سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
روز کتاب و کتابخوانی

حوزه/ خانم بهرامی در ویژه برنامه روز کتاب و کتابخوانی در شهرستان گرگان گفت: بر اساس یک پژوهش میدانی، تجهیز کتابخانه‌ها و ساماندهی امور آن در رأس الزامات و نیازهای استان قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، به همت معاونت پژوهش حوزه علمیه خواهران گلستان ویژه برنامه روز کتاب و کتابخوانی در شهرستان گرگان برگزار شد.

در این مراسم، آقایان حسنوند رئیس اداره توسعه و تأمین منابع مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور و علیزاده از کارشناسان این اداره، معاونان پژوهش و کتابداران مدارس علمیه استان حضور داشتند.

در ابتدای مراسم بهرامی، معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران گلستان با تبریک فرارسیدن هفته کتاب و کتابخوانی، بیان کرد: معاونین پرورشی می‌بایست بر مهارت‌های تخصصی تسلط داشته باشند تا در صورت نیاز نیاز کتابخانه مدرسه خود را اداره کنند.

وی گفت: بر اساس یک پژوهش میدانی، تجهیز کتابخانه‌ها و ساماندهی امور آن در رأس الزامات و نیازهای استان قرار گرفت و این معاونت از سال ۹۴ کانون کتابداران را در استان تشکیل داد و در سال‌های ابتدایی با تنظیم اساسنامه کار خودش را آغاز کرد.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران گلستان هدف از راه‌اندازی کانون کتاب را ساماندهی نسبت به نیروهای انسانی در استان و نیز پیگیری مجموعه فعالیت‌های مورد نیاز مربوط به کتابخانه دانست و افزود: در این ۸ سال به صورت متناوب و فصلی جلسات منظم تشکیل شد و تاکنون ۲۱ جلسه کانون برگزار شده و بصورت متوسط در هر سال سه جلسه و نشست فصلی داشتیم.

بهرامی به ویژگی‌های این کانون اشاره کرد و افزود: از ظرفیت کتابدارانی که مهارت و توانمندی بیشتری دارند، برای آموزش کتابداران متبدی استفاده کردیم .

وی در ادامه به آیