمین بازی استقلال و پرسپولیس است که به خاطر شیوع ویروس کرونا بدون حضور تماشاگر برگزار می شود. کمال کامیابی نیا، سعید آقایی، امید عالیشاه، یحیی گل محمدی و مهدی ترابی از پرسپولیس در این دیدار از داور کارت زرد دریافت کردند. کوین یامگا، فرزاد مجیدی، محمدحسین مرادمند و آرش رضاوند هم از استقلال کارت زرد گرفت. دقیقه ۸۶ استقلال صاحب یکی از بهترین موقعیت های این دیدار شد که توپ ارسالی از جناح راست عرض دروازه را طی کرد و بدون این که بازیکنی روی آن تاثیر بگذارد به بیرون رفت. در این صحنه بازیکنان و کادر فنی استقلال اعتقاد داشتند روی ژستد خطای پنالتی صورت گرفته است. در سومین دقیقه وقت اضافه استقلال صاحب یک ضربه کرنر شد که این ضربه را مهدی پور ارسال کرد اما ثمری برای آبی پوشان نداشت تا کار دو تیم با تساوی بدون گل به پایان برسد. پرسپولیس که با استفاده از فرصت شکست سپاهان می توانست سه امتیاز این دیدار را بگیرد و به صدر جدول برود با این تساوی در رده سوم و بعد از سپاهان و گل گهر قرار گرفت. استقلال هم با ۱۴ امتیاز در رده چهارم ایستاد.

منبع:مهر

ائتلاف سعودی «مأرب» را بمباران کرد

جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی اخیراً حملات هوایی خود به نقاط مختلف شهر «مأرب» را بیش از پیش تشدید کردند. ۲ منطقه در مأرب هدف بیشترین حملات توسط جنگنده‌های سعودی قرار گرفتند. بر اساس این گزارش، رسانه‌های یمنی اعلام کردند که مناطق الرقو و آل الشیخ در مأرب به شدت بمباران شدند. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که یمنی‌ها اخیراً پیشروی‌های محسوسی در مأرب داشته‌اند. هدف اصلی و اساسی عربستان سعودی و متحدانش از تشدید حملات به مأرب ممانعت از تداوم سلسله پیشروی‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در این شهر است. گفتنی است، نیروهای یمنی روز چهارشنبه گذشته دستاوردهای جدیدی را در نبرد با عناصر وابسته به عربستان سعودی خلق کردند. یمنی‌ها موفق شدند بر مناطق «شقه مَی» و «عِرق مَی» مسلط شوند. منابع آگاه اعلام کردند که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پس از تحقق دستاوردهای مذکور موفق شدند به ۵ کیلومتری مرکز شهر مأرب برسند. این در حالی است که نیروهای یمنی پیشتر در ۸ تا ۱۰ کیلومتری مأرب بودند.

منبع:مهر

آمریکا معافیت تحریمی عراق از ایران را تمدید کرد

آمریکا معافیت‌های تحریم عراق برای خرید انرژی از ایران را به مدت چهار ماه دیگر تمدید کرد. براساس اعلام این رسانه، دولت آمریکا بار دیگر معافیت‌های پیشین عراق برای واردات و خرید برق و گاز از جمهوری اسلامی ایران را به مدت ۱۲۰ روز یعنی از اوایل آوریل تا آگوست تمدید کرده است پیشتر در اواسط مرداد ماه سال جاری نیز واشنگتن به این اقدام مبادرت ورزیده بود. این در حالی است که دولت ترامپ با خروج یک‌جانبه از توافق هسته‌ای برجام در تاریخ ۸ ماه می سال ۲۰۱۸ (۱۸ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷) و نقض قعطع‌نامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، صنعت انرژی ایران را نیز تحریم کرد؛ اقدامی که مطابق با اذعان مقامات ارشد واشنگتن با شکست مواجه شد.

منبع:مهر

هلندی ها ضد تصمیم های کرونایی به خیابان ها ریختند

در پی اعمال مجدد محدودیت‌های کرونایی در بسیاری از شهرهای اروپا، امروز چندین هزار نفر از مردم شهر اوترخت هلند به خیابان‌ها آمده و علیه محدودیت‌های کرونایی جدید دست به اعتراض زدند. براساس این گزارش، گفته می‌شود معترضین با در دست داشتن بنرهای اعتراضی اقدام به تجمع و پیاده روی در خیابان‌های شهر اوترخت کردند و این در حالی است که حضور نیروهای امنیتی و پلیس در محل برگزاری تجمعات گسترده گزارش شده است. بسیاری از معترضین نیز به قانون اجباری بودن تزریق واکسن کرونا که از سوی دولت هلند به عنوان پیش شرطی برای حضور در اماکن عمومی اعلام شده اعتراض کرده و آن را ناقض آزادی‌های اجتماعی و حق انتخاب خود دانستند. گفته می‌شود این نخستین تجمع اعتراضی مردم هلند از زمان برقراری محدودیت‌های جدید کرونایی در این کشور است که براساس آن، حضور در کافه‌ها، رستوران‌ها و سایر اماکن تفریحی به‌شدت محدود اعلام شده است.

منبع:مهر

سازمان حج طرح جدید ارائه کرد

حجت الاسلام والمسلمین صحبت الله رحمانی با اشاره به طرح نوین عتبات عالیات هدف از اجرای آن را جذب حداکثری مشتاقان زیارت عتبات عالیات با هر میزان توان مالی، زیارت آسان، در دسترس با بسته‌های متنوع و مختلف از قبیل زمانبندی و گروه‌های قیمتی مختلف با حفظ کرامت، عزت و سلامت زائران دانست و اظهار داشت: از این پس دفاتر زیارتی که توانایی لازم در حوزه اجرایی عتبات را داشته باشند و بسته‌های زیارتی را به خوبی پوشش دهند، می‌توانند در این زمینه ورود کنند. وی افزود: دفاتری که توانایی لازم را داشته باشند باید ابتدا از طریق دفاتر حج و زیارت استان مربوطه خود اقدام نمایند و درخواست شأن را مطرح کنند که این مهم بعد از گذراندن مراحل اولیه برای معاونت عتبات عالیات سازمان حج و زیارت ارسال می‌شود؛ در این درخواست چارچوب بسته پیشنهادی و آنالیز قیمتی نیز ارائه می‌شود. رحمانی تصریح کرد: دفاتری که درخواست خود را مطرح می‌کنند باید نخست تدارک و برنامه ریزی های مطلوب خود را مورد لحاظ قرار دهند؛ یعنی اینکه دفاتر مجری، رایزنی با هتل مربوطه و نحوه اجرای بسته پیشنهادی و تعداد روز اقامت و…، مورد توجه قرار دهند. معاون عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه در حال حاضر درخواست‌ها و نحوه آنالیز قیمتی و برنامه دفاتر مربوطه از طریق سیستم اتوماسیون اداری انجام می‌گیرد و بزودی سامانه‌ای برای این منظور آغاز به کار می‌کند، گفت: دفاتر زیارتی بعد از درخواست و ارائه برنامه‌های مذکور همانند؛ تعداد روز اقامت، برنامه اسکان، تغذیه، تدارکات، نحوه بازگشت و آنالیز قیمتی و..... را ارائه می‌دهند که کارشناسان مربوطه نیز در سازمان حج و زیارت این درخواست‌ها را مطابق استانداردهای تعیین شده مورد بررسی قرار می‌دهند. وی افزود: اداره کل برنامه ریزی، اسکان، تغذیه و تدارکات پیش تر هتل‌های استاندارد و قابل قبول را معرفی کرده اند و دفاتر زیارتی باید به این مهم در خصوص اینکه هتل‌ها «تصنیف» شده باشند به معنی نمره ارزیابی قابل قبول یا گروه بندی سازمان را داشته باشند، توجه نمایند. رحمانی تاکید کرد: بعد از تاییدیه ها، دفاتر زیارتی باید در حضور دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عراق با شرکت‌های سیاحه کشور میزبان برای هتل‌ها و سایر خدمات قرار داد ببندند که بعد از این قرارداد پیش نویس آن برای بررسی بیشتر به کارشناسان معاونت عتبات عالیات ارسال می‌شود. وی افزود: بعد از تأیید هم بسته‌های زیارتی این دفاتر زیارتی در سامانه برای ثبت نام متقاضیان و سایر دفاتر زیارتی قرار می‌گیرد؛ مراحل ثبت نام متقاضیان نیز همانند گذشته است و تغییری ندارد. رحمانی خاطرنشان کرد: در روش گذشته مبالغ دریافتی به حساب سازمان واریز می‌شد که این موضوع منتفی شده و با رایزنی‌های بخش مالی سازمان، قرار است ابتدا ۹۰ درصد این وجوه دریافتی به حساب شرکت مجری واریز و ۱۰ درصد آن تا پایان انجام اعزام و بازگشت زائران در همان حساب بلوکه شود که در صورت حسن انجام کار این مبلغ نیز قابل برداشت می‌شود. وی با بیان اینکه نظارت کامل بر اجرای کار از سوی سازمان حج و زیارت وجود دارد، گفت: بخشی از مبالغ نیز بابت خدمات بیمه‌ای، درمانی و…، دریافت می‌شود. رحمانی افزود: تمامی روندها به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و حتی متقاضیان نیز می‌توانند تمامی روند ثبت نام را در منزل و از طریق سامانه عتبات انجام دهند. وی در خصوص بسته‌های زیارتی نیز گفت: در حال حاضر اکثر بسته‌های تدوین شده یک هفته‌ای است اما دفاتر مجری می‌توانند نیازسنجی انجام دهند تا در صورت تمایل زائران، بسته‌های جدیدی تدوین و ارائه شود که مورد بررسی کارشناسان سازمان قرار گیرد؛ ما برای تعدد و تنوع بسته‌ها مشکلی نداریم بلکه رضایتمندی زائران اولویت اصلی است تا آنها سفری در کمال عزت، امنیت، کرامت و سلامت داشته باشند. معاون عتبات سازمان حج و زیارت تاکید کرد: با اجرای طرح نوین اعزام عتبات و تحول که در این حوزه ایجاد شده شاهد ورود دفاتر توانمند برای اعزام و حتی ارائه بسته‌های مختلف متناسب با استانداردهای تعریف شده هستیم و قطعاً با این راهکار شاهد کاهش واسطه گری و بهبود روند خدمات رسانی به زائران هستیم.

