جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام آقا حسینی

حوزه / به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و فرا رسیدن قیام ۱۵ خرداد مراسمی در مسجد جامع شهر محمدیه با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام بهاءالدین آقا حسینی، عصر امروز در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ که در مسجد جامع شهر محمدیه برگزار شد، گفت: یاد و خاطره امام راحل با شهیدان عجین شده و در همین راستا، پاسداری از فرهنگ ایثار و شهادت باید در جامعه نهادینه شود.

حجت الاسلام آقا حسینی خاطرنشان کرد: شناخت شاخصه‌ها، اندیشه و راه امام راحل برای تداوم انقلاب و حفظ دستاوردهای آن از اهمیت بسیار برخوردار است و تداوم راه امام خمینی (ره) رمز بقا و ثبات نظام اسلامی است.

امام جمعه شهر محمدیه بیان کرد: امام خمینی(ره)، عارفی الهی، حکیمی خردمند و سیاستمداری دوراندیش بودند که تنها از مکتب الهی، اسلام و قرآن درس آموخته بودند و شخصیتی استوار بودند که هیچ هراسی به استکبار جهانی نداشت و همیشه در مقابل دشمنان به خوبی ایستادگی می کردند.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) تاریخ ساز بودند و با انقلاب اسلامی ایران، گفتمان مقاومت و ایستادگی و مقابله با ظلم و ستم را به دنیا معرفی کردند و در مقابل زورگویی ایستادند و بساط ظلم و ستم را در هم پیچیدند.

وی اظهار کرد: امام خمینی(ره)، ابرمرد تاریخ، معجزه قرن و مظهر حماسه سازی است که نام و یادش را برای همیشه در دل‌های عاشقان اسلام و نظام جمهوری اسلامی به یادگار گذاشت

امام جمعه شهر محمدیه عنوان کرد: باید ابعاد شخصیتی امام راحل(ره) به نسل حاضر شناسانده شود و هرکس به نوبه خود قدمی در این راستا بردارد.

وی با بیان اینکه بعد از امام خمینی(ره)، خلف صالح ایشان رهبری انقلاب را بر عهده گرفته اند، افزود: مقام معظم رهبری ذخیره انقلاب بودند و در طول زعامت خویش، نه تنها رهبری، بلکه با شایستگی مدیریت کرده اند.

حجت الاسلام آقا حسینی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ بیان کرد: قیام ۱۵ خرداد به یک قشر و یا به چند قشر از اقشار جامعه ایران محدود نبود، بلکه عموم طبقات، شهری و روستایی، کشاورز و کارگر، زن و مرد، پیر و جوان در این قیام حضوری فعال داشتند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha