دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
محمد عباسی

حوزه/ محمد عباسی گفت: مجموعه‌ای اندیشمند و مبتکر که ابعاد دینی جامعه را مطابق با نیازهای انسانی تشریح و در قالب مدل‌های امروزی ارائه کند، در نمایشگاه قرآن مشاهده کردم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، محمد عباسی، معاون وزیر کشور و رئیس سازمان امور اجتماعی کشور در حاشیه بازدید از بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، بیان کرد: مجموعه‌ای اندیشمند و مبتکر که ابعاد دینی جامعه را مطابق نیازهای انسانی تشریح و در قالب مدل‌های امروز جهان بشری ارائه کند، در نمایشگاه قرآن مشاهده کردم.

وی ادامه داد: از همه عزیزانی که زحمت کشیدند تا ابعاد گسترده سعادت بشر در قالب دین را در بطن زندگی اجتماعی مردم نشان دهند، قدردانی می کنم. این‌ اقدامات می‌تواند روشنگری برای همه مردم و اندیشمندان فراهم کند.

معاون وزیر کشور افزود: تشریح مبانی یکی از ضروریاتی بود که من در این نمایشگاه دیدم.

عباسی همچنین گفت: ایران به‌عنوان ام‌القرآی جهان اسلام که میراثی بزرگ دارد، باید بتواند مدل درست خودش را ارائه کند. شرق که با همه ایده‌های باطلش از بین رفت و غرب و نظام امپریالیستی هم نشان داد قابلیت اداره جهان را ندارد و به‌جز ازهم گسیختن خانواده‌ها و محو اخلاق و ابعاد انسانی نتیجه دیگری نداشته است.

وی تصریح کرد: در همین زمان بارقه‌ای تحت عنوان جمهوری اسلامی ایران با رهبری امام خمینی(ره) و تمدن انقلاب برای اندیشمندان دانشگاهی نویدی است که با دست پر میتوانند با دنیا صحبت کنند. ما برای این کار گفتمان و مدل داشته و میتوانیم آن را اجرا کنیم.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور افزود: نمایشگاه قرآن، ترسیم کلان این مدل و فعالیت بوده و باید تکمیل‌ شود. دستورات اسلامی عمیق و قوی است و حتما باید بیشتر روی آن کار شود.

عباسی در پایان گفت: وزارت کشور و سازمان امور اجتماعی کشور که وظیفه سیاست‌گذاری، نظارت و حمایت از این بخش از ابعاد اجتماعی را دارد، خود را ملزم می‌دانند تا تسهیل‌گر امور بوده و در یک هم‌افزایی قوی فعالیتها را در آینده به جلو ببریم.

بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن کتاب امید و آرامش» از ۲۷ فروردین تا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ در مصلی امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha