جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ گرامیداشت سالگرد شهادت شهیدان سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس و ارتحال علامه مصباح یزدی در مصلی قدس

حوزه/ فرمانده سپاه، با بیان اینکه دشمن فکر می‌کرد با شهادت سردار سلیمانی، مقاومت سست می‌شود، گفت: بعد از او، همه چیز به زیبایی و با قدرت هر چه تمام تر تا به این لحظه پیش رفته و ما امیدواریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سردار حسین سلامی، امروز در اجلاسیه دومین سالگرد شهادت سرداران بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و سالگرد مرحوم آیت الله مصباح یزدی که از سوی دبیرخانه تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم در مصلای قدس قم برگزار شد، با اشاره تقارن یوم الله ۹ دی با سالروز شهادت شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس، بیان داشت: سردار سلیمانی اسطوره جهاد و تجسم کلمه تقوی و مرد میدان جهاد فی سبیل الله و پرچمدار انقلاب و علمداری برای رهبر انقلاب بود.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با بیان اینکه سردار سلیمانی اولین سینه‌ای بود که در مقابل دشمنان و در هر نقطه‌ای از آماج حملات بود و با قلب و روح مطمئن در هر نقطه‌ای که اسلام نیاز به یاری داشت، بی ریا و بی تکلف و بدون اشتهای به دیده شدن، دین خدا را یاری می‌کرد، گفت: ما بعد از شهادت سردار سلیمانی، جاری شدنش و وسعت یافت پرتو های درخشان شخصیتش را دیدیم و تأثیرات شهادتش را بیش از حیاتش یافتیم.

سردار سلامی با اشاره به اینکه گاهی یک لحظه کوتاه به اندازه یک تاریخ بی پایان اهمیت دارد و شناخت آن به عنوان یک حقیقت جاری باقی می‌ماند و تأثیر می‌آفریند، بیان کرد: همانطور که نزول آیه شریفه «اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذِی خَلَقَ» که در غار حرا که موجب تغییر سیمای بشریت شد، یوم الله بود و ضربت امام در مسجد کوفه لحظه نبود و ابدیت بود و ۲۲ بهمن که امام آن را انفجار نور نامیدند نیز أبدیّت و یوم الله بود، حماسه ۹ دی هم یوم الله بود و یوم الله، نه یک انفجار میرایی بلکه یک انفجار انبساط یافته در مکان و امتداد یافته در زمان است.

وی با بیان اینکه اگر ملتی درست عمل کند با شکوه یک لحظه می‌تواند یک تاریخ پایان ناپذیر بسازد، گفت: ۹ دی معادل کل انقلاب بود و حرکت مردم معادل تمام تراکم نهضت و حرکت و قیام و جهاد و شهادتی بود که تا آن روز به احیای عظمت اسلام منجر شده بود، زیرا دشمن بر طبق سنت خود می‌خواست در ۹ دی نور خدا را خاموش کند و اگر نبود انقلاب حتماً با مشکلاتی مواجه می‌شد.

سردار سلامی، با اشاره به تصمیمات مدبرانه مقام معظم رهبری در تنگناها و فشارهای دشمن برای دفاع از نظام اسلامی، گفت: تصمیمات مقام معظم رهبری در بعضی مواضع آنچنان ما را بیرون از مشکلات برد که دشمن حتی توان عمل و عکس العملی را نداشت.

وی با بیان اینکه اگر فرایض دین اقامه نمی‌شد، انقلاب نبود، گفت: همه در تلاش برای جاری کردن حدود هستیم و آمده ایم تا رسالت انبیا الهی را پیاده کنیم، همه عالم در مقابل ما می‌ایستد و این طبیعی است.

سلامی، با بیان اینکه مدل و برخورد دشمنان با ما در همه عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، روانی، نظامی، امنیتی جنگ بوده است، ادامه داد: ما در وسط یک معرکه جهانی آرام هستیم و این همان امر الهی است برای اینکه آتش بر این انقلاب سرد شود.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اجازه ندادن به تحقیق رویاهای شیطانی دشمنان در سرزمین‌های وسیع سوریه و لبنان و عراق و بحرین را، ساخت ایران قوی برای حرکت جغرافیای ایران معنا کرد و افزود: اگر این قدرت شکل نگیرد دشمن موفق می‌شود و بدون قوی شدن نمی‌توان بر دشمن تسلط یافت.

وی با بیان اینکه بدون داشتن حاکمیت نمی‌توان حدود الهی را جاری کرد، گفت: احکام و تحقیق نیازمند قدرت و سیطره است و اگر قدرتمند نشویم، دشمن نمی‌گذارد، لکن ما قدرت افزوده‌ایم و در مقایسه‌ای میان کشورها و ارزیابی این توازن، چقدر ما ارتفاع گرفته ایم و بسیاری از سناریوهای دشمن را کاملاً از خاصیت انداخته ایم.

سردار سلامی با بیان اینکه هر کجا تراکم حملات دشمن بیشتر می‌شود معلوم می‌شود، حق آنجاست و دشمن آن نقطه مرکزی را که رهبری جامعه است و قدرت می‌آفریند و معادل کل انقلاب است را نشانه گرفته است، ادامه داد: دشمن قصد دارد بین رهبری و جامعه، فاصله بیندازد ولی ما بعکس باید به این سرچمشه متصل شویم و افکار و اندیشه را ترویج کنیم و جامعه را برای آرمان بلند محیا کنیم.

وی ضمن تاکید بر اینکه ما بر قدرت نظامی هیچ دغدغه‌ای نداریم و بر آن مشرف و مسلط هستیم و دشمن ما را آزموده و از ما برآورده های دقیق دارد، گفت: دل‌ها و قلب‌ها را مستحکم کنید و با نگاه عمیق به ژرفای دشمن، آثار پودر شدن و فرسایش و فرسودگی و خستگی و کم توانی را در آنها می‌بینیم.

فرمانده سپاه، با بیان اینکه دشمن فکر می‌کرد با شهادت سردار سلیمانی، مقاومت سست می‌شود، افزود: خدا می‌داند بعد از او، همه چیز به زیبایی هر چه تمام تر تا به این لحظه پیش رفت و ما امیدواریم.

وی با اشاره به اینکه دشمن دوست داشت، ملت ایران تعقل و تفکر نکنند و گوش‌هایشان و چشمهایشان، نشنود و نبیند، گفت: جهاد تبیین اتصال قلب و گوش و چشم جامعه به کلام ولی خدا است و این کلام که برقرار باشد همه چیز می‌ماند و امکان ندارد که بین امت و رهبر جامعه اسلامی این ارتباط باشد و دشمن قدرت نفوذ داشته باشد.

وی نقش و جایگاه روحانیت را همچون سپری در مقابل شبهات دشمن و تردید کلمات آنان دانست و گفت: شمشیر مجاهدت در ساحت فکر و اندیشه و باور، همیشه علمای ما بودند و انقلاب از بیت علمای بزرگ ما تولد یافت.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با اشاره به اینکه قم مهد تولد و درخشش فکر انقلاب و مهد رویش اعتماد و باور انقلابی و دینی است، افزود: جبهه مقاومت دین و فرهنگ در مقابل دشمن، قم است و یک حرکت در ۹ دی اتفاق افتاد و دیدید که ارادت مردم به ولایت آنچنان چشم فتنه را کور کرد که همه جهان منجمد شدند.

در پایان این مراسم، اساتید حوزه علمیه قم، طی پیامی از برگزاری رزمایش پیامبر اعظم از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشکر کردند.

خبرنگار: علیرضا جمالی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha