پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
قدردانی از همسران طلاب مدرسه علمیه آیت الله قاضی(ره) شهرستان دزفول

جشن میلاد حضرت زهرا (س) به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن با حضور اساتید و طلاب مدرسه علمیه آیت الله قاضی (ره) شهرستان دزفول در سالن مرکز فرهنگی دفاع مقدس این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، جشن میلاد حضرت زهرا (س) به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن با حضور اساتید و طلاب مدرسه علمیه آیت الله قاضی (ره) شهرستان دزفول در سالن مرکز فرهنگی دفاع مقدس این شهرستان برگزار شد.

این مراسم به همت معاونت تهذیب و بسیج طلاب مدرسه علمیه آیت الله قاضی (ره) برگزار شد و در آن حجت الاسلام حسن وطن خواه استاد حوزه علمیه قم با ذکر ویژگی‌هایی از زندگی حضرت زهرا (س) گفت: «مشکل ما این است که " وَ جَعَلَ بَیْنَکُمْ مَوَدَّةً وَ رَحْمَةً" فقط در روزهای اول زندگی مشترک و به قول امروزی‌ها در ماه عسل خلاصه می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: در حالی که ما باید در زندگی مشترک سال عسل و عمر عسل داشته باشیم، طوری که وقتی به همسر نگاه می‌کنیم غم و غصه‌ها فراموش بشود.

وی با اشاره به اینکه حیف از معنویت و اخلاق است که انسان اعم از زن و چه مرد آن را فدای دنیا و مادیات کند، افزود: خانم سر جنبه‌های مالی و مادی با همسرش کدورت پیدا بکند یا آقا سر چیزهای واهی بخواهد به خانم گیر بدهد. علما گاهی نان شب شأن را نداشتند و مثل حضرت زهرا (س) که امیرالمومنین علی (ع) مجبور می‌شدند قرض بگیرند، اینها امتحانات ماست.

حجت الاسلام حسن وطن خواه خاطرنشان کرد: خانم‌ها باید انتظارات را کم و مطابق سیره حضرت زهرا (س) بنمایند که به کمترین‌ها قناعت می‌کردند.

در جشن میلاد حضرت زهرا (س) به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن، مداحی و مولودی‌خوانی توسط مداح اهل بیت (ع) نیز اجرا و در پایان نیز هدایایی به همسران طلاب اهدا شد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha