جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ سومین همایش علمی بیانیه گام دوم انقلاب در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با حضور آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه کشور در سومین همایش علمی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، در تهران، گفت: گام اول انقلاب اسلامی با تمام سختی‌ها، مشکلات و جانفشانی‌ها با موفقیت به پایان رسید اما گام دوم دشوارتر، حساس‌تر و ارزنده‌تر است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور، امروز ۸ تیر ۱۴۰۱ در سومین همایش علمی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، با تبریک هفته قوه قضائیه و تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت امام جواد(ع)، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را می‌توان از جنبه‌های مختلفی مورد بررسی و تحلیل قرار داد و آن را کاوش کرد. این بیانیه راهگشای انقلاب است.

ببینید:

تصاویر همایش علمی بیانیه گام دوم انقلاب در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با حضور آیت الله اعرافی

مدیر حوزه های علمیه کشور افزود: بعد از رنسانس که غرب دچار تحولات گسترده‌ای شد، عقب ماندگی جهان اسلام موجب خیزشی شد که این خیزش تلاش می‌کرد عقب ماندگی‌ها را جبران کند و در قامتی جدید آن را بروز دهد. با این حال، بسیاری از این خیزش‌ها، نهضت‌ها، انقلاب‌ها و جنبش‌ها در جهان اسلام با شکست مواجه شد و آن‌ها هیچگاه فرصت عرض اندام پیدا نکردند. این شکست‌ها به خاطر این بود که آنها از یک نظریه و تئوری مناسب برخوردار نبودند.

وی تصریح کرد: دلیل دیگری که باعث شد این جنبش‌ها به سرانجام نرسند این بود که نمی‌توانستند دوگانه‌هایی که از سوی غرب به آنها القاء شده را حل کنند و پاسخ پرسش‌ها و تناقض‌ها را بدهند.

عضو فقهای شورای نگهبان ادامه داد: یکی از ویژگی‌ها و عوامل موفقیت انقلاب اسلامی ایران این بود که توانست با اندیشه امام راحل و هدایت‌های حکیمانه مقام معظم رهبری(حفظه الله) این تناقض‌ها یا دوگانه‌های غیرقابل جمع را جمع کند و پاسخ پرسش‌ها را بدهد. از جمله این دوگانه‌ها می‌توان به دوگانه‌های دین و دنیا، دین و سیاست، اسلامیت و ملیت، مذهب و اسلام، امت و مذهب، اصالت و انعطاف و انقلاب و نظام اشاره کرد.

آیت‌الله اعرافی اظهار کرد: هنر انقلاب اسلامی ایران این بود که توانست چالش‌ها و عواملی که باعث شکست‌ جنبش‌های قبلی جهان اسلام شده بود را حل کند. البته ما فعلا در آغاز کار هستیم.

مدیر حوزه های علمیه کشور یادآور شد: گام اول انقلاب اسلامی با تمام سختی‌ها، مشکلات و جانفشانی‌ها با موفقیت به پایان رسید، اما گام بعدی دشوارتر، حساس‌تر و ارزنده‌تر است. امروز سرنوشت امت اسلام و منطقه و همین طور آینده جهان اسلام به ملت ایران گره خورده است.

وی خاطرنشان کرد: قلب‌های مسلمانان سراسر جهان سرشار از عشق به ایران اسلامی است و آنها ایستادگی ما را تحسین می‌کنند.

آیت الله اعرافی در پایان تصریح کرد: رسالت ما در گام دوم انقلاب اسلامی محورهای مورد تاکید مقام معظم رهبری(حفظه الله) در بیانیه گام دوم است که باید به تحقق برسد و قطعا به سمت افق‌های روشنی حرکت خواهیم کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha