شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ هیئت هفتگی علمای ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام قره باغی با بیان این که امروز عده ای مغرضانه تلاش دارند روایت نادرستی از انقلاب اسلامی مخابره کنند، گفت: عده ای تلاش دارند از امام خمینی (ره) که حتی اجازه نداد ملکی به نامش باشد، روایتی اشرافی بیان کنند و این نتیجه کم کاری ماست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام سید احمد غفاری قره باغی، شامگاه چهارشنبه در مراسم هفتگی هیئت علمای ارومیه که در مسجد حاجی خان برگزار شد، با تاکید بر استفاده حداکثری از فرصت های ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: امام رضا (ع) در ماه مبارک رمضان شب ها را بیدار می ماندند و حضرت می دانستند که این ماه چه عظمتی دارد و لذا ما هم باید به تبعیت از ائمه معصومین علیه السلام از فرصت های این ماه نهایت استفاده را بکنیم.

وی اضافه کرد: انسان بالاتر از همه جمادات است به ما بسیار تاکید کرده اند به دیگران خدمت کنیم اما قبل از دیگران باید به تقویت معنویت خودمان وقت بگذاریم و سلوک معنوی داشته باشیم و طلبه بودن این را اقتضا می کند و این را با تمام وجود درک کردیم و وارد عرصه طلبگی شدیم.

عضو هیئت علمی موسسه حکمت و فلسفه ایران با بیان این که باید زندگی علمای گذشته به عنوان الگوی ما باشد، ادامه داد: طلبه نباید وقت خود را برای کارهای بیهوده سپری کند و اگر انسان به معنویت خود وقت بگذارد به نور تبدیل می شود و میدان حضور نور، میدان ظهور است و انسانی که در شعاع آن قرار بگیرد نمی تواند از نور بی بهره بماند مگر این که خودش نخواهد.

وی افزود: برای ارتباط با غیب و خداوند متعال و سخن گفتن از روی تفکر، انس با الله باید برنامه داشته باشیم و نباید به احوال کسانی مبتلا شویم که مورد غضب خداوند قرار گرفتند و پروردگار متعال شیرنی گفتگوی با خودش را از آن ها گرفت.

حجت الاسلام قره باغی تصریح کرد: همه انبیا آمده اند این را به بشر متذکر شوند که باید خود را در یابند و یک ماه عبادت و بندگی فرصت خوبی است تا بیدار شویم و خود را باز یابیم.

وی در ادامه به ضرورت تبیین در جامعه اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب سال هاست بر مسئله تبیین و روایت واقعیت ها و حقائق تاکید دارند و در طول تاریخ نیز تحریف در برابر تبیین قرار گرفته است و هر کجا مسئله روشنگری و بیان واقعیت ها با کندی و یا با مشکل مواجه شده دشمنان توانسته اند، اسلام را وارونه روایت کنند و به خورد مردم بدهند.

عضو هیئت علمی موسسه حکمت و فلسفه ایران با بیان این که امروز عده ای مغرضانه تلاش دارند روایت نادرستی از انقلاب اسلامی مخابره و روایت کنند، اظهار داشت: عده ای تلاش دارند از امام خمینی (ره) که حتی اجازه نداد ملکی به نامش باشد، روایتی اشرافی بیان کنند و این نتیجه کم کاری ماست و لازم است هوشیار باشیم و اجازه تحریف انقلاب را به معاندین ندهیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha