جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
بهجت پور

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه خواهران با بیان اینکه برای حل مسائل پیچیده، اطلاعات پیچیده و درک پیچیده بالا لازم است، گفت: با وجود پافشاری بر استانداردهای علمی، وجاهت حوزه افزایش یافته و تمایل به حوزه های علمیه خواهران در سال های اخیر افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم بهجت پور، در همایش نخبگان علمی، پژوهشی و تبلیغی حوزه علمیه خواهران بوشهر با اشاره به درخشش بانوان طلبه در جشنواره علامه حلی که هم عرض با برادران طلبه اجرا می شود، گفت: نظام آموزشی‌ای خوب است که بتواند بهترین دانشمندان را تربیت کند و تحویل دهد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران با اشاره به ضرورت به کار بستن روش های بهتر تربیت علمی خاطرنشان کرد: استانداردهای علمی قابل اغماض نیست.

مدیر حوزه های علمیه خواهران، با بیان اینکه خانم ها برای عالم شدن نیاز به ترحم ندارند گفت: آمادگی داریم در هر مدرسه علمیه استان بوشهر یک رشته سطح سه اضافه کنیم و خواهش می کنیم به سراغ رشته های جدید بروید.

وی با اشاره به ضرورت ورود حوزه به مساله های مختلف اجتماعی از جمله بدپوششی، اضافه کرد: تعداد فراوان شاغلان و فارغ التحصیلان باید بتوانند مسائل اجتماعی مانند بدپوششی و طلاق را حل کنند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران با اشاره به انتظارات فراوان از حوزه های علمیه خواهران برای حل مسائل اجتماعی افزود: اگر حوزه علمیه نتواند مساله را حل کند از حمایت محروم می شود.

وی با اشاره به آسیب های مهم اجتماعی مورد اشاره مقام معظم رهبری، گفت: فرزندآوری، طلاق و ازدواج از مهم ترین مسائلی است که حوزه های علمیه خواهران باید پاسخگوی آن باشد.

حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور با اشاره به سرگذشت کلیسا و خروج آن از مدار تصمیم گیری های اجتماعی به دلیل ناتوانی در حل مسائل افزود: هر دستگاهی نتواند مسائل را حل کند از مدار تصمیم گیری های اجتماعی خارج می شود.

مدیر حوزه های علمیه خواهران در قسمت دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت رو دانشجو گفت: ما روز دانشجو را گرامی می داریم چون احیاکننده خاطره ایثار است و زمینه را برای بالندگی و سرزندگی هرچه بیشتر فراهم می کند.

وی همچنین ضمن تبریک میلاد حضرت زینب(س) از ایشان به عنوان شیر میدان شهامت و شجاعت و ایثار یاد کرد و ادامه داد: این شخصیت همه ظرفیت های علمی و معنوی خود را در خدمت اهداف مقدس برادرشان قرار دادند و کربلا را از مرگ حتمی نجات دادند.

حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور به کارگیری مناسب عاطفه، موقعیت سنجی و حکیمانه گویی را از ویژگی های شخصیت این بانوی بزرگ دانست و گفت: ممکن است یک شخص عمری را در راه خودسازی صرف کند تا تنها در یک ماه یا در یک روز تاریخ ساز شود، مانند «مومن آل فرعون» که به دلیل یک جلسه در تاریخ و در قرآن مجید ماندگار شد.

وی هدف تلاش خدمت گزاران حوزه های علمیه خواهران را حل مسائل اجتماعی از سوی بانوان طلبه دانست و افزود: از نگاه ما خانواده مدار زندگی بانوان است و باید محوریت زندگی حفظ شود اما باید از همین کانون مهارت های لازم را برای داشتن نقش اجتماعی مناسب پیدا کند.

حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور با اشاره به تعاریف جدیدی که از خانواده در دنیای غرب ارائه می شود، اضافه کرد: تصویر جهان پیشرفته از خانواده، ارزش های اصیل خانواده را از بین می برد.

وی افزود: در مقابل این رفتار، با تدبیر امام راحل و مقام معظم رهبری حوزه های علمیه خواهران تشکیل شدند که با مناسبات خانواده هم سازگار هستند. دلیل راه اندازی تشکیلات جداگانه برای بانوان در حوزه، توجه به اقتضائات بانوان است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران مسیر این نهاد را مسیر درک مسائل زنان در امر تعلیم و تربیت و فعالیت های اجتماعی آنان دانست و گفت: حرکت حوزه های علمیه خواهران در همین مسیر است.

وی مرخصی های تحصیلی برای امور خانوادگی و فرزندآوری بانوان طلبه را یکی از مصادیق توجه نظام تحصیلی حوزه به اقتضائات بانوان دانست و ادامه داد: تلاش کرده ایم تا در نظام تحصیلی به واقعیت جنسیت زنانه نزدیک شویم.

انتهای پیام/.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha