یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
صافی

حجت الاسلام قطبی با اشاره به اینکه مشارکت دغدغه مندانه حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در مسائل نظام بسیار ارزشمند بود، گفت: حس کمک و همکاری و تعامل با نظام تا آخرین لحظات عمر با این عالم وارسته همراه بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد قطبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه اصفهان با بیان اینکه مرحوم آیت الله العظمی صافی گلپایگانی (ره) از نظر علمی دارای جایگاه برجسته‌ای بود، تصریح کرد: این عالم وارسته هم در حوزه فقه و هم در حوزه اصول، دارای مکتب و مشرب فقهی و اصولی قوی بودند.

رئیس سابق دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان افزود: آن مرحوم، از علمایی بود که هم دروس نجف و هم دروس قم را خوانده بود و جز مدرسین ممتاز حوزه علمیه قم بودند و هم پیش از انقلاب و هم پس از انقلاب در متن انقلاب اسلامی نقش و حضور پر رنگی داشت.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در پیام خود درباره این عالم فاضل فرمودند «آیت الله صافی گلپایگانی سال‌های متمادی در متن میدان‌های سیاسی مانند شورای نگهبان بود و تعامل جدی و مشارکت و پشتکار بالایی در حوزه مسائل سیاسی، فقهی و اندیشه سیاسی داشت.

قطبی اضافه کرد: این عالم وارسته در دورانی هم که به صورت مستقیم در متن کارهای سیاسی نبود و بیشتر در عرصه اجتهاد و تدریس حوزه مشغول بود، هر زمان احساس می‌کرد حرفی باید بیان شود و پیامی حتی به شخص مقام معظم رهبری باید ارسال شود، به اشکال متعدد و مکرر، هم نامه می‌نوشت و هم کسی را واسطه می‌کردند که پیام را به رهبر انقلاب برساند.

مدیر عامل مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق ادامه داد: مشارکت دغدغه مندانه این عالم در مسائل نظام بسیار ارزشمند بود و حس کمک و همکاری و تعامل با نظام تا آخرین لحظات عمر با آیت الله العظمی صافی گلپایگانی همراه بود.

وی مرحوم آیت الله العظمی صافی را جز ستون‌های فقهی، اصولی و سیاسی دانست و افزود: علاوه بر این موارد در حوزه اخلاق و تألیفات هم میدان‌های زیادی دارند که در جای دیگری باید به آن پرداخت.

قطبی در پایان ضمن طلب رحمت و مغفرت برای این عالم بزرگ گفت: از خداوند متعال می‌خواهیم که به ما هم توفیق دهد تا رویه این بزرگوار را ادامه داده و هم عالم باشیم و هم در کارهای متن نظام مشارکت را به حد اعلا داشته باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha