شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
پژوهش

حوزه/ میزگرد پژوهشی با مشارکت مدارس علمیه خواهران ماهشهر، امیدیه، رامهرمز، خرمشهر و اندیکای خوزستان و مدرسه علمیه دالاهو کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، میزگرد پژوهشی با مشارکت مدارس علمیه خواهران ماهشهر، امیدیه، رامهرمز، خرمشهر و اندیکای خوزستان و مدرسه علمیه دالاهو کرمانشاه برگزار شد.

هدف از اجرای این میزگرد، هم‌اندیشی معاونان پژوهش و اساتید و ارتقاء سطح پژوهشی و همچنین دست‌یابی به راهکارهای عملی جهت ترغیب طلاب به سمت و سوی انجام امور پژوهشی در مدارس علمیه خواهران برگزار شد.

در این نشست ابتدا خانم شیر پور، معاون پژوهش مدرسه علمیه فاطمة الزهراء(س) دالاهو، با اشاره به بیانات مقامات معظم رهبری مبنی بر اینکه «پژوهش را باید نیاز کشور دانست و کشور بدون حرکت در این جاده امکان ندارد به نقطه مطلوب خود برسد و کلید دانش و پژوهش است»، گفت: حوزه‌های علمیه باید در امر پژوهش از سایر ارگان‌ها و مؤسسات پیش‌قدم باشند.

همچنین خانم مطیری، معاون پژوهش مدرسه حضرت خدیجه(س) ماهشهر گفت: پژوهش جزء گام‌های اولیه تبلیغ بوده و چیزی جدای از تبلیغ نیست؛ اما متأسفانه بسیاری از طلاب در چینش مطالب و ذکر منابع مشکل دارند و این امر یک آسیب پژوهشی است.

در ادامه، خانم عبادی، مدرس آموزش آموزه‌های پژوهشی مدارس علمیه خواهران، گفت: با توجه به اینکه الآن اکثر دروس مجازی شده و در بحث پژوهش مشارکت طلاب کمتر از قبل شده، لازم است که برنامه‌های پژوهشی در قالب کارگاه برگزار شوند.

در پایان نیز خانم موسوی، معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت زینب(س) امیدیه، با اشاره به مشکلات پژوهشی گفت: که با وجود این‌که آموزه‌های پژوهشی بحمدالله در چند سال اخیر در واحدهای آموزشی قرار داده شده اما می‌بینیم آن‌گونه که باید و شاید بازدهی خوبی نداریم و از دلایل آن‌هم می‌توان به عدم آموزش خوب یا عدم تسلط استاد بر مباحث پژوهشی اشاره کرد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha