پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام جمعه قزوین

 حوزه / امام جمعه قزوین گفت: در طول تاریخ آن طور که باید اهمیت موضوع غدیر را جدی نگرفته‌ایم و حتی جاهایی که وارد شده‌ایم نیز بیشتر بر روی محبت امیرالمومنین(ع) و اولاد علی(ع) تمرکز کرده‌ایم و صرفاً گفته‌ایم باید ایشان را دوست داشته باشیم، بنابراین لازم است که به صورت جدی‌تر وارد تببین مسئله شویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی عصر امروز در دیدار با اعضای بنیاد بین‌المللی غدیر در استان قزوین با اشاره به اینکه فرمان‌های متعددی در اهمیت غدیر در قرآن آمده است، اظهار داشت: خداوند در آیه ۶۷ سوره مائده فرموده ‌است که "ای پیغمبر آنچه از خدا بر تو نازل شده را به خلق برسان و اگر این کار را انجام ندهی، تبلیغ و وظیفه خود را ادا نکرده‌ای".

وی افزود: این فرمان الهی است که امر ولایت و امامت موضوعی تنها مربوط به صدر اسلام نیست بلکه حاضرین باید به غایبین برسانند و پدران و مادران تا روز قیامت به فرزندان خود این امر را منتقل کنند.

امام جمعه قزوین ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام(ص) وقتی در غدیر از ولایت امیرالمؤمنین(ع) پس از خود برای مردم سخن گفتند، از آن‌ها اعتراف گرفتند و چندین مرتبه پرسیدند که آیا فهمیدید من چه گفتم؟ این یعنی مسئله ولایت و امامت یک مسئله معرفتی است که باید آن را فهمید و در غیر این صورت فقط شعار داده‌ایم.

وی با بیان اینکه امروز لازم است به صورت نقطه‌زنی وارد عمل شویم، گفت: نباید به این مسئله کلی نگاه کرد چرا که اگر به رسالت‌ رسول اکرم صلی الله علیه و آله واقف باشیم، می‌دانیم که ایشان برای اقامه عدل، برپایی قسط، اقامه نماز، زکات، تعلیم، تزکیه و اخلاق مبعوث شده‌اند و تبلیغ غدیر هم یکی از رسالت‌های ایشان بوده است، البته نمی‌توان غدیر را با هیچ کدام از این رسالت‌ها مقایسه کرد.

نماینده ولی فقیه در قزوین بیان کرد: در طول تاریخ آن طور که باید اهمیت این موضوع را جدی نگرفته‌ایم و حتی جاهایی که وارد شده‌ایم نیز بیشتر بر روی محبت امیرالمومنین(ع) و اولاد علی(ع) تمرکز کرده‌ایم و صرفاً گفته‌ایم باید ایشان را دوست داشته باشیم، بنابراین لازم است که به صورت جدی‌تر وارد تبیین مسئله شویم.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم حدود دین، احکام دین، عدالت دینی، اخلاق دینی، بنیان‌های خانواده، انس با قرآن، ذکر و معنویت در جامعه جریان پیدا کند، باید بدانیم که با ولایت و امامت امکان‌پذیر است، چرا که مجری همه این‌ها، ولیّ مسلمین است و در زمان غیبت، ولیّ مسلمین کسی باید باشد که چنین شرایطی را دارا باشد که اکنون نیز ما زیر سایه ایشان زندگی می‌کنیم.

در ابتدای این جلسه محسن حق‌شناس دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در استان قزوین با اشاره به اینکه حدود ۴۲۸ عنوان برنامه تاکنون برای روز غدیر در سطح استان ارائه شده است، اظهار داشت: دفاتر بنیاد غدیر در تمام شهرستان‌ها فعال هستند و در برخی شهرها و حتی بخش‌ها نیز فعالیت می‌کنند که این جزو کارهای برگزیده استان قزوین است.

در طول تاریخ اهمیت موضوع غدیر جدی گرفته نشده است

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha