یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مراسم مذهبی «طشت گذاری»

حوزه/ رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار گفت: قیام امام حسین علیه السلام راه درست مبارزه با استبداد و ظلم و ستم را به مسلمانان آموخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت الاسلام جلیلی مختارنیا امروز در مراسم مذهبی «طشت گذاری» مردم بیجار که به مناسبت آغاز ماه محرم سالیان متمادی است که در این شهرستان برگزار می شود، اظهار داشت: مراسم طشت گذاری در بیجار نشان از روحیه دینی و اعتقاد بالای مردم این شهرستان نسبت به شعائر دینی است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار گفت: برگزاری آیین مذهبی طشت گذاری به معنای ورود به ماه محرم و عزاداری این ایام است که سابقه این سنت در بین مردم شهرستان بیجار به قرن ها پیش برمی گردد.

حجت الاسلام مختاری نیا زنده نگه داشت واقعه عظیم کربلا را از نیازهای جهان اسلام دانست و تاکید کرد: حرکتی که امام حسین (ع) و یارانش در تاریخ انجام دادند در دل خود پیام های بسیاری برای اسلام و جهان داشت.

وی افزود: قیام امام حسین علیه السلام راه درست مبارزه با استبداد و ظلم و ستم را به مسلمانان آموخت.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار تصریح کرد: قیام امام حسین (ع) و یارانش در راستای احیای دوباره ارزش های دینی صورت گرفت که در حال رنگ باختن بودند.

حجت الاسلام مختاری نیا عنوان کرد: آیین طشت گذاری در شهرهای بیجار و سریش آباد کردستان هر ساله با آغاز محرم با حضور خیل عظیم مردم و روحانیون این شهرها برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha