دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
میدان گازی کاریش

حوزه/ اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

جاسوس موساد به دام افتاد ‌

رئیس کل دادگستری استان کرمان از بازداشت جاسوس سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در کرمان خبر داد.حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی اظهار داشت: در پی اقدامات فنی و اطلاعاتی گسترده و منسجم سربازان گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه، یکی از افراد مرتبط با سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی که قصد انجام اقدامات ضد امنیتی در استان کرمان را داشت در یک اقدام پیش دستانه شناسایی و دستگیر شد. وی با بیان اینکه فرد دستگیر شده زیر پوشش شغل آزاد و تجارت در کشور فعالیت داشته است، گفت: متهم چندین سفر به کشورهای مختلف با هدف انتقال اطلاعات و همچنین آموزش جهت اقدامات ضد امنیتی و خرابکارانه از طریق ارتباط با افسران اطلاعاتی را داشته است که آخرین سفر وی به یکی از کشورهای همسایه بوده است. رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: متهم با استفاده از بستر فضای مجازی و همچنین از طریق نرم افزارهای متعدد رمزنگاری شده، اقدام به ارتباط با سازمان‌ها و ارگان‌های نظامی و اطلاعاتی رژیم غاصب صهیونیستی کرده بود که براساس اشراف سازمان اطلاعات سپاه بر فضای مجازی این توطئه نیز کشف و خنثی شد. وی افزود: متهم ضمن جمع آوری برخی اطلاعات، قصد خروج از کشور و دیدار با یکی از عوامل اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در یکی از کشورهای منطقه و دریافت مأموریت جدید را داشت که قبل از خروج از کشور دستگیر شد.

منبع: مهر

حزب الله، اسرائیل را به زانو درآورد

یک ژنرال رژیم صهیونیستی درباره پرونده ترسیم مرزهای آبی بین فلسطین اشغالی و لبنان گفت که حزب الله این رژیم را وادار به تسلیم و زانو زدن کرد."امیر اویوی" ژنرال رژیم صهیونیستی با حمله به پیش نویس پیشنهادی توافق مطرح برای ترسیم مرز آبی بین لبنان و فلسطین اشغالی افزود: این یک اقدام بی سابقه و خطرناک است که حزب الله ما را تهدید می کند و در آستانه انتخابات پارلمانی ماه نوامبر اسرائیل، به سرعت در مقابل خواسته های لبنان عقب نشینی می کنیم. وی اضافه کرد: این توافق یک آرامش موقت است و در بلند مدت از ارزش راهبردی برخوردار نیست. درحالی که سران رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر، درباره پیش نویس پیشنهادی میانجیگر آمریکایی برای ترسیم مرزهای آبی بین لبنان و فلسطین اشغالی به شدت دچار اختلاف و جنگ لفظی با یکدیگر شده اند، مسئول صهیونیستها در این پرونده امروز سه شنبه از پذیرش این پیش نویس از جانب تل آویو خبر داد. «ایال هولاتا» مشاور امنیت رژیم صهیونیستی که ریاست هیات مذاکره کننده این رژیم را در مذاکرات ترسیم مرز دریایی بین فلسطین اشغالی و لبنان برعهده دارد، در بیانیه ای اعلام کرد: "همه درخواست های ما مورد توافق قرار گرفته و تغییرات مورد نظر ما در پیش نویس نهایی اعمال شده است. "«کارین الحرار» وزیر انرژی رژیم صهیونیستی نیز در این باره اعلام کرد: "پیش نویس نهایی، همه خواسته های تل‌آویو را تامین می کند و برای تصویب به کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) ارائه خواهد شد. "پیش از این الیاس بوصعب نائب رئیس پارلمان لبنان گفت که کشورش به تمام مطالبات خود در پرونده ترسیم مرزهای دریایی دست یافت. وی گفت که آموس هوکشتاین میانجی آمریکایی که راه حل و تفاهمی رسید که هر دو طرف لبنانی و صهیونیستی را راضی می کند. بوصعب با بیان اینکه بررسی پیشنهاد آمریکا در پرونده ترسیم مرزهای دریایی برعهده رئیس جمهور لبنان است، تاکید کرد: پیشنهاد آمریکا برای ترسیم مرز دریایی یک توافقنامه یا معاهده با اسرائیل نیست. نائب رئیس پارلمان لبنان خاطرنشان کرد که لبنان به تمام سهم خود از میدان گازی "قانا" دست یافت و تمام ملاحظات این کشور اجرا شد. بوصعب تاکید کرد که پذیرش نهایی پیشنهاد آمریکا به تصمیم رئیس جمهور، نخست وزیر و رئیس پارلمان لبنان باز می گردد. پیش از این جبران باسیل رهبر جریان آزاد ملی لبنان در گفت وگو با شبکه تلویزیونی "ال.بی.سی" لبنان گفت: حزب الله معادله قدرت را (در پرونده ترسیم مرزها به رژیم اسرائیل) تحمیل کرد و کشور لبنان در مساله ترسیم مرزهای دریایی به مطالبات خود دست یافت و اکنون تنها یک گام مانده است. جایگزین توافق، جنگ خواهد بود. یک مقام آمریکایی بلندپایه پیشتر از تحویل نسخه نهایی پیش‌نویس پیشنهادی توافق این کشور در پرونده ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و فلسطین اشغالی، به بیروت و رژیم صهیونیستی خبر داده بود. این مقام آمریکایی تاکید کرده بود: ما خیلی به امضای توافق نزدیک هستیم.

منبع: ایرنا

ژنرال چهار ستاره رئیس اتاق جنگ مسکو شد

روزنامه فرانسوی «لو فیگارو» با بیان اینکه زمستان سختی در پیش است، یادآور شد که «ژنرال زمستان» ۴ بار در طول تاریخ به نفع روسیه مداخله کرد. ابتدا علیه مغول‌ها و سپس علیه سوئدی‌ها و فرانسوی‌ها و در نهایت در برابر آلمانی‌ها. این روزنامه فرانسوی این سوال را مطرح کرد که آیا زمستان پیش رو در جنگ اوکراین، بازهم به نفع روسیه خواهد بود؟این روزنامه به نقل از «یوهان میشل» پژوهشگر مرکز مطالعات استراتژیک خاطرنشان کرد که زمستان در اوکراین می‌تواند به ۳۰ درجه زیر صفر برسد که به طور جدی امکان مانور ارتش این کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد، و اگرچه به جنگ پایان نمی‌دهد، اما آن را پیچیده می‌کند. اما برای روسیه، به نوشته این روزنامه - زمستان ممکن است به معنای امکان تثبیت جبهه‌های نبرد باشد و بنابراین مفید خواهد بود، به خصوص اینکه آموزش نظامی ۳۰۰ هزار سرباز جدید در ابتدای زمستان پیش رو تمام می‌شود و با ورود آنها به ارتش، جبهه روسیه تقویت می‌شود. یوهان میشل می‌گوید: از نظر استراتژیک، روسیه می‌خواهد از سقوط سرزمین‌هایی که اخیراً ضمیمه شده‌اند جلوگیری کند، در حالی که کی یف به دنبال بازپس‌گیری هرچه بیشتر این اراضی، قبل از اینکه زمستان مأموریت‌های رزمی را پیچیده کند، است. در این راستا، «ادوارد جولی» متخصص تاکتیک‌های نظامی معتقد است که یخبندان یا تغییر زمین یک مزیت استراتژیک است و با توجه به اینکه جنگ اوکراین بیشتر زمینی است، ممکن است مانند حمله هیتلر در سال ۱۹۴۱، که با یخبندان شدید تسهیل شد، اوکراین نیز از این وضعیت استفاده کرده و به حملات خود ادامه دهد. جولی افزود که اگرچه یخبندان و تگرگ، پیچیدگی‌های لجستیکی به همراه دارد و منجر به فرسایش زودهنگام تجهیزات و جنگنده‌ها می‌شود، همچنین استتار بسیاری از یگان‌ها را غیرممکن می‌کند، اما می‌تواند عبور از برخی آبراه‌ها_ که یخ زده اند_ را تسهیل و در نتیجه نفوذ به مناطق دشمن را میسر سازد. وی افزود که خطر اصلی برای اوکراینی‌ها نه سرما است و نه یخبندان، بلکه کاهش حمایت غرب است، به خصوص که حمایت‌های ایالات متحده روند باثباتی ندارد، در اروپا نیز این حمایت‌ها تحت تأثیر مسائل اقتصادی و انرژی قرار گرفته است. اگرچه اروپایی‌ها تاکنون به حمایت از اوکراین از طریق تحویل تسلیحات و تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه ادامه داده‌اند، اما برخی معتقدند که با فرا رسیدن زمستان پیش رو، این حمایت‌ها کم رنگ شود.

منبع: مهر

قتل های زنجیره ای در زندان های آمریکا ۴ رقمی شد

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از قتل ۴۲۳۴ نفر در زندان‌های آمریکا در یک سال خبر داد و گفت: ۵۰ زن آمریکایی حین دستگیری پلیس کشته شدند.سردار محمدرضا نقدی اظهار داشت: ملت ایران نماد اقتدار و عظمت ایران اسلامی است. ملت ایران همچون سرو، با اقتدار ایستاده است. ایستادگی در برابر رژیم بعث، نظام طاغوت، خطرهای بعد از انقلاب و فتنه‌های سال‌های اخیر نشانه عظمت ایران و ملت ایران است. معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: دنیا در دوران جنگ تحمیلی به‌طور کامل مردم ایران را تحریم کرد. پس از جنگ نظامی هم انواع جنگ سیاسی، اجتماعی و اقتصادی علیه ایران تحمیل شد که هر کدام از این فتنه‌ها می‌توانست یک ملت را نابود کند اما ملت ایران ایستاد و رشد کرد. نقدی در ادامه با اشاره به شاخصه‌های قدرت ایران گفت: مؤلفه‌های قدرت ایران اسلامی در تمام این سال‌ها در اوج است. در تحقیقات علمی به رتبه ۱۵ جهانی رسیدیم و در سخت‌ترین شرایط رشد کردیم. ملت ایران رهبری دنیا را از ایالات متحده گرفت. وی گفت: آن روز که تفنگداران دریایی آمریکا در خلیج فارس دست‌بسته اسیر شدند، آن‌جا که پهپاد فوق‌پیشرفته آمریکا را نابود کردیم، آن روز که پایگاه آمریکا در عراق منهدم شد، دنیا قدرت ایران و عظمت ملت ایران را درک کرد. نقدی ادامه داد: چند کشور غربی به‌همراه رژیم صهیونیستی برای ایجاد اغتشاش در ایران قرارگاه مشترک ایجاد کردند، دیگر ایجاد آشوب در صدر کار است و کاری به ایدئولوژی ندارند، دشمن سراغ اراذل و اوباش برای مقابله با ایران رفته است معاون سپاه پاسداران گفت: برای مقابله با مردم به قداره‌بندها متوسل شدند و این نشانه ضعف دشمنان ایران است. دشمن برای نشان دادن قدرت خود به رسانه و دروغگویی متوسل شده است و این در حالی است که مردم دنیا اقبال گسترده‌ای به اسلام و ایران پیدا کردند. وی تصریح کرد: آمریکای بی‌آبرویی که گوانتانامو و ابوغریب را در پرونده دارد، نباید از حقوق بشر صحبت کند. غرب نماد پایمال کردن حقوق بشر است و عزا گرفتن برای فوت یک خانم در ایران، دروغ بزرگ آنان است. نقدی با اشاره به جنایات آمریکا علیه ملت خودش، گفت: ۴۲۳۴ آمریکایی در سال ۲۰۱۹ در زندان‌های آمریکا کشته شدند و این نشانه خشونت دولت آمریکاست. ۹۹۰ آمریکایی بعد از دستگیری مفقود هستند و معلوم نیست کجا هستند! ۵۰ زن در آمریکا در حین دستگیری کشته شدند و درباره این موضوع هیچ سخنی نمی‌گویند. معاون سپاه تصریح کرد: عربستان سعودی که جوانان را به‌دلیل پخش اعلامیه گردن زده است، حق ندارد از حقوق بشر حرف بزند. زنان در عربستان از کمترین حقوق برخوردار نیستند، اوضاع کشورهای غربی هم بهتر از این نیست. نقدی گفت: ملت ایران امروز بر همه دشمنان فاتح شده است و به‌زودی با آزادی قدس به پیروزی نهایی نزدیک می‌شویم. تنها راه ایجاد امنیت در منطقه غرب آسیا محو کامل رژیم غاصب صهیونیستی است و این روز نزدیک است.

منبع: تسنیم

قزاقستان میزبان بعدی رئیسی شد

رئیس جمهور بامداد پنجشنبه به دعوت رئیس جمهور قزاقستان و به منظور شرکت در ششمین نشست سران کشورهای عضو «کنفرانس تعامل و اقدامات اعتمادساز در آسیا» (سیکا) عازم آستانه پایتخت این کشور خواهد شد.حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور بامداد پنجشنبه به دعوت رئیس جمهور قزاقستان و به منظور شرکت در ششمین نشست سران کشورهای عضو «کنفرانس تعامل و اقدامات اعتمادساز در آسیا» (سیکا) عازم شهر آستانه پایتخت این کشور خواهد شد رئیس جمهور در این سفر یک روزه، علاوه بر شرکت و سخنرانی در ششمین اجلاس سران «سیکا» با تعدادی از سران کشورهای حاضر در این نشست نیز دیدار و گفتگو خواهد کرد. کنفرانس تعامل و اقدامات اعتمادساز در آسیا، به عنوان یک گردهمایی برای تقویت همکاری‌های متمرکز بر تضمین صلح، امنیت و ثبات در قاره کهن، در حال حاضر ۲۷ عضو اصلی دارد و ۸ کشور و ۵ سازمان منطقه‌ای و بین‌المللی نیز به عنوان ناظر، عضو این کنفرانس هستند. یکی از مهمترین اهداف ششمین نشست سران سیکا، موضوع بررسی و تصویب ارتقای ساختار آن از یک کنفرانس به یک سازمان منطقه‌ای و بین‌المللی خواهد بود. قرار است در این زمینه بیانیه‌ای تحت عنوان «بیانیه آستانه در زمنیه تبدیل سیکا» به تصویب رهبران و سران کشورهای عضو برسد. با تصویب سران، روند ارتقای ساختار و تشکیلات و نیز شرح وظایف و ترتیبات منطقه‌ای از وضعیت جاری به یک سازمان تمام عیار منطقه‌ای کلید خواهد خورد. رئیسی از آغاز فعالیت دولت مردمی در راستای گسترش روابط تجاری، همکاری‌های اقتصادی و ارتقای سطح روابط سیاسی با کشورهای همسایه، به تاجیکستان، روسیه، قطر و عمان سفر کرده و در کنار ۲ سفر به ترکمنستان، پس از وقفه‌ای ۲۰ ساله از آخرین سفر رئیس جمهور ایران به ازبکستان، شهریورماه امسال برای شرکت در بیست و دومین اجلاس سران سازمان همکاری‌های شانگهای به شهر تاریخی سمرقند در این کشور نیز سفر کرده است.

منبع: مهر

جزئیات خودکشی دختر جوان ایلامی مشخص شد

عبدالوهاب بخشنده شامگاه سه شنبه اظهار کرد: دختر خانمی که دیشب (دوشنبه ۱۸ مهرماه) در شهر ایلام اقدام به خودکشی کرده و جان باخته است هیچ‌گونه سابقه کیفری و امنیتی نداشته است. وی تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که متوفیه دارای سابقه بیماری روانی بوده است؛ وی در اسفند ماه سال گذشته نیز متأسفانه با مصرف قرص اقدام به خودکشی (ناموفق) کرده بود که چندین روز در بیمارستان بستری و تحت دارو و درمان بوده است. بخشنده عنوان کرد: متوفیه اهل یکی از شهرستانهای جنوبی استان و در شهر ایلام ساکن بوده است؛ بر اساس بررسی‌های به عمل آمده، وی هیچ‌گونه سابقه کیفری و امنیتی نداشته و شایعات مطرح شده در فضاهای رسانه‌ای، کذب محض است. وی افزود: به محض وقوع حادثه، بلافاصله قاضی کشیک در محل حاضر و جسد متوفیه جهت سیر مراحل قضایی به پزشکی قانونی منتقل گردیده و پرونده تحت رسیدگی است؛ ماجرای خودکشی این دختر خانم هیچ ارتباطی با اغتشاشات اخیر نداشته و ندارد و شایعاتی که مطرح می‌شود، نشأت گرفته از دروغ پردازی‌ها و عنادورزی‌های رسانه‌های معاند و دشمنان ایران اسلامی است. دادستان ایلام بیان کرد: امیدواریم مردم فهیم و با بصیرت ایران اسلامی به ویژه استان ایلام و بالأخص جوانان و نوجوانان به شایعات توجه نکنند و اخبار را از مراجع رسمی دریافت کنند.

منبع: مهر

شماره معکوس اتمی روسیه برای ناتو به نیم رسید

ستون نویس المیادین در گزارشی با اشاره به برخی جزئیات از توانمندی های نظامی روسیه در بخش تسلیحات اتمی، تصریح کرد: نیروهای ناتو در برابر این تسلیحات حداکثر ظرف نیم ساعت نابود می شوند.موشک‌های روسی با کلاهک هسته‌ای می‌توانند از زمین، هوا و دریا پرتاب شوند و برخی از آنها حاوی کلاهک‌های خود هدایت شونده هستند. بر اساس برآوردهای محمد منصور، ستون نویس المیادین، در صورت بروز درگیری، نیروهای ناتو حداکثر ظرف نیم ساعت منهدم خواهند شد. فرماندهی عالی روسیه چندین بار اعلام کرده است که از تمام ابزارهای ممکن برای حفاظت از قلمرو و حاکمیت خود استفاده می‌کند. مسکو بارها از تسلیحات هسته‌ای به عنوان ابزاری برای بازدارندگی صحبت کرده است که توسعه آن از دیرباز یک اولویت استراتژیک بوده است. منصور خاطرنشان می‌کند که یکی دیگر از شواهد این امر، سخنرانی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در سال ۲۰۱۸ در مورد پنج نوع سامانه موشکی جدید است که سه مورد از آنها قادر به حمل کلاهک‌های هسته‌ای هستند. موضوع استفاده از تسلیحات اتمی پس از تهدید ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین به خروج از تفاهم نامه سال ۱۹۹۴ «بوداپست» که توسط ایالات متحده، بریتانیا، روسیه و اوکراین امضا شده بود، برجسته‌تر شد. علاوه بر این، اوکراین توانایی‌های فنی برای تولید سلاح‌های کشتار جمعی را حفظ کرد که می‌تواند کمبود غنی سازی اورانیوم را به لطف غربی‎‌ها حل کند. در ماه فوریه، پس از تشدید درگیری‌ها در اوکراین، نیروهای بازدارنده استراتژیک روسیه در حالت آماده باش ویژه قرار گرفتند. توانمندی‌های هسته‌ای روسیه از سه نوع سلاح تشکیل شده است: موشک‌های بالستیک قاره پیماهای ثابت و متحرک، موشک‌های نصب شده در زیردریایی‌ها و موشک‌های کروز روی بمب افکن‌های استراتژیک. نیروهای موشکی راهبردی به پنج نوع موشک بالستیک قاره پیما «یارس -۲۴»، «ساتان -۳۶»، توپل»، «سارمات» و «آوانگارد» مسلح هستند. که موشک آوانگارد، با قدرت انفجار تا ۲ مگاتن و ۲۰ برابر سرعت صوت، قوی‌ترین موشک در جهان محسوب می‌شود. نیروی دریایی روسیه دارای ۱۰ زیردریایی هسته‌ای است که موشک‌های بالستیک با حداکثر برد ۸۰۰۰ کیلومتر حمل می‌کنند. در مورد نیروی هوایی، روسیه دارای هواپیماهای «توپولف -۹۵» و «توپولف -۱۶۰» است که قادر به حمل موشک‌های کروز «خی -۵۵» با ظرفیت بارگیری ۲۰۰ تا ۵۰۰ کیلوتن هستند. علاوه بر این، روسیه دارای سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی است که برای افزایش قدرت آتش جنگی در عملیات‌های نظامی در یک منطقه جغرافیایی محدود طراحی شده است. برای مثال، کلاهک‌های هسته‌ای را می‌توان بر روی موشک‌های عملیاتی و تاکتیکی اسکندر-ام نیز قرار داد. همچنین بمب افکن‌های «سوخو -۳۴»، «سوخو -۲۴»، «توپولف -۲۲» و «میگ -۳۱» روسیه قادر به انجام حملات هسته‌ای تاکتیکی هستند. این هواپیماها مجهز به انواع مختلفی از موشک‌های حاوی کلاهک معمولی و هسته‌ای مانند موشک‌های خی -۲۲، خی -۳۲ و خی -۱۰۲ هستند. مسکو از توانایی‌های نظامی-هسته‌ای کافی برخوردار است. هنوز نمی‌توان با قاطعیت گفت که آیا نیاز فوری به استفاده از سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی یا استراتژیک وجود دارد یا خیر. اما می‌توان به این نتیجه رسید که بازدارندگی هسته‌ای احتمالاً بخشی از استراتژی کرملین باقی خواهد ماند.

منبع: مهر

فتح و حماس به رژیم صهیونیستی هشدار دادند

جنبش‌های فتح و حماس با تاکید بر اینکه هر اقدامی از سوی صهیونیست‌ها با عکس العمل فلسطینیان مواجه خواهد شد، درباره پیامدهای آتش زدن قرآن کریم به دست صهیونیست‌ها هشدار شدید اللحن دادند. بر همین اساس یک مسئول بلند پایه در جنبش فتح درباره تحولات میدانی اراضی اشغالی هشدار داد و گفت: هر گونه کنش صهیونیست‌ها با واکنش فلسطینیان مواجه خواهد شد. «صبری صیدم» معاون دبیر کمیته مرکزی جنبش فتح درباره تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای استقرار نظامیان بیشتر در اراضی اشغالی هشدار و افزود: حملات شهرک نشینان با نزدیک شدن انتخابات رژیم صهیونیستی تشدید خواهد شد. وی ضمن هشدار درباره یورش‌های نظامیان صهیونیست به مناطق شمالی کرانه باختری، تاکید کرد که هیچ کنشی از جانب صهیونیست‌ها بدون واکنش باقی نخواهد ماند. از سوی دیگر «باسم نعیم» رئیس اداره سیاسی جنبش حماس در نوار غزه با بیان اینکه مقاومت در کرانه باختری تشدید خواهد شد، تاکید کرد که اگر رژیم صهیونیستی مرتکب اشتباهی شده و خطوط قرمز را در مسجدالاقصی زیر پا بگذارد، کل منطقه شعله ور خواهد شد. وی افزود: عملیات مقاومت رژیم صهیونیستی را مجبور به آماده باش امنیتی در داخل اراضی اشغالی کرده است و عملیات اخیر در منطقه شعفاط در شمال شرق قدس محافل امنیتی رژیم صهیونیستی را سردرگم کرده است. هم زمان با آتش زدن قرآن در مسجد «قیطون» در نزدیکی حرم شریف ابراهیمی، نظامیان صهیونیست روز گذشته به اردوگاه «شعفاط» در شمال کرانه باختری یورش برده و با فلسطینی‌ها درگیر شدند و طی آن یک نظامی صهیونیست به هلاکت رسیده و دو نظامی دیگر زخمی شدند. همچنین، «محمود الهباش» قاضی القضات فلسطین و مشاور محمود عباس در امور دینی نیز در بیانیه‌ای اقدام صهیونیست‌ها در پاره کردن و آتش زدن کتاب مقدس قرآن را محکوم کرد و آن را اقدامی شنیع، جنگ علیه اسلام و اهانت به احساسات بیش از یک میلیارد مسلمان دانست. او تأکید کرد که هرگونه واکنشی از سوی فلسطینیان یا هر فرد مسلمانی در قبال این اقدام توهین آمیز شهرک‌نشینان صهیونیست، مجاز و قانونی است. شیخ «محمد حسن» مفتی کل بیت‌المقدس و فلسطین و خطیب مسجدالاقصی نیز در بیانیه‌ای چنین اقداماتی از سوی صهیونیست‌ها را برآمده از بغض و کینه نسبت به مسلمانان دانست و آن را موجب ناآرامی و تنش و نفرت بیشتر اعلام کرد. همچنین روز گذشته «خضر عدنان» از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به آتش زدن قرآن توسط شهرک نشینان صهیونیست خواستار تشدید مقاومت در همه مناطق فلسطین اشغالی شد.

منبع: مهر

گروهک های تروریستی گرداننده اغتشاشات از آب درآمدند

وزیر کشور گفت: اغتشاشات توسط گروهک‌های تروریستی تجزیه طلب حمایت و طراحی شده و نیروهای امنیتی آشوبگران و ضد انقلاب را سر جای خود خواهند نشاند. احمد وحیدی گفت: نیروهای نظامی و امنیتی تلاش مذبوحانه ضد انقلاب که موجب مزاحمت برای مردم شده است، را خنثی می‌کنند و همانطور که تا کنون محکم برخورد کرده باز هم محکم برخورد خواهند کرد. او اضافه کرد: مردم خیالشان راحت باشد، حافظان نظام و امنیت حضور دارند و با همکاری و محوریت خود مردم، اغتشاشگران و آشوبگران که نگاه‌های خام اندیشانه‌ای در حوزه ناامن سازی و تجزیه طلبی دارند را سرجای خود می‌نشانند. وزیر کشور یادآور شد: باید به فکر پیشرفت و توسعه باشیم و همت خود را صرف رفع مشکل مردم کنیم و همه در کنار نیروهای امنیتی و انتظامی اندک اغتشاشی که در گوشه و کنار کشور ممکن است ایجاد کنند را برطرف کنیم. وحیدی گفت: این اغتشاشات توسط گروهک‌های تروریستی تجزیه طلب کومله، دموکرات و پژاک که سابقه بسیار بدی دارند حمایت، طراحی و پیگیری شده است این گروهک‌ها از مزدوری صدام گرفته تا مزدوری کشورهای غربی و همکاری با رژیم صهونیستی را در کارنامه خود دارند. او با بیان اینکه این گروهک‌ها تاریخ زشت و جنایت باری در این سرزمین دارند، تاکید کرد: این‌ها باز هم تلاش کردند در رابطه با اغتشاشات نقش آفرینی کنند، در حالیکه مردم شریف کُرد که جایگاه برجسته‌ای در کشور و نظام دارند به دنبال امنیت، آرامش و توسعه هستند و این ناامنی‌ها را بر نمی‌تابند. وزیر کشور اظهار داشت: در سفر رییس جمهوری به کردستان، مبالغ هنگفتی برای پیشرفت این استان پیش بینی شد که بخش‌هایی تخصیص یافته و بخشی هم در حال انجام است که نشان از توجه دولت و نظام به کردستان دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دولت با اعتراضات قانونی موافقت کرد

سخنگوی دولت گفت: به منظور سازمان دهی تجمعات، وزیر کشور مکلف شد با همکاری سازمان‌های مختلف پیشنهادهایی درباره نحوه قانونی شدن تجمعات ارائه کند. علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در نشست خبری با اصحاب رسانه با توجه به هفته وحدت گفت: امت واحده اسلام با تمرکز بر اشتراک‌ها می‌تواند در برابر دشمنان مشترک ایستادگی کند. وی با بیان تسلیت شهادت جوانان این مرز و بوم و مدافعان امنیت را که در راه امنیت مردم و کشور جان خود را فدا کردند، ادامه داد: حرکات سازمان دهی شده نشان داد که دشمنان چگونه از هرفرصتی برای ضربه زدن به گشور را دنبال می‌کنند.سخنگوی دولت گفت: حرکات سازمان دهی شده نشان داد که دشمنان چگونه از هر فرصتی برای ضربه زدن به گشور را دنبال می‌کنند.سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره مکان‌های اعتراضی بیان کرد: مقام معظم رهبری بر لزوم ترویج و توسعه کرسی‌های آزاد اندیشی تاکید کردند و باید مکان‌ها و شرایطی را برای طرح مباحث انتقادی در نظر بگیریم. این موضوع در دستورکار شورای عالی انقلاب فرهنگی بود. بهادری جهرمی اضافه کرد: همه دانشگاه‌ها مکلف شدند مکان‌هایی را برای طرح مباحث انتقادی پیش بینی کنند که اولینش هم در دانشگاه تهران افتتاح شد. این مسیر به تصمیم‌های اقناعی کمک می‌کند و در دستور کار دولت قرار دارد. سخنگوی دولت گفت: پیش از این هم تجمعات اعتراضی در دولت رواج داشته است، اما به منظور سازمان دهی این تجمعات، وزیر کشور مکلف شد با همکاری سازمان‌های مختلف پیشنهادهایی در این زمینه ارائه کند.سخنگوی دولت درباره اقدامات شبکه‌های معاند اظهار کرد: برخی رسانه‌ها تبدیل به رسانه‌ای برای خشونت و گروه‌های تروریستی شدند. این رسانه‌ها باید پاسخگوی اقدامات خلاف قانون و دروغگویی خود باشند.وی اظهار کرد: دارویی که خانم مهسا امینی مصرف می‌کرد مسیر سختی را طی می‌کرد تا وارد ایران شود یعنی آن‌ها حتی مانع واردات دارو می‌شوند بعد ادعای حمایت از بانوان را دارند. واقعا این ادعاها مضحک است. سخنگوی دولت گفت: دانش آموزان، نوجوانان و کودکان ما در برهه‌های مختلف نشان دادند با توان و استعداد جدی که دارند می‌توانند آینده پیشرفت ایران را جدی‌تر تضمین کنند. دشمن تمام توان خود را برای تزریق فرهنگ غربی به میدان آورده است که با این شرایط تکلیف دولت، فرهنگیان و خانواده مصاعف می‌شود تا مسیر رشد و ترقی این نسل با استعداد را در مسیر فرهنگ پیشرو ایرانی اسلامی هموار کنند. این توان و استعداد برخلاف آنچه دشمنان آرزو دارند قطعا آینده روشن تری را برای ایران ایجاد خواهد کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

باند فرودگاه مهرآباد باز شد

یک مقام مسئول در فرودگاه مهرآباد گفت: دقایقی قبل حادثه ای برای هواپیما تهران مشهد پیش از پرواز رخ داد که این مشکل برطرف و باند باز شد. یک مقام مسئول در فرودگاه مهرآباد گفت: دقایقی قبل حادثه ای در هواپیمایی تابان تهران به مشهد پیش از پرواز حادثه ای رخ داد که خوشبختانه این مشکل برطرف و هم اکنون پرواز انجام شد. پیش از این برخی مسافران حاضر در فرودگاه مهرآباد اعلام کرده اند یک پرواز هواپیمایی تابان روی باند دچار سانحه شده و فعلا باند بسته است

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سینما نیم بها شد

شورای راهبردی اکران اعلام کرد: بلیت سینماهای کشور از فردا بیستم مهر ماه به‌مدت دو هفته نیم بها می‌شود. شورای راهبردی اکران همزمان با ایام ربیع الاول و مقارن با برگزاری جشن‌های "مهر سینمای ایران" در استان‌های مختلف کشور مصوب کرد سینماهای کشور از فردا به‌مدت دو هفته نیم بها شود. چهاردهمین جلسه شورای راهبردی اکران با حضور محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی عصر روز گذشته در سالن نمایش و جلسات شهید آوینی سازمان سینمایی برگزار شد. در این مراسم غلامرضا موسوی، منوچهر شاهسواری، حبیب ایل بیگی، محمدقاصد اشرفی، علی سرتیپی، روح الله سهرابی، هاشم میرزاخانی، محمدحسین جعفریان، محمدرضا فرجی، علیرضا اسماعیلی و محمد احمدی و یزدان عشیری از حاضران این جلسه بودند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

پاک‌ترین خودروی جهان آزمایش شد

نمونه اولیه خودرویی که حافظ محیط زیست است و ذرات ناشی از فرسایش تایر و ترمز خود را جمع آوری می‌کند، رونمایی شد. مرکز هوافضای آلمان(DLR) و شرکت مهندسیHWA یک وسیله نقلیه جاده ای را تولید و به طور موفقیت آمیز آزمایش کرده اند که هیچ نوع گاز گلخانه ای منتشر نمی کند. این خودرو بخشی از پروژه «ZEDU-۱» است. نمونه اولیه خودروی مذکور که همین نام را دارد، در جاده به طور موفقیت آمیز آزمایش شد و تقریبا هیچ گاز گلخانه ای منتشر نمی کند به همین دلیل حافظ محیط زیست ترین خودروی جاده ای در جهان است. پروفسور تارک سیفکس مدیر انستیتوDLR برای کانسپت های خودرو است. در پروژه مذکور فناوری های نوینی ارائه شده است و ترمز دیسکی سنتی در چرخ وجود ندارد. در عوض، ترمز چند دیسکی به عنوان یک راه حل جدید برای برداشتن ترمز از چرخ و ادغام آن در واحد گیربکس موتور الکتریکی استفاده شده است. همچنین محققان علاوه بر ترمز مکانیکی چند دیسکی، یک ترمز القایی برای نمونه اولیه ZEDU-۱ ایجاد کرده اند. این ترمز القایی از میدان های مغناطیسی برای ایجاد عمل ترمز استفاده می کند و تا زمانی که متوقف نشود تقریباً هیچ سایشی ایجاد نمی کند. چرخ این خودرو از لحاظ آئرودینامیکی طوری طراحی شده تا هنگام حرکت فشار منفی تولید کند. در نتیجه سایش تایر روی یک ناحیه متمرکز می شود. یک فن در جلوی خودرو ذرات مربوط به فرسایش تایر و ترمز را از بین می برد و فیلتر می کند. به این ترتیب خودرو فقط هوای خالص منتشر می کند. طبق بیانیه DLR این خودرو در آزمایش اولیه به طور موفقیت آمیز تمام ذرات ریز و میکروذراتی که تایر و ترمز تا سرعت ۵۰ کیلومتر برساعت پراکنده می کنند را جمع آوری می کند. در سرعت بالاتر از حد گفته شده خودرو ۷۰تا۸۰ درصد ذرات مربوط به فرسایش خودرو را جمع آوری کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عشق ترمیم گر قلب شد

طبق تحقیق به دست آمده احتمالا هورمون اُکسی توسین در درمان قلب پس از حمله قلبی استفاده می‌شود. بیماری قلبی در حال حاضر علت اصلی مرگ و میر در سراسر جهان است؛ تقریباً ۱۸.۶ میلیون نفر در سراسر جهان بر اثر بیماری قلبی عروقی در سال ۲۰۱۹ جان خود را از دست دادند. محققان دانشگاه ایالتی میشیگان شواهدی یافته‌اند که نشان می‌دهد هورمون اُکسی توسین به تحریک بازسازی سلول‌های از دست رفته عضله قلب کمک می‌کند. دانشمندان امیدوارند این کشف روزی به افراد کمک کند تا سلول‌های عضله قلب از دست رفته در طول حمله قلبی را بازیابند. شایع‌ترین نوع بیماری قلبی، بیماری عروق کرونر است، که زمانی رخ می‌دهد که پلاک در داخل رگ‌های خونی که قلب را تأمین می‌کند، ایجاد می‌شود. هنگامی که قلب خون و اکسیژن مورد نیاز خود را دریافت نمی‌کند، ممکن است فرد دچار حمله قلبی مرگبار شود که از نظر بالینی انفارکتوس میوکارد نامیده می‌شود. وقتی سلول‌های ماهیچه قلب از خون و اکسیژن محروم می‌شوند، می‌توانند شروع به مردن کنند و به قلب آسیب برسانند. دانشمندان بر این باور بودند که سلول‌های ماهیچه قلب به نام کاردیومیوسیت نمی‌توانند بازسازی شوند. این بدان معناست که هر سلول عضله قلب را که فرد در طی یک حمله قلبی از دست داده است، در طول زمان قادر به بازیابی آن‌ها نخواهد بود. با این حال، تحقیقات قبلی نشان می‌دهد که سلول‌های ماهیچه قلب ممکن است قادر به بازسازی باشند؛ و اکنون، یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه ایالتی میشیگان شواهدی را ارائه می‌کند که نشان می‌دهد هورمون اکسی توسین ممکن است به تحریک بازسازی سلول‌های قلبی کمک کند. محققان بر این باورند که این یافته ممکن است روزی به بازیابی سلول‌های از دست رفته عضله قلب در افرادی که دچار حمله قلبی می‌شوند کمک کند. اُکسی توسین یک هورمون طبیعی است که در ناحیه هیپوتالاموس مغز تولید می‌شود. این هورمون معمولاً با عملکردهای دستگاه تناسلی زنان از جمله زایمان و شیردهی مرتبط است. اکسی توسین به عنوان "هورمون عشق" شناخته می‌شود، زیرا باعث ایجاد پیوند و خلق و خوی مثبت می‌شود. محققان می‌گویند: «اُکسی توسین با فعالیت‌هایی که ما اغلب لذت‌بخش و یا رضایت‌بخش می‌دانیم افزایش می‌یابد. این فعالیت‌ها معمولاً شامل فعالیت‌های ذهنی-بدنی مانند مدیتیشن، یوگا یا صمیمیت جنسی هستند. همچنین شامل مکالمه، آشپزی، به اشتراک گذاشتن یک وعده غذایی با کسی، انجام عمل خیر، انجام اعمال محبت آمیز، و همچنین درگیر شدن در اشکال لمسی مانند در آغوش گرفتن، بوسیدن و ماساژ است.» محققان از بافت انسانی و گورخرماهی استفاده کردند تا بررسی کنند که چگونه اکسی توسین به تحریک سلول‌های بنیادی ایجاد شده از اپی کاردیوم قلب - به نام سلول‌های پیش ساز مشتق از اپی کاردیوم - کمک می‌کند تا به کاردیومیوسیت تبدیل شوند. دکتر «آیتور آگویر»، نویسنده ارشد این مطالعه، می‌گوید: «اکسی توسین جمعیتی از سلول‌های بالغ را در لایه‌های بیرونی قلب – به نام اپی‌کاردیوم – برنامه‌ریزی مجدد می‌کند و آن‌ها را به سلول‌های بنیادی تبدیل می‌کند. این سلول‌های بنیادی به لایه‌های عمیق‌تر قلب آسیب‌دیده حرکت کرده و بخش‌هایی از آسیب را با آزاد کردن فاکتورهای شفابخش و تبدیل به سلول‌های از دست رفته ترمیم می‌کنند.»

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مجلس با کلیات لایحه اصلاح قانون ساماندهی صنعت خودرو موافقت کرد

نمایندگان مجلس گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد لایحه دوفوریتی الحاق یک تبصره به ماده (۱۰) قانون ساماندهی صنعت خودرو مصوب ۱۴۰۱ را تصویب کردند. در جلسه علنی روز سه‌شنبه (۱۹ مهر) مجلس شورای اسلامی، ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد لایحه دوفوریتی الحاق یک تبصره به ماده (۱۰) قانون ساماندهی صنعت خودرو مصوب ۱۴۰۱ در دستور کار قرار گرفت و ۱۹۹ نماینده مجلس از ۲۳۵ نماینده حاضر با تصویب کلیات این لایحه موافقت کردند پیش از رای‌گیری نمایندگان موافق و مخالف این لایحه نظرات و پیشنهادت خود را درباره این لایحه بیان کردند. حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی در موافقت با کلیات لایحه دولت گفت: این لایحه لازم و ضروری بود که از طرف دولت ارائه شد. البته اشکالاتی در جزئیات وجود دارد که در کمیسیون برطرف خواهد شد. اگر این لایحه تصویب نشود، موضوع اسقاط خودروهای فرسوده و جایگزین کردن خودروهای نو به سرانجام نخواهد رسید. اما با این لایحه هم امکان اسقاط خودرو وجود دارد و هم اینکه مجوز دریافت پلاک جدید دریافت می‌شود. نماینده مردم تبریز در مجلس افزود: با این لایحه راه برای واردات خودرو با ضوابطی که وزارت صمت در نظر می‌گیرد، باز خواهد شد تا امکان تحرک در صنعت خودرو ایجاد شده و خودروهای اسقاطی از رده خارج شده و به سمت نوسازی این صنعت حرکت کنیم. در ادامه حسینعلی حاجی دلیگانی در مخالفت با کلیات این لایحه گفت: معنی نهایی این لایحه این است که هوای پاک شهرها آلوده شود، اما در مقابل پول جزئی گرفته می‌شود و در اختیار سازمان محیط زیست قرار می‌گیرد. به عبارتی سازمان محیط زیست از دریافت این پول دلخوش خواهد بود نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: پیش از این مصوب شده بود که خودروهای فرسوده از رده خارج شوند، ولی این لایحه قانون قبلی را زیر سوال خواهد برد. همچنین اشکال دیگر این لایحه این است که سبب می‌شود میزان مصرف سوخت مایع، نفت و گاز و بنزین، بیشتر شود. همچنین علیرضا سلیمی در موافقت با این لایحه گفت: ۱۰ میلیون خودرو و موتورسیکلت و کشنده در کشور داریم که در سن اسقاط هستند. حال سوال این است که آیا امکان جایگزین کردن این میزان خودرو را داریم؟ دیگر اینکه آیا خودروسازها را می‌توان به جایگزین کردن این میزان از خودروهای اسقاطی مکلف کرد؟ در کشور بازار مکاره برای خودرو ایجاد شده و از طرفی ۱۰ میلیون خودرو اسقاطی داریم. چه طور می‌توان این شرایط را شکست. ارائه این لایحه به مجلس شورای اسلامی برای ساماندهی این بازار مکاره موفق بوده است. نماینده مردم محلات در مجلس افزود: با تمهیدی که در این لایحه ایجاد شده، چرخه خودرو و اسقاط انجام خواهد شد. البته برای خودروهای سنگین دراین لایحه اشاره‌ای نشده است که باید در بررسی جزییات تعیین تکلیف شود. بر اساس این لایحه سازوکار تولید خودرو دیگر منوط به گواهی اسقاط نبوده بلکه تولید کننده باید ۱.۵ درصد به صندوق ویژه‌ای واریز کند که مبالغ آن صرفا برای اسقاط خودروهای فرسوده هزینه شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

هوای پایتخت مطلوب شد

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا، هم‌اکنون شاخص آلودگی هوای پایتخت روی عدد ۹۵ یعنی در بازه قابل قبول قرار دارد بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا هم اکنون شاخص آلودگی هوای پایتخت روی عدد ۹۵ یعنی در بازه قابل قبول قرار دارد. در ۲۴ ساعت گذشته نیز شاخص هوای پایتخت روی عدد ۷۷ و در بازه قابل قبول قرار داشت. پایتخت از ابتدای سال تاکنون ۱۱۰ روز هوای قابل قبول، ۸ روز هوای ناسالم (برای تمام افراد)، ۸۰ روز هوای ناسالم (گروه‌های حساس)، ۲ روز بسیار ناسالم، ۲ روز هوای خطرناک و ۲ روز هوای پاک داشته است. این در حالی است که پایتخت‌نشینان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲ روز هوای پاک، ۱۶۴ روز هوای قابل قبول و ۳۷ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱ روز هوای ناسالم را تجربه کرده بودند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

تاج زاده به حبس محکوم شد

وکیل مصطفی تاج‌زاده از محکومیت موکلش به ۸ سال حبس خبر داد و گفت: طبق قانون ۵ سال از آن قابل اجراست. هوشنگ پوربابایی گفت: بر اساس حکم قطعیت یافته از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، موکلم به اتهام‌های اجتماع و تبانی بر علیه امنیت به (۵ سال حبس) و نشر اکاذیب (۲سال) و تبلیغ علیه نظام ( یک سال) و مجموعا به ۸ سال حبس محکوم شده که مطابق ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی ۵ سال آن قابل اجراست. وی گفت: این رای بدلیل عدم تجدیدنظر و عدم اعتراض موکلم قطعی است و در حال اجراست. ۲۲ مرداد سال جاری جلسه رسیدگی به اتهامات مصطفی تاج‌زاده با سه عنوان اتهامی اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی ، نشر اکاذیب و تبلیغ علیه نظام در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی برگزار شد.

منبع: ایسنا

ایران با تغییرات ژئوپلتیک مخالفت کرد

وزیر امور خارجه ایران ،در دیدار با رئیس گروه دوستی پارلمانی ارمنستان با اشاره به روابط خوب رو به رشد دو کشور و نقش مجالس، در توسعه مناسبات دوستانه دو کشور، بر اهتمام جمهوری اسلامی ایران برای گسترش بیش از پیش روابط تاکید کرد. حسین امیرعبداللهیان در دیدار با رئیس گروه دوستی پارلمانی ارمنستان تسهیل حمل و نقل و ترانزیت بین دو کشور با کاهش عوارض و هزینه‌ها ، مشارکت شرکتهای ایرانی در اجرای طرح های اقتصادی و زیرینایی ارمنستان بین دوکشور را مورد تاکید قرار داد. امیرعبداللهیان با اشاره به سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر احترام به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشورها خواستار حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان شد و مخالفت کشورمان را با هر گونه اقدام برای تغییر در مرزهای بین المللی یا تغییرات ژئوپلتیک در منطقه را مورد تصریح قرار داد. رئیس گروه دوستی پارلمانی ارمنستان‌ با جمهوری اسلامی ایران نیز با اشاره به روابط خوب دو کشور از مواضع کشورمان در قبال تحولات منطقه تشکر کرد و از مشارکت شرکت های ایرانی علاقمند به همکاری در ارمنستان استقبال کرد. تسریع در اجرای طرح های تسهیل حمل و نقل و ترانزیت، افزایش مبادلات تجاری و تسهیل تردد اتباع و گردشگران دو کشور از دیگر موضوعات مورد اشاره‌ هیات ارمنستان بود. در این دیدار آقایان فرشادان رئیس گروه دوستی و بیگلریان و شاوردیان نمایندگان ارامنه در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند.

منبع: ایسنا

کنفدراسیون آسیا ایران را میزبان ۲۰۲۳ معرفی کرد

کنفدراسیون والیبال آسیا میزبانی بیست‌ودومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان قاره کهن در سال ۲۰۲۳ را به ایران داد.کنفدارسیون والیبال آسیا اعلام کرد با درخواست میزبانی ایران برای مسابقات قهرمانی مردان آسیا ۲۰۲۳ موافق است. کنفدراسیون والیبال آسیا دهه نخست شهریور سال ۱۴۰۲ را برای برگزاری این رقابت‌ها پیشنهاد داده و قرار است فدراسیون والیبال ایران با توجه به تقویم اجرایی خود زمان نهایی را اعلام کند. ملی‌پوشان والیبال ایران که در سال ۲۰۰۳ نخستین مدال خود در این مسابقات را به رنگ برنز کسب کردند، در سال‌های ۲۰۱۱، ۲۰۱۳، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ با کسب مدال طلا بر بام قاره کهن آسیا ایستادند. دو مدال نقره در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۵ از دیگر دستاوردهای والیبال ایران در مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیاست و تیم ملی والیبال ایران در سال ۲۰۲۳ در تهران به دنبال پنجمین قهرمانی خود در این رقابت‌ها است. بیست و یک دوره گذشته مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا به میزبانی ۱۲ کشور آسیا برگزار شده است که ایران با چهار میزبانی (۱۹۹۹، ۲۰۱۱، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۹) در صدر این جدول قرار دارد.

منبع: ایسنا

زمان انتخابات ریاست جمهوری عراق مشخص شد

رئیس پارلمان عراق از برگزاری جلسه انتخاب رئیس جمهور این کشور در روز پنجشنبه خبر داد.پارلمان عراق امروز با برگزاری جلسه‌ای برای بررسی چند پیش‌نویس قانون، پنجشنبه هفته جاری را به عنوان موعد برگزاری جلسه انتخاب رئیس جمهور جدید این کشور اعلام کرد. محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق در سخنانی در این باره اعلام کرد که این جلسه روز پنجشنبه ۱۳ اکتبر برگزار می‌شود و دستور کار آن فقط انتخاب رئیس‌جمهور خواهد بود. دوشنبه شب محسن المندلاوی، معاون اول رئیس پارلمان عراق گفت: درخواستی برای برگزاری جلسه انتخاب رئیس جمهور در روز چهارشنبه به دست ما رسیده است که ۱۷۰ نماینده آن را امضا کرده‌اند. وی گفت: ریاست پارلمان این درخواست را بررسی خواهد کرد. عراق دهم اکتبر سال گذشته میلادی شاهد برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام بود اما امروز و به‌رغم گذشت یک سال از برگزاری انتخابات، طرف‌های عراقی موفق به تشکیل دولت جدید و همچنین توافق بر سر نامزد پست رئیس جمهوری نشده‌اند و همین مسئله این کشور را وارد یک بن‌بست و بحران سیاسی پیچیده کرده است.

منبع: ایسنا

دکتر آزاد در گذشت

دکتر رضا روستا آزاد رییس اسبق دانشگاه شریف و استاد دانشکده مهندسی شیمی این دانشگاه ظهر امروز سه‌شنبه ۱۹ مهر دار فانی را وداع گفت.مرحوم دکتر روستا آزاد سال ۹۶ نیز دچار سکته مغزی شده بود. دکتر رضا روستاآزاد در سال ۱۳۴۰ متولد شد و در سال ۱۳۸۹ به عنوان سرپرست دانشگاه صنعتی شریف مشغول به فعالیت شد و اواخر اسفند همان سال، حکم ریاست او تأیید شد. وی فارغ‌التحصیل رتبه اول دبیرستان خوارزمی، حائز رتبه ۲۷ کنکور سراسری ریاضی فیزیک در سال ۱۳۵۸ و فارغ‌التحصیل رتبه اول در هر سه مقطع کارشناسی (صنعتی اصفهان)، کارشناسی ارشد (UETU ترکیه) و دکتری (Waterloo کانادا) بوده‌است. از فعالیت‌های علمی وی می‌توان به انجام ۳۹ پروژه پژوهشی، انتشار ۴۳ مقاله در نشریات معتبر داخلی و خارجی، ۶۸ مقاله در کنفرانس‌های معتبر داخلی و خارجی، و بیش از ۸۰ راهنمایی و مشاوره پایان‌نامه‌های مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی اشاره کرد. وی همچنین هدایت پروژه دوران کارشناسی شهید مصطفی احمدی روشن را در سوابق خود دارد. مرحوم رضا روستاآزاد طی حکمی در ۲۵ مرداد ۱۳۸۹ از سوی کامران دانشجو، وزیر وقت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان سرپرست دانشگاه صنعتی شریف منصوب شد و تا ۱۶ شهریور ۱۳۹۳ در این سمت بود.در پی درگذشت دکتر رضا روستا آزاد، دانشگاه صنعتی شریف نیز پیام تسلیتی صادر کرد. در متن این پیام آمده است: « "انا لله و انا الیه راجعون" با قلبی اندوهگین درگذشت تاسف‌بار دکتر رضا روستاآزاد، رئیس اسبق دانشگاه صنعتی شریف را تسلیت گفته و از درگاه ایزد منان برای آن مرحوم مغفرت الهی و برای سایر بازماندگان صبر و شکیبایی خواستاریم.»

منبع: ایسنا

آتش‌سوزی هلال احمر کرمان تکذیب شد

مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر در استان کرمان‌، آتش‌سوزی ساختمان جمعیت هلال احمر استان توسط اغتشاشگران را تکذیب کرد. مهدی نوربخش با اشاره به آتش‌سوزی سالن آمفی‌تئاتر ساختمان ستادی جمعیت هلال احمر استان کرمان اظهار کرد: ساعت ۱۱:۳۰ به دلیل سهل‌انگاری نیروهای تاسیساتی و به دلیل انجام جوشکاری، آتش‌سوزی در سالن آمفی‌تئاتر رخ داد. وی افزود: با توجه به اینکه جداره‌های دیواره آمفی‌تئاتر جمعیت هلال احمر از روکش چوب و پشم‌شیشه بود، به همین دلیل آتش‌ به بخش‌های دیگر ساختمان هلال احمر سرایت کرد اما خوشبختانه در این حادثه خسارات جانی به بار نیامد. نوربخش همچنین به اطفای حریق آتش‌سوزی صورت گرفته در ساختمان جمعیت هلال احمر استان کرمان اشاره و تصریح کرد: حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بعد توسط عوامل آتش‌نشانی، آتش‌سوزی کنترل شد و اتصال برق در سالن آمفی‌تئاتر علت بروز آتش‌سوزی در هلال احمر کرمان اعلام شده است. مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان کرمان با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان ساختمان جمعیت هلال احمر توسط اغتشاشگران مورد حمله قرار نگرفته است، متذکر شد: اینکه در برخی از شبکه‌ها گفته شده که این آتش‌سوزی توسط این افراد صورت گرفته، کاملا تکذیب می‌شود.

منبع: تسنیم

تجمع امت رسول الله (ص) در یزد برگزار شد

تجمع وحدت آفرین با عنوان «امت رسول الله (ص)» امشب در یزد برگزار شد.تجمع وحدت آفرین امت رسول الله (ص) و گرامیداشت یاد و خاطره سردار پرافتخار اسلام شهید حاج حسین همدانی از ساعت ۱۹ امشب با حضور جمع کثیری از شهروندان در حسینیه امیرچقماق یزد برگزار شد.تجمع امت رسول الله (ص) در یزد برگزار شدشرکت کنندگان در این تجمع با سردادن شعارهایی بار دیگر با آرمان‌های امام و رهبری تجدید بیعت کرده و حمایت قاطع خود را از نظام اسلامی فریاد زدند. آنان همچنین اغتشاش و ناهنجاری‌های اخیر را به شدت محکوم کرده و خواستار همدلی و یکپارچگی همگانی در برابر فتنه گران شدند. یاد و خاطره شهدا خصوصا حاج قاسم سلیمانی، حاج حسین همدانی و سایر مدافعان حرم و امنیت در این تجمع بزرگ گرامی داشته شد. سردار نوعی اقدم در این تجمع به سخنرانی پرداخت و محمدحسین حدادیان نیز به مداحی پرداخت. شعرسرایی عالیه مهرابی و اجرای گروه سرود شمیم ولایت از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

منبع: شبکه خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha