دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: طلاب با الگوگیری از پیامبر گرامی اسلام(ص)، در هدایت‌گری نگاه طبیب دوار بطبه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در مراسم تجلیل از دانش آموختگان حوزه علمیه خواهران استان همدان، با اشاره به اینکه در عرصه هدایت‌گری‌ها و فعالیت‌های فرهنگی نباید به دنبال آن باشیم که سریعا همه مشکلات را حل کنیم، اظهار داشت: نباید تنها فکر ما این باشد که با فعالیت فرهنگی، آسیب اجتماعی و یا آمار طلاق به صفر برسد و تمام مشکلات حل شود، بلکه حتی اگر شده برای اصلاح یک نفر نیز باید وارد میدان شویم.

وی افزود: اگر بتوانیم در هدایت‌گری‌ها یک نفر را به مسیر درست برگردانیم و این کار فرهنگی ثمره دهد، این برای ما کافی است.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه نباید نسبت به کمیت‌ها و تعداد مخاطبان خیلی حساس بود، مطرح کرد: طلاب با الگوگیری از پیامبر گرامی اسلام(ص)، در هدایت‌گری نگاه طبیب دوار بطبه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه پیامبر(ص) گاهی برای هدایت یک نفر به خارج از شهر می‌رفتند، گفت: برای موفقیت در این مسیر و برکت داشتن کارها، لازم است که نسبت به توسل به پیامبر اسلام(ص) توجه داشت.

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه برای تحقق بلد طیب، باید مجموعه‌های فرهنگی تأثیر فرهنگی بر جامعه داشته باشند، خاطر نشان کرد: شرط اول بلد طیب، اخلاص در فعالیت‌ها است.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود در جامعه و مخصوصا کانون دانش آموختگان، یادآور شد: کانون دانش آموختگان، دارای ظرفیت‌های تبلیغی، فرهنگی و اثر گذاری فراوانی در جامعه است که باید نسبت به آن حساس بود و به آن توجه داشت.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی تصریح کرد: نقش کانون دانش آموختگان در تحقق جهاد تبیین و تربیت نسل جوان بسیار بالا است.

وی با گلایه از عدم وجود مجموعه تربیت محور دخترانه در همدان، اظهار داشت: نیازمند ایجاد مجموعه‌ای با رویکرد تربیت محور، با فعالیت در حوزه دختران هستیم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha