یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تفاهم‌نامه همکاری

حوزه/ تفاهم‌نامه همکاری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و مرکز آمار ایران طی مراسمی با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین بهجت‌پور و دکتر حسین‌زاده امضا شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، تفاهم‌نامه همکاری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و مرکز آمار ایران طی مراسمی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور و دکتر حسین‌زاده امضا شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران ضمن گرامیداشت میلاد حضرت زینب(س) و مقام پرستار، گفت: امیدواریم با امضای این تفاهم‌نامه مجموعه آمار و اطلاعاتی از حوزه در اختیار قرار دهیم و از ذخیره آمار و اطلاعاتی که در آن مجموعه گرد ‌آمده است حوزه را متمتع کنیم.

وی آمار را پایه هر برنامه‌ریزی دقیق دانست و افزود: ما باید برای برنامه‌ریزی‌های بلندمدت و میان‌مدت کشور از آمار استفاده کنیم.

آقای مهندس مهدی زارع رئیس اداره آمار و اطلاعات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران نیز با اشاره به زمینه‌های مختلف همکاری احصاشده در این تفاهم‌نامه افزود: این زمینه‌ها شامل تبادل اطلاعات و آمارهای رسمی، همکاری در طرح‌ها و پژوهش‌های آماری مشترک و استانداردسازی جریان آماری حوزه‌های علمیه خواهران با استفاده از دانش و تجربه کارشناسی مرکز آمار ایران است.

در این جلسه همچنین آقای دکتر پیمان مدیرکل دفتر فرهنگی، بازرگانی و خدمات با اشاره به ضعف در آمارهای فرهنگی، گفت: این مساله موجب شده است در تدوین پیوست‌های فرهنگی ضعیف باشیم.

وی یکی از نقش‌های آمار را ایجاد فهم عمومی و مشترک نسبت به مفاهیم دانست و افزود:‌ آمار کمک می‌کند تا برنامه‌ریزی‌های فرهنگی به منظور رفع کاستی‌ها دقیق و هدایت‌شده انجام شود.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه می‌توانند یکی از ستون‌های توسعه باشند، افزود: حوزه‌های علمیه نه تنها در توسعه انسانی بلکه در توسعه اقتصادی می‌توانند نقش اساسی داشته باشند، مثلا فرهنگ‌سازی در مصرف، سرمایه‌گذاری، دورریز و... از جمله این عناصر است که حوزه‌های علمیه می‌توانند نقش مهمی در آن داشته باشند.

حجت‌الاسلام و المسلمین قربانی رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت حوزه‌های علمیه خواهران نیز اظهار امیدواری کرد امضای این تفاهم‌نامه منجر به تامین خواسته‌های متقابل مرکز آمار ایران و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران شود.

همچنین دکتر حسین‌زاده، رئیس مرکز آمار ایران با اشاره به اینکه برخی از اطلاعات آماری در قالب فرهنگ شفاهی به صورت نادرستی ارائه می‌شود، اضافه کرد: تحقیقات پیمایشی که از سال گذشته آغاز شده است، به ایجاد تصویری شفاف و صحیح از این دسته از آمار کمک می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha