چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران مازندران گفت: باید بر تفکر زن‌سالاری و مردسالاری خط بطلان کشید، چرا که شناخت جایگاه افراد در زندگی نقش بسزایی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، خانم حلیمه حسین ‌بکی، استاد حوزه خواهران استان مازندران در کارگاه کاهش تعارضات طلاق ویژه طلاب مدرسه علمیه شهید مطهری(ره) و حضرت زینب(س) تنکابن اظهار کرد: هدف از خلقت، تقرب به خداوند و رسیدن به حیات جاودان ابدی است که رمز آن، داشتن دانش و مهارت‌ های زندگی و بالاترین دانش شناخت خود است.

وی رضایت‌مندی را که حسی درونی است بستری برای رسیدن به موفقیت و داشتن حس خوشبختی دانست و بیان کرد: رضایت‌مندی از زندگی در کاهش موثر بوده و اگر انسان واقع‌گرا نباشد به نارضایتی خواهد رسید.

حسین‌بکی تأکید کرد: مقدس‌ترین نهاد خانواده است و بر اساس آموزه های دینی باید جایگاه سالاری در آن حاکم باشد یعنی اعضای خانواده طبق جایگاه همسری، مادری و... به وظیفه خود واقف باشند و نقش خود را به درستی ایفا کنند تا خانواده از تنش‌های احتمالی در امان باشد.

وی تصریح کرد: باید بر تفکر زن‌سالاری، مردسالاری خط بطلان کشید، چرا که شناخت جایگاه افراد در زندگی نقش بسزایی دارد.

استاد حوزه خواهران استان مازندران اظهار کرد: یادگیری و کسب برخی مهارت‌ها می تواند درصد بالایی از تعارضات بین زوجین را برطرف نماید از جمله این مهارت‌ها: هنر عشق ورزیدن به همسر، داشتن ارتباط کلامی محبت‌آمیز روزانه و مداوم، شناخت نیازهای همسر و توجه ویژه به آن، توجه به گفتگو و یادگیری مهارت‌های لازم در یک گفتگوی مؤثر، عدم ترک منزل یا جداسازی بستر و ... می باشد.

انتهای پیام 313/48

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha