پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حوزه علمیه گلستان

مدیریت حوزه علمیه استان گلستان در بیانیه ای تصریح کرد: آیه تطهیر دلالتی بس واضح بر پاکی اهل بیت (علهیم السلام) از هر نظر دارد و انکار آن در حد کفر می باشد و این مطلب از معتقدات شیعه و جماعت است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از گرگان، مدیریت حوزه علمیه استان گلستان در بیانیه ای، به اظهارات تفرقه افکنانه امام جمعه اهل سنت آزادشهر واکنش نشان داد و تصریح کرد: آیه تطهیر دلالتی بس واضح بر پاکی اهل بیت (علهیم السلام) از هر نظر دارد و انکار آن در حد کفر می باشد و این مطلب از معتقدات شیعه و جماعت است.

بیشتر بخوانید:

واکنش ها به سخنان جنجالی گرگیج | نزاع مذهبی ممنوع

متن بیانیه در ادامه می آید:

بسم الله الرحمن الرحیم

الْحَمْدُ لِلَّهِ‏ الَّذِی‏ جَعَلَنَا مِنَ‏ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوَلَایَةِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّةِ علیهم السلام و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین و اللعن علی اعدائهم و معاندیهم اجمعین .

إِنَّما یُریدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَ یُطَهِّرَکُمْ‏ تَطْهیراً.

آیه تطهیر دلالتی بس واضح بر پاکی اهل بیت (علهیم السلام) از هر نظر دارد و انکار آن در حد کفر می باشد و این مطلب از معتقدات شیعه و جماعت است.

اخیراً مطالبی نسنجیده و دور از ادب و واقعیت راجع به ساحت مقدس اهل بیت عصمت و طهارت بر زبان بیخردی جاری شده که باعث هتک حرمت اهل بیت پیامبر (صل الله علیه وآله سلم) و خاندان رسالت گردیده و موجب تحریک عواطف مسلمانان اعم از شیعه و اهل سنت و جماعت شده است و بیانیه ها و اعتراضات متعدد از علماء شیعه و دانشمندان اهل سنت منتشر گردیده و اگر نبود که خود او نیز به فضاحت کلام خود واقف شده و به نحوی عذر خواهی نموده یا توجیه کلام کرده است لازم بود که با او معامله دیگری می شد که در شرع مقدس و قوانین کشوری تبیین شده است و چون خطاهائی از این قبیل قبلاً هم از این فرد در موضوعاتی نظیر آن سر زده با توجه به این که این فرد متصدی مسئولیت خطیر و جایگاه رفیع امامت جمعه اهل سنت آزاد شهر می باشد، لذا از مسئولین قضائی و امنیتی کشور در خواست می گردد با گوینده این کلمات بر خورد مناسب صورت گیرد تا اولاً تکرار نگردد و ثانیا ننگ آن از دامن پاک علماء اهل سنت که طهارت اهل بیت علیهم السلام را ثمن برای اثبات هیچ چیزی قرار نمی دهند پاک گردد.

در پایان از تمامی احساسات پاک و عواطف جریحه دار شده که هم به این حادثه غم بار پاسخ دادند و هم کاری که مخل نظم عمومی باشد انجام نداده اند، تشکر و قدردانی به عمل می آید.

وَالسَّلَامُ عَلَی مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَی

مدیریت حوزه علمیه استان گلستان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha