چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
نشست تخصصی بررسی عوامل افول آمریکا در منطقه

حوزه/ دکتر خادمی، اقتدار جمهوری اسلامی را عامل اصلی افول آمریکا در جهان دانست و گفت: امروزه جمهوری اسلامی ایران یکی از موانع مهم حکومت استکباری آمریکا شده و به‌واسطه وجود جمهوری اسلامی دیگر آمریکا در پیشبرد اهداف خبیثانه خود در جای‌جای جهان دچار مشکل شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در تهران، نشست تخصصی بررسی عوامل افول آمریکا در منطقه به همت هسته بین‌الملل بسیج دانشجویی دانشگاه مذاهب اسلامی با حضور دکتر سید محسن خادمی استاد و عضو هیئت‌علمی دانشگاه جامع امام حسین(ع)، برگزار شد.

این نشست با حضور دکتر خادمی به‌عنوان مهمان ویژه، محمدحسین فاتحی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه مذاهب اسلامی، مهدیار واحدی مسئول هسته بین‌الملل، دانشجویان و کنشگران حوزه بین‌الملل و اصحاب رسانه برگزار شد.

در این نشست که ادامه سلسله نشست‌های تخصص محوری بود که بسیج دانشجویی دانشگاه مذاهب اسلامی آن را برگزار کرده به عوامل افول آمریکا در منطقه پرداخته شد.

در بخشی از این برنامه دکتر خادمی اظهارداشت: باید دلیل اصلی حرکت رو به افول آمریکا را در ترویج تفکری دانست که نشأت گرفته از آموزه‌های جمهوری اسلامی ایران، تفکری که پذیرفتن آمریکا به‌عنوان «کدخدا» را نقض کرد و قدرت پوشالی آمریکا را بر جهانیان آشکار کرد؛ لذا این همان مسیر دقیقی است که استمرار آن سبب می‌شود تا در طول ۲۰ سال آینده یک افول محسوسی در آمریکا مشاهده کنیم و نظاره‌گر آن باشیم که دیگر حکومت آمریکا حرف آخر را نمی‌زند.

خادمی، افول آمریکا را به «افول موریانه‌ای» تعبیر کرد و افزود: ادامه این افول مستمر وابسته به خودمان است اینکه چه قدر بر روی مبانی اصلی خودمان کار کردیم و تا چه حد بعد از انقلاب در ترویج اندیشه و مبانی صحیح انقلاب اسلامی به ملت‌های ستم دیده و زیر یوغ استکبار موفق بوده‌ایم.

وی در ادامه گفت: امروزه جمهوری اسلامی ایران یکی از موانع مهم حکومت استکباری آمریکا شده و به‌واسطه وجود جمهوری اسلامی دیگر آمریکا در پیشبرد اهداف خبیثانه خود در جای‌جای جهان دچار مشکل شده؛ لذا به همین خاطر است که جمهوری اسلامی ایران امروز یکی از قدرت‌های تأثیرگذار شرقی شناخته شده و به‌عنوان مثال مشاهده می‌کنیم که کشورهای غربی برای اولین بار مجبور شدند تا به‌جای اعمال زور پای میز مذاکره بنشینند و این یعنی تغییر رویکرد، زیرا هیچ‌گاه کشوری با کشور ضعیف پای میز مذاکره نمی‌نشیند.

خادمی بیان کرد: اما موردی که باید بسیار به آن توجه کرد جلوگیری از گسترش سبک زندگی و تفکر غربی‌هاست موردی که می‌تواند باعث فساد بنیان‌های اصلی انقلاب شود و به‌جای افول آمریکا ارزش‌های اصلی انقلاب به خطر بیافتد، موردی که در حال حاضر نظاره‌گر آن هستیم مهاجرت جوانان برای تحصیل به کشور های غربی است.

وی گفت: کشورهایی که هزینه تحصیل در دانشگاه‌های خود را ارزان کرده‌اند تا جوانان را ترغیب کنند تا در آنجا درس بخوانند حال نتیجه چه می‌شود، آیا جز گسترش اندیشه استکباری غرب و قدرت گرفتن دوباره آمریکا و ایادی آن است؟

خادمی در ادامه سخنان خود اظهارداشت: باید توجه داشت افول زمانی معنا پیدا می‌کند که یک قدرت یا حکومت همچون آمریکا سخنانش اجرایی نشود و حرفش اعتبار نداشته باشد؛ حال اینکه افول چه زمانی اتفاق میافتد معلوم نیست اما پیشران اصلی آن ترویج اندیشه‌های ناب و صحیح انقلاب است و البته توجه بیش‌ازپیش به حفظ آن‌ها و جلوگیری از ترویج اندیشه‌های غربی به داخل کشور.

وی در پایان پیرامون پاسخ به سؤال یکی از شرکت‌کنندگان در نشست، اشاره‌ای به اتفاقات اخیر منطقه داشت و با اشاره به سخنان رهبر انقلاب، دستاورد حضور نظامی آمریکا در منطقه را تنها ویرانی و هزینه بی‌فایده دانست و گفت: جنگ‌هایی که تنها بدنامی برای این کشور بر جای گذاشت و هم‌پیمانان او نیز با اکراه مجبور به حضور در این جنگ‌های دوسر باخت شدند و فی‌الواقع در باتلاق آمریکا فرو رفتند.

اقتدار جمهوری اسلامی عامل اصلی افول آمریکا در جهان است

اقتدار جمهوری اسلامی عامل اصلی افول آمریکا در جهان است

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha