جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
محمد رضا جعفری

حوزه/ مدیرکل امور اجتماعی استان مرکزی گفت: در اسلام، خانواده یکی از نهادهای اصلی و زیربنای بنیاد هستی است که از ساختارهای اصلی جامعه اسلامی به شمار می‌آید و از دیدگاه آموزه‌های دینی نیز، خانواده سنگ‌بنای جامعه است که فرد را به جامعه و نسل‌ها را به یکدیگر مرتبط می‌سازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، دوره تربیت مشاور آسیب‌های اجتماعی پیش از ظهر امروز با حضور محمد رضا جعفری مدیرکل امور اجتماعی استان مرکزی، مشاوران و مدیران انجمن زن و خانواده مدارس علمیه خواهران استان در سالن جلسات مدیریت حوزه علمیه خواهران اراک برگزار شد.

مدیرکل امور اجتماعی استان مرکزی در این جلسه اظهار داشت: در اسلام، خانواده یکی از نهادهای اصلی و زیربنای بنیاد هستی است که از ساختارهای اصلی جامعه اسلامی به شمار می‌آید و از دیدگاه آموزه‌های دینی نیز، خانواده سنگ‌بنای جامعه است که فرد را به جامعه و نسل‌ها را به یکدیگر مرتبط می‌سازد.

وی با اشاره به این که خانواده سلول بنیادی جامعه است که جایگزینی ندارد، گفت: خانواده اصلی‌ترین مؤلفه به عنوان علت‌العلل مباحث اعتقادی است که باید نسبت به آن مراقب بود.

گفتنی است در این جلسه مدیرکل امور اجتماعی استان، آسیب‌های اجتماعی موجود در شهرستان‌های استان را به ترتیب اولویت مطرح کرد که از جمله آسیب‌های اجتماعی می‌توان به کاهش جمعیت و ازدواج و افزایش طلاق اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha