یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر / تشییع پیکر شهید مرادی همدان

حوزه / امام جمعه همدان برخورد قاطع قوه قضائیه با آشوبگران و اغتشاشگران را مطالبه عمومی عنوان کرد و گفت: امروز زمان آن است که بدون تسامح با اغتشاشگران و برهم زنندگان امنیت کشور برخورد قاطع شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی پیش از ظهر امروز در مراسم تشییع پیکر شهید احسان مرادی، از شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع)، با بیان اینکه ما اعتراض را حق طبیعی و به حق مردم می‌دانیم، اظهار داشت: اعتراض با اغتشاش تفاوت دارد و لذا این موضوع نباید بستری برای ایجاد ناامنی و اغتشاش در کشور شود.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع امنیت، یادآور شد: اگر در این مدت افرادی به شهادت رسیدند، به خاطر آن بود که امروز ما و شما در امنیت بتوانیم مطالبات خود را به راحتی مطرح و پیگیری کنیم.

امام جمعه همدان با بیان اینکه دشمن پس از شکست‌هایی که از مردم و ملت ایران متحمل شد، امروز دست به ترور می‌زند، خاطر نشان کرد: زمانی که تروریست دست به کشتار می‌زند، دیگر برای او فرق ندارد در مقابل او شیعه ایستاده یا سنی، باحجاب است یا بی‌حجاب.

وی افزود: نیروهای تکفیری و تروریست نه اهمیتی به تقدس اماکن مذهبی می‌دهند و نه به جان، مال و مطالبه مردم توجه دارند، مهم برای آنها ایجاد اغتشاش و ضربه به وحدت جامعه اسلامی و به طور کلی رسیدن به اهداف شوم خودشان است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه ایران تنها کشوری است که در برابر مستکبران جهان ایستادگی کرده است، گفت: دشمنی آمریکا، رژیم صهیونیستی و سعودی با جمهوری اسلامی نیست، بلکه آنها با موجودیت ایران قوی و مستقل مشکل دارند.

وی با بیان اینکه باید مراقب فتنه‌های دشمنان باشیم، یادآور شد: دشمن با رسانه‌های خود در حال دعوت به نزاع اجتماعی و آشوب است تا از این طریق نقشه‌های خود در داخل کشور را اجرایی کند.

دشمن با موجودیت ایران قوی و مستقل مشکل دارد

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به اینکه اگر بستر ناامنی ایجاد شود، حرم‌های امن نیز ناامن خواهند شد، اظهار داشت: البته لازم است تا دولت و مسئولان فضایی را برای بیان مسالمت‌آمیز مسائل و مشکلات مردم ایجاد کنند.

وی با تأکید بر اینکه دشمن توانایی نبرد نظامی با جمهوری اسلامی ایران را ندارد، گفت: شک نکنید اگر دشمن توان حمله نظامی به ایران و نابودی آن را داشت، لحظه‌ای تعلل نمی‌کرد، اما آنها از توانایی جوانان نخبه این مرز و بوم واهمه دارند.

بصیرت علمای اهل سنت و مردم دشمن را در سیستان و کردستان با شکست روبرو کرد

امام جمعه همدان با اشاره به اتفاقات اخیر، خصوصا در مناطق مرزی، یادآور شد: دشمن برای سیستان و بلوچستان و کردستان برنامه‌های فراوانی داشت، اما بصیرت علمای اهل سنت و مردم این مناطق، اجازه دستیابی آنها به اهدافشان را نداد و این بصیرت قابل تقدیر است.

وی برخورد قاطع قوه قضاییه با آشوبگران و اغتشاشگران را مطالبه عمومی عنوان کرد و گفت: امروز زمان آن است که بدون تسامح با اغتشاشگران و برهم زنندگان امنیت کشور برخورد قاطع شود و زمان عملکرد صحیح قوه‌ قضائیه و قضات نسبت به خواسته عموم جامعه است و لازم است تا به میدان بیایند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با انتقاد از برخی افراد که در ایام گذشته نسبت به حقوق بانوان حرف‌هایی می‌زدند، اما در برابر حادثه تروریستی شیراز سکوت کردند، گفت: آن کسانی که دم از «زن و زندگی» می‌زدند، آیا دختران و همسرانی که در حادثه تروریستی شاهچراغ داغدار شدند و یا شهید شدند، زن نبودند؟ چرا آنها در این چند روز سکوت کرده‌اند؟

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حسین IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    0 0
    باید با اغتشاشگران برخورد قاطع و متناسبی صورت بگیره