منبع:مهر

ایران طلای جهانی پاراوزنه برداری را از آن خود کرد

در ادامه رقابت های پاراوزنه برداری قهرمانی جهان که در گرجستان در حال برگزاری است، وزنه بردار ایران در دسته ۹۷ کیلوگرم موفق به کسب مدال طلا شد.در ادامه رقابت های پاراوزنه برداری قهرمانی جهان که در گرجستان در حال برگزاری است، حامد صلحی پور در دسته ۹۷ کیلوگرم به روی تخته رفت و با ثبت رکورد ۲۲۵ کیلوگرم به مدال طلا دست یافت. در ادامه رقابت های پاراوزنه برداری قهرمانی جهان روز یکشنبه، سامان رضی و علی اکبر غریب شاهی نمایندگان ایران در دسته ۱۰۷ کیلوگرم و مهدی صیادی و احمد امین زاده در دسته مثبت ۱۰۷ کیلوگرم با حریفان خود رقابت خواهند کرد.

منبع:ایسنا

ایران صدرنشین بازیهای پاراآسیایی جوانان شد

در ادامه بازیهای پاراآسیایی جوانان و در چهارمین روز از این بازیها، کاروان ایران با کسب ۹ مدال طلا، ۱۵ نقره و ۵ برنز در جدول توزیع مدال های چهارمین دوره بازیهای پاراآسیایی جوانان، در جایگاه نخست قرار دارد.در چهارمین روز از رقابت های پاراآسیایی جوانان که در بحرین در حال برگزاری است، کاروان ایران با کسب ۹ مدال طلا، ۱۵ نقره و ۵ برنز و با ۲۹ مدال در جایگاه نخست قرار دارد. در رقابتهای امروز بازیهای پاراآسیایی جوانان و در رشته شنا، نمایندگان ایران موفق به کسب یک مدال طلا، سه نقره و پنج برنز شدند. در دوومیدانی و در دو ۴۰۰ متر آزاد رده سنی نوجوانان، علی حسن زاده با زمان ۶:۱۶.۵۳ دقیقه و کسب ۱۵۳ امتیاز نایب قهرمان شد و امیرمحمد فرخنده زاد با زمان ۵:۵۳.۹۲ دقیقه و ۴۳ امتیاز به مدال برنز دست یافت. محمدرضا ریحانی دیگر نماینده ایران با زمان ۶:۲۰.۲۳ دقیقه چهارم شد و سید علی موسوی با زمان ۶:۴۴.۱۴ دقیقه به مقام ششم رسید. در ۴۰۰ متر آزاد رده سنی جوانان؛ محمدمهدی محمدزاده با زمان ۶:۵۹.۷۸ دقیقه در جایگاه سوم ایستاد. در ۱۰۰ متر قورباغه رده سنی نوجوانان؛ ابوالفضل ظریف با ثبت زمان ۱:۲۹.۶۶ و با کسب ۳۸۷ امتیاز به مدال برنز رسید.در همین رقابت علی مطلبی با زمان ۱:۴۶.۲۵ دقیقه و کسب ۱۶۶ امتیاز در رده هفتم ایستاد. در ۱۰۰ متر قورباغه نوجوانان، محمدرضا ریحانی با زمان ۱:۴۲.۴۳ دقیقه و با ۱۲۰ امتیاز به مدال نقره رسید، سید محمدعلی موسوی با زمان ۱:۴۲.۷۶ دقیقه و کسب ۱۱۶ امتیاز به مدال برنز رسید و علی حسن زاده با ۱:۵۷.۷۰ دقیقه و ۹۴ امتیاز چهارم شد. در ۱۰۰ متر قورباغه جوانان، محمدمهدی محمدزاده با زمان ۱:۵۰.۹۴ دقیقه در جایگاه چهارم ایستاد. در ۵۰ متر آزاد نوجوانان، محمدرضا ریحانی با زمان ۳۰.۵۷ ثانیه و ۳۶۱ امتیاز به مدال طلا رسید و علی حسن زاده با ۳۴.۸۹ ثانیه و ۲۸۸ امتیاز نایب قهرمان شد و امیرمحمد فرخنده زاد با زمان ۳۳.۷ ثانیه و ۱۶۱ امتیاز در جایگاه سوم ایستاد. در رقابت های تنیس روی نیز ملی پوشان ایران با حریفان خود روبرو شدند و امید ذوالفقاری به مدال برنز کلاس ۱۰ انفرادی دست پیدا کرد. در بخش دو ومیدانی نابینایان و کم بینایان نیز نتایج زیر بدست آمد: - محمد حسین عبدالهی در دو ۱۰۰ متر کلاس T۱۲ به مدال طلا رسید، ابوالفضل شریفی در دو ۱۰۰ متر کلاس T۱۳ به برنز دست یافت، نازنین قریشی در دو ۱۰۰ متر کلاس T۱۲ به مدال نقره دست یافت. مهرداد نجفی در دو ۱۰۰ مترکلاس T۱۱ به مدال برنز رسید. در ادامه رقابت های پارابدمینتون نیز محمدرضا دارابی آخرین نماینده پارابدمینتون ایران در بخش پسران با شکست برابر حریفی از چین‌تایپه از دور رقابت‌ها کنار رفت. در چهارمین روز از چهارمین دوره رقابت‌های پاراآسیایی بحرین، تیم پارابدمینتون ایران در بخش پسران یک نماینده داشت. محمدرضا دارابی ملی‌پوش کشورمان در مرحله گروهی و در گروه B رقابت‌های انفردای کلاس SU۵ به مصاف نماینده چین‌تایپه رفت و با نتیجه ۲ بر صفر و با امتیازهای ۲۱ بر ۶ و ۲۱ بر ۱۲ شکست خورد و از دور رقابت‌ها حذف شد. پیش از این مهدی موسویان که در کلاس SL۴ در گروه سه تیمی(تایلند، ایران و هند) قرار داشت و بعد از کسب دو باخت در گروه B رقابت‌های انفرادی گروه B و دو باخت در گروه A رقابت‌های دوبل، از دور رقابت‌ها کنار رفته بود. تیم ملی گلبال پسران ایران نیز امروز برابر تیم کره جنوبی به میدان رفت و موفق شد با نتیجه ۱۳ بر ۳ کره جنوبی را شکست دهد. در ادامه رقابتهای بوچیا نیز علیرضا صفری توانست در کلاس bc۴M در مصاف با حریفی از تایلند با نتیجه چهار بر یک پیروز شود و به مدال طلا دست پیدا کند.

منبع:ایسنا

ماکرون طرح سازش را علنی کرد

ماکرون در کنفرانس خبری بعد از پایان سفرش به عربستان گفت: به نجیب میقاتی تاکید کردم که از ملت لبنان حمایت می‌کنم و طرف سعودی هم به من گفت، خواسته‌های مربوط به قاچاق مواد مخدر و استعفای جورج قرداحی را مورد توجه قرار می‌دهد.براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، امانوئل ماکرون،‌ رئیس‌جمهوری فرانسه از طرح کشورش و عربستان برای حل بحران بین ریاض و بیروت پرده برداشت. ماکرون در کنفرانس خبری در پایان سفرش به عربستان توضیح داد: با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان پرونده لبنان را بررسی کردم. بن سلمان نیز به ما گفته، مطالبات عربستان در زمینه قاچاق مواد مخدر از لبنان و موضوع استعفای جورج قرداحی، وزیر اطلاع‌رسانی لبنان را مورد توجه قرار داده است. رئیس‌جهوری فرانسه افزود: با ولیعهد عربستان مذاکرات صریح و مفیدی درباره اولویت‌های سیاسی‌مان از جمله لبنان، امنیت و ثبات منطقه داشتم. وی خاطرنشان کرد: تماس تلفنی با نجیب میقاتی داشتم، به او گفتیم، فرانسه و عربستان خواهان حمایت از ملت لبنان هستند.و در این تماس تعهدات رد و بدل شد. رئیس‌جمهوری فرانسه تصریح کرد: تعهدی از جانب عربستان به دست آورده تا با شروع دولت لبنان به ریاست میقاتی به انجام اصلاحات نقش اقتصادی در لبنان ایفا کند. او خاطرنشان کرد: ما خواهان نهایت تلاش برای بازگشایی اقتصاد و تبادلات تجاری به نفع لبنان هستیم. فردا، یکشنبه با میشل عون، رئیس‌جمهوری لبنان تماس می‌گیرم. ماکرون افزود: مذاکراتم با محمد بن سلمان مستقیم بود و امیدوارم که مذاکرات با او درباره پاره‌ای از مسائل موفقیت‌آمیز باشد. ولیعهد عربستان در ابتدای این دیدار در کاخ السلام در جده از ماکرون استقبال کرد، ماکرون نیز از سفر به عربستان و دیدار با محمد بن سلمان ابراز خرسندی کرد. در ابتدای ملاقات محمد بن سلمان سلام و درود ملک سلمان، پادشاه عربستان را به رئیس جمهوری فرانسه منتقل کرد و او نیز به ملک سلمان سلام رساند. در این دیدار روابط عربستان و فرانسه، زمینه‌های مشارکت بین دو کشور، چشم‌اندازهای همکاری دوجانبه و پیشبرد آن طبق چشم انداز ۲۰۳۰ بررسی شد. همچنین در این دیدار، اوضاع خاورمیانه، تلاش‌های به کار گرفته شده برای تحقق صلح و ثبات جهانی و نیز مسائل مهم مشترک بین دو کشور بررسی شد. محمد بن سلمان یک ضیافت غذای کاری برای ماکرون ترتیب داد که در این ضیافت سلمان بن حمد آل خلیفه ولیعهد و نخست‌وزیر بحرین هم حضور داشت. ماکرون وارد عربستان شد و مساله لبنان و ثبات در خلیج فارس را بررسی کرد. در آستانه سفر ماکرون از مقام خود کناره‌گیری کرده تا رئیس‌جمهوری فرانسه بتواند به تنش دیپلماتیک اخیر پایان دهد. استعفای قرداحی با استقبال رئیس‌جمهوری فرانسه روبه‌رو شد. او ابراز امیدواری کرد که در پی این استعفا همه کشورهای شورای همکاری بار دیگر روابطشان را با لبنان از سر بگیرند.

منبع:ایسنا

«سرجوخه» به ایستگاه پایانی رسید

آخرین قسمت سریال «سرجوخه» به کارگردانی احمد معظمی، نویسندگی سید حسین امیر جهانی و تهیه‌کنندگی ابوالفضل صفری امشب روی آنتن می رود. سامان صفاری در نقش «کیان»، حمیدرضا محمدی در نقش «غلامرضا» ، آرش آصفی در نقش یک افسر امنیتی، نیلوفر کوخانی نقش رزیتا معروف به رزی، نازنین کیوانی در نقش آوین بازیگران اصلی این سریال هستند. در کنار این ترکیب جوان، در «سرجوخه» بازیگران با سابقه‌ای چون حبیب دهقان نسب در نقش سالار، علی اوسیوند در نقش آقا رضا، قربان نجفی ایفاگر کاراکتر رامین کشمیری، حسن اسدی به عنوان پدر کیان و علیرضا جلالی تبار در نقش طاهری حضور دارند.

منبع:خبرنگاران جوان

ایرادات خودرویی شورای نگهبان برطرف شد

هادی طحان نظیف با اشاره به طرح «ساماندهی صنعت خودرو در شورای نگهبان»، گفت: ماده چهار این طرح شامل واردات خودرو به ازای صادرات قطعات خودرو و سایر کالاها و خدمات مرتبط با انواع صنایع محرکه بود که در جلسه اخیر شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت. سخنگوی شورای نگهبان گفت: ما در مرحله قبل اساساً مغایرت شرعی یا قانون اساسی نسبت به این طرح نداشتیم، در مرحله قبل تنها سه ابهام وجود داشت و با بررسی که در شورای نگهبان به عمل آمد، این ابهامات از نظر اعضای محترم برطرف شده بود و شورای نگهبان نسبت به این طرح ایراد و ابهامی ندارد. وی تأکید کرد: آنطور که قبلا عرض کرده بودم هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت ایراداتی از نظر سیاست‌ها به این طرح دارد و ما طبق مقررات باید آن‌ها را به مجلس منتقل کنیم، اما شورای نگهبان نسبت به این طرح هیچ ایراد یا ابهامی ندارد.

منبع:خبرنگاران جوان

دولت کمیته‌ مبارزه با آلودگی هوای تهران تشکیل داد

جلسه بررسی راهکارهای کاهش آلودگی هوا به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد.به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس‌جمهور؛ جلسه بررسی راهکارهای کاهش آلودگی هوا عصر امروز (شنبه، ۱۳ آذر) به ریاست محمد مخبر برگزار و کمیته‌ای با مسئولیت وزارت کشور برای تدوین نقشه راه ارتقای کیفیت هوا و مبارزه با آلودگی هوای کلانشهرها تعیین شد. معاون اول رئیس‌جمهور در این جلسه با انتقاد از عدم اجرای وظایف و تکالیف مشخص شده در قانون هوای پاک از سوی دستگاه‌های اجرایی طی سال‌های اخیر گفت: متأسفانه گزارش‌ها نشان می‌دهد که دستگاه‌های اجرایی و نظارتی نسبت به وظایف و تکالیف خود توجه جدی نداشته‌اند. وی با تأکید بر اینکه مقابله با آلودگی هوا نیازمند متولی مشخصی در کشور است، اظهار کرد: تأمین اعتبار، سرمایه‌گذاری، برنامه‌ریزی، سیاست‌گذاری و اجرای برنامه‌های مختلف برای کاهش آلودگی هوا نیازمند سازماندهی، مدیریت و پیگیری مستمر است که باید توسط متولی مشخص و با همکاری سایر دستگاه‌ها و نهادها دنبال شود. مخبر با تأکید بر اینکه آلودگی هوای پایتخت قابل بهبود است، افزود: می‌توانیم با برنامه‌ریزی‌های دقیق و پیگیری مستمر اوضاع تهران را به وضعیت بهتری برسانیم که این امر نیازمند کمیته‌ای متشکل از دستگاه‌های ذی‌ربط و اهتمام جدی مسئولان مربوط است. در این جلسه که وزرای کشور، صنعت، معدن وتجارت، راه و شهرسازی، نیرو، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، شهردار، استاندار تهران، رئیس سازمان هواشناسی و رئیس سازمان ملی استاندارد حضور داشتند، گزارشی از اقدامات انجام شده و برنامه‌های آتی برای کاهش آلودگی هوای تهران و کلانشهرها از سوی سازمان حفاظت محیط زیست و دیگر دستگاه‌ها ارائه شد. در این گزارش همچنین توضیحاتی در خصوص تکلیف مشترک دستگاه‌های اجرایی ذیل قانون هوای پاک مطرح شد و در ادامه پیشنهادات و برنامه‌های آتی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. در این نشست مقرر شد کمیته‌ای به ریاست وزیر کشور و مسئولیت اجرایی شهردار تهران و با عضویت وزرای امور اقتصادی و دارایی، نفت، صمت، راه و شهرسازی، سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان ملی استاندارد، استانداری و شهردار تهران و پلیس راهور تشکیل و ظرف مدت یک هفته نقشه راه و برنامه مبارزه با آلودگی هوای کلانشهرها را تدوین و در جلسه هفته آتی ارائه دهند.

منبع:شبکه خبر

تحریم های اروپا و آمریکا بلاروس را نشانه گرفتند

اتحادیه اروپا و آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه بلاروس اعمال کردند.وزارت خزانه داری آمریکا ۳۲ شخص و نهاد بلاروس را تحریم و سه فروند هواپیما را به عنوان اموال مسدود شده اعلام کرد. کاخ سفید گفته این تحریم‌ها به دلیل فراهم کردن تسهیلات برای عبور مهاجران به سوی مرزهای اتحادیه اروپا و نیز مسائل حقوق بشری وضع شده است. اتحادیه اروپا نیز اعلام کرد ۲۸ مقام و نهاد نزدیک به دولت بلاروس از جمله شرکت هواپیمایی ملی این کشور را به فهرست تحریم‌ها اضافه کرده است.

منبع:شبکه خبر

"ابر رایانه سیمرغ" سریع تر شد

رئیس مرکز پردازش فوق سریع دانشگاه امیرکبیر از برنامه ریزی برای ارتقای سرعت پردازش "ابر رایانه سیمرغ" تا یک پتافلاپس ـ یعنی دو برابر سرعت فعلی خبر داد.هم اکنون ابر رایانه سیمرغ قابلیت اجرای ۵۰۰ هزار میلیارد عملیات را در ثانیه دارد. مجری طرح ابر رایانه سیمرغ دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: گام بعدی ما ارتقای سرعت پردازش این ابررایانه به ۵ پتافلاپس خواهد بود. معتمدی با بیان این که ابر رایانه سیمرغ ۷ تا ۸ برابر سرعت بالاتری نسبت به سایر ابر رایانه‌های موجود در کشور دارد افزود: این ابر رایانه هم اکنون خدمات لازم را به بخش‌های تحقیقاتی و علمی کشور ارائه می‌دهد. ابر رایانه سیمرغ خرداد امسال به بهره برداری رسید.

منبع:شبکه خبر

مکرون خواستار کمک‌های اقتصادی به لبنان شد

«امانوئل مکرون»، رئیس‌جمهوری فرانسه خواستار از سرگیری کمک‌های اقتصادی کشورهای خلیج فارس به لبنان به منظور بازسازی اقتصاد این کشور شد. مکرون افزود که امیدوار است گفتگوهایش با «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان به حل اختلافات ناشی از اظهارات قرداحی کمک کند تا او بتواند دوباره همه کشورهای خلیج فارس را با لبنان همراه کند تا با کمکهای خود لبنان را از بحران خارج کنند. وی در نشستی خبری بعد از دیدار با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر داشت ، گفت که موضوع حمایت منطقه از لبنان را با ولیعهد عربستان هم در میان خواهد گذاشت. مکرون افزود: لبنان بخشی از موضوعاتی بود که با امیر قطر گفتگو کردم. مکرون ادامه داد: امیدوارم ساعات آینده به نتایج قابل توجهی برسیم تا نجیب میقاتی، نخست وزیر بتواند با دعوت از دولت خود تلاش ها را برای اصلاح اقتصادی متزلزل کشور پیش ببرد. مکرون افزود: استعفای جورج قرداحی، راه را برای از سرگیری مذاکرات بین لبنان، کشورهای عربی و به ویژه عربستان باز می‌کند. رئیس جمهور فرانسه گفت: کشورهای منطقه باید به لبنان کمک کنند و درهای کار اقتصادی با آن را دوباره باز کنند، این موضوع را با امیر قطر در میان گذاشتم و با ولیعهد عربستان نیز در میان خواهم گذاشت. جورج قرداحی وزیر اطلاع رسانی لبنان جمعه استعفای خود را اعلام کرد و در یک کنفرانس مطبوعاتی که در بیروت برگزار شد، این استعفا را فرصتی برای حل بحران ناشی از اظهارات وی بین لبنان و کشورهای حاشیه خلیج فارس دانست. سفر مکرون به سه کشور عربی حوزه خلیج فارس شروع شده است هدف وی از این سفر، گفت وگو با مقامات این کشورها درباره تقویت روابط دوجانبه، بحران های موجود در خاورمیانه، مبارزه با تروریسم، لبنان، انتخابات لیبی و برنامه هسته ای ایران و از همه مهمتر انعقاد قراردادهای کلان تسلیحاتی و هسته ای اعلام شده است. رئیس جمهور فرانسه ساعتی پیش وارد عربستان سعودی شد و با محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور دیدار و گفتگو کرد.

منبع:ایرنا

سندهای همکاری تهران و دمشق امضا شد

سازمان توسعه تجارت ایران از پروژه مشترک خود با سوریه برای ایجاد بانک مشترک با هدف تسهیل مبادلات تجاری و مالی بین دو کشور خبر داد. به‌گفته علیرضا پیمان‌پاک، مدیرعامل سازمان توسعه تجارت ایران، در طول سفر وی به سوریه ۴ سند همکاری با وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه در راستای توسعه تجارت بین دو کشور امضا شده است. این سازمان همچنین تأکید کرد که یک بانک مشترک برای حمایت از اجرای توافقات اخیر ضروری است. پیمان‌پاک افزود: در این سفر و در دیدار با مقامات ارشد سوری در زمینه توسعه تجارت بین دو کشور دستاوردهای زیادی حاصل شد. در سال ۲۰۱۹، رئیس‌کل بانک مرکزی ایران با همتای سوری خود موضوع ایجاد یک بانک مشترک با هدف تسهیل فعالیت تجار را بررسی کرده بود. در آن زمان، دو طرف توافق کردند که کمیته مشترک بانکی متشکل از نمایندگان بانک‌های سوریه و ایران را زیر نظر بانک‌های مرکزی دو کشور برای پیگیری اجرای این تفاهم‌نامه‌ها تشکیل دهند.

منبع:تسنیم

یمن پهپاد جاسوسی آمریکا را در مأرب ساقط کرد

یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که ارتش این کشور یک فروند پهپاد آمریکایی از نوع Scan Eagle را در انجام اقدامات خصمانه در آسمان الجوبه در استان مأرب سرنگون کرده است. او در حساب توییتر خود نوشت که پدافند هوایی ارتش یمن این پهپاد را با سلاح مناسب سرنگون کرده است و این هفتین بار است که پرنده مهاجمی از این نوع طی یک سال در آسمان یمن رهگیری و منهدم می‌شود. سریع تأکید کرد: «نیروهای مسلح یمن تأکید می‌کنند که در انجام مأموریت خود برای حمایت از آسمان یمن با همه ابزارهایی که در اختیار دارند، از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.»شبکه المیادین لبنان گزارش داد که شمار شهدای حمله هوایی ائتلاف عربستان سعودی به تعز (جنوب غرب) به ۱۸ نفر افزایش یافته و احتمال دارد شمار شهدا بیشتر از این نیز باشد.

منبع:تسنیم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha