پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه در ساعات نخست سفر به ایتالیا در مراسم بزرگداشت حضرت امام خمینی در شهر رم سخنرانی کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه از ایتالیا، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه در ساعات نخست سفر به ایتالیا در جمع شیعیان و مسلمانان این کشور در مرکز المهدی شهر رم حضور یافت و در مراسم بزرگداشت امام خمینی سخنرانی کرد.

مدیر حوزه های علمیه در ابتدای سخنان خود در این مراسم که با حضور سفرای ایران در رم و واتیکان و رایزن فرهنگی ایران در ایتالیا برگزار شد، با مردم آبادان که داغدار حادثه ریزش ساختمان متروپل هستند و همچنین همه مسلمانان مظلوم از جمله ملت فلسطین و یمن ابراز همدردی و همبستگی کرد.

وی افزود: بسیاری از تحلیلگران در سال های قبل از انقلاب، از حیات دین و معنویت ناامید بودند و تصور می‌کردند عصردین داری به پایان رسیده است؛ اما حضرت امام ثابت کرد که دین در متن حوادث و تحولات زندگی بشر همیشه زنده است.

همچنین حجت الاسلام عباس دی پالما از مبلغان شیعه در ایتالیا در سخنانی به تجلیل از جایگاه حضرت امام خمینی پرداخت و گفت: امام انقلاب را پایه گذاری کردند که آثار آن در همه جای دنیا دیده می‌شود و با اینکه بیش از سی سال از رحلت ایشان گذشته است اما در همه مراحل زندگی خود در مناطق مختلف دنیا حضور امام را احساس می‌کنیم.

وی افزود: حضور هیئتی از حوزه علمیه در جمع مسلمانان و شیعیان ایتالیا موجب می‌شود، حضور اندیشه و روح امام خمینی را در جمع خودمان بهتر احساس کنیم. امام خمینی وسیله‌ای شدند تا روح خدا در انسانها دمیده شود و انقلابی را کاملاً متفاوت از دیگر انقلاب ها رقم زدند. این انقلاب فراتر از خواسته های مادی، بشر را به مطالبات و نیازهای عمیق درونی خود آشنا کرد و آرزوهای والایی را در انسان ها برانگیخت.

همچنین سلامی عاشور از فعالان حامی مسئله فلسطین در این مراسم گفت: ما مفتخریم که از بزرگترین انقلاب دوران معاصر تجلیل و یاد میکنیم. خداوند امام را دوست داشت و محبت او را در قلب ها قرار داد و او را به خدمت گرفت تا ارزش های الهی و آرمان های والا را احیا کند.

وی باببیان اینکه خداوند انقلاب و حرکت امام خمینی را هدایت و مدیریت کرد افزود: اوایل انقلاب کسی امام را نمی شناخت اما خداوند قلب‌ها و فکرها را به سمت امام هدایت کرد. امام خمینی زاهدانه زندگی و عاشقانه خداوند را ملاقات کرد و خداوند هم عشق او را در دل ها نهاد.

عاشور در پایان گفت: امام خمینی به مسلمانان هویت و شخصیت بخشید و آرمان فلسطین را برپا کرد و به مسلمانان آموخت که خداوند از ظلم و سرکشی جباران بزرگتر است و آموخت که با دستان خالی می توان در برابر قدرت ها و سلطه گران ایستاد و امروز تعالیم او در فلسطین، غزه و قدس شریف و تمام جبهه مقاومت خود را نشان میدهد.

مشروح سخنان آیت الله اعرافی در این مراسم در خبرگزاری حوزه، منتشر می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    2 0
    آرزوی موفیت دارم