دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/اختتامیه دومین دوره توانمندسازی روحانیون طرح هجرت، امین مدارس، روحانیون مستقر و امامان محله و جماعت مساجد کردستان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: امام صادق(ع) برای علما و مبلغین ۳ نصیحت مهم دارند، اول اینکه با مردم خوب حرف بزنید و خدایی ناکرده مردم را تحقیر و مسخره نکنید،  دوم در برابر مردم، حفظ زبان و بیان است و نباید هر سخنی از زبان شما بیرون بیاید و سومین صفت نیز این است که در تبلیغ از گفتن کلام اضافی پرهیز کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کردستان، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی روز گذشته در مراسم اختتامیه دومین دوره توانمندسازی روحانیون طرح هجرت، مستقر و امامان محله و جماعات مساجد کردستان، اظهار داشت: طرحی که به عنوان امام محله مطرح شده است، در واقع برجسته شده آن اتفاقی می‌باشد که قبل از انقلاب اتفاق افتاده، یعنی کار در مسجد منجر به انقلاب شد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با طرح این سؤال که چگونه مبلغ باید تبلیغ کند؟، گفت: امام صادق(ع) برای علما و مبلغین دین، ۳ نصیحت مهم دارند، اول اینکه با مردم خوب حرف بزنید و خدایی ناکرده مردم را تحقیر و مسخره نکنید، دوم در برابر مردم، حفظ زبان و بیان است و نباید هر سخنی از زبان شما بیرون بیاید و سومین صفت نیز این است که در تبلیغ از گفتن کلام اضافی پرهیز کنید.

وی افزود: رسول اکرم(ص) می‌فرمایند: عاقل‌ترین مردم کسی است که بیشتر از همه با مردم مدارا کند و بدترین مردم کسی است که به مردم اهانت می‌کند و این یعنی کسی که همواره به دیگران محبت می‌کند، عاقل ترین مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی خاطرنشان کرد: با عمل درست می‌توان به راحتی مخاطبین را جلب کرد، بنابراین لازم است که همواره مراقب اعمال خود باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha