پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سیدنصیر حسینی - نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد

حوزه/امام جمعه یاسوج گفت: مسئولان برای رفع مشکل اشتغال جوانان تدبیر جدی داشته باشند، چرا که بیکاری جوان آسیب‌های اجتماعی فراوانی را در جامعه به دنبال خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج اظهار داشت: انسان برای عالم آخرت آفریده شده و لذا عملش باید به گونه‌ای باشد که در آن دنیا سربلند باشد.

وی با اشاره به اینکه خداوند همه مسائل را در این دنیا توسط پیامبران، ائمه و کتب الهی و دین به انسان آموزش داده و در آن دنیا این سوال را مطرح می‌ند که آیا پروردگار، پیامبر و امام زمان(عج) خودت را شناختی؟، گفت: کسی در آنجا نمی‌تواند بهانه‌ای بیاورد چرا که خداوند با فرستادن کتب الهی و پیامبران و ائمه و عالمان دینی و حکیمان هر گونه بهانه‌ تراشی را قبول نمی‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی افزود: برای آسایش آن دنیا لازم است تا اهل نماز، وجوهات و روزه باشید و فعل حرام انجام ندهید.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه خطبه اول با بیان اینکه کسانی که اهل نماز و روزه نیستند، در آن دنیا عذاب الهی از هر طرف آنها را احاطه خواهد کرد، گفت: این دنیا محل ماندگاری نیست و نباید فراموش کنیم که هر نفسی مرگ را خواهد چشید و مرگ به سراغ او خواهد آمد و راه فراری از آن نیست.

امام جمعه یاسوج در خطبه دوم با اشاره به موضوع بدحجابی خاطر نشان کرد: بدحجابی نتیجه گناه مداوم بوده و عده‌ای به واسطه گناه همه چیز را رفته رفته انکار می‌کنند، بنابراین لازم است که مراقب باشیم فرزندان خود را خوب تربیت کنیم و با تربیت صحیح، موجبات فساد، فحشا و بی ایمانی را برای آنها ایجاد نکنیم و به بیان دیگر فرزندانمان را با دستان خود جهنمی نکنیم.

وی با گرامیداشت روز شهدا، مطرح کرد: نه تنها شهدا جایگاه ویژه‌ای در پیشگاه خداوند دارند، بلکه این شهدای عزیز افتخار ملت و کشور هستند، چرا که امنیت امروز را مرهون مجاهدت، مبارزه و مقاومت آنها هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی گفت: با وجود آنکه تمام دنیای استکبار حامی صدام بودند اما در مقابل مجاهدت های جوانان این آب و خاک نتوانست کاری از پیش ببرد.

وی با مقایسه جنگ اوکراین و هشت سال دفاع مقدس یادآور شد: میلیون‌ها انسان بعد از حمله روسیه از اوکراین فرار کردند، اما در دوره دفاع مقدس مردم به خصوص جوانان سینه خود را در برابر دشمن سپر کردند و عاشقانه برای دفاع از انقلاب، به شهادت رسیدند و حماسه‌ای عظیم در برابر تمام دنیای استکبار را خلق کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی با تبریک دهه مهدویت و فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت مهدی (عج) مطرح کرد: کسی که در حال انتظار بمیرد، مانند آن است که در خیمه حضرت ولیعصر بوده و کسی که در این حال زندگی کند مثل آن است که در راه حضرت(عج) به شهادت رسیده است.

وی با گرامیداشت روز جوان و تبریک این روز به همه جوانان تصریح کرد: جوانان سرمایه کشور هستند و از آنجایی که آینده ایران در دست جوانان است باید نسبت به تربیت اسلامی آنها توجه ویژه‌ای داشت.

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه امروز بیشترین هجمه استکبار بر روی جوانان و اعتقادات آنها است، اظهار داشت: مسئولان برای رفع مشکل اشتغال جوانان تدبیر جدی داشته باشند، چرا که بیکاری جوانان آسیب‌های اجتماعی فراوانی را در جامعه به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha