پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام پروانه

حوزه / مدیر جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی بعثـه‌ مقام معظم رهبری گفت: باید توجه داشت که وظیفه روحانی کاروان خدمت به زائران برای انجام صحیح اعمال است و امور اجرایی کاروان به عهده او نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی پروانه مدیر جذب وسازماندهی معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری، ظهر امروز در سومین نشست روحانیون معین و معینه های کاروان های حج تمتع که در مکه مکرمه برگزار شد، گفت: سفر زیارتی حج و عمره و عتبات، سرشار از معنویت، عرفان و تقرب به خداوند است و بیشتر زائران که سالها در انتظار چنین سفری بوده‌اند، آماده بهره‌گیری از آن هستند.

مدیر جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی بعثـه‌ مقام معظم رهبری ادامه داد: روحانیون کاروان ها، شمع پرفروغ و هدایتگر کاروانیان به سوی اهداف بلند این سفر و واسطه فیض هستند.

وی ادامه داد: در سفر حج، که به فرموده حضرت امام خمینی (ره) سفر الی الله است، روحانیون وظیفه راهبری و توجیه معنوی زائران و ایجاد پیوند استوار و پیوسته زائران با خدا را به عهده دارند.

مدیر جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی بعثـه‌ مقام معظم رهبری گفت: کلیدی ترین کار کاروان ها به دست روحانیون است و هر چه در این زمینه بیشتر سرمایه گذاری شود، بهره برداری بیشتری خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین پروانه عنوان کرد: روحانیون کاروان ها، هم جان آدمی را صیقل می‌دهند و هم زمینه‌های صحیح ارتباط با خدای متعال را فراهم می‌سازد و راه های حفظ این ارتباط را نشان می‌دهند.

وی ادامه داد: روحانی مانند طبیب دوّاری است که در تمام مراحل سفر در خدمت زائر و کاروان است و همه خادمان فرهنگی وظیفه دارند که نعمت بزرگ خدمت به زائران را پاس بدارند.

حجت الاسلام والمسلمین پروانه تصریح کرد: روحانی کاروان خود را خدمتگزار زائر می‌داند و زائران هر یک به قدر معرفت خویش از روحانی انتظارهایی دارند، ولی باید توجه داشت که وظیفه روحانی خدمت به زائران برای انجام صحیح اعمال است و امور اجرایی کاروان به عهده او نیست.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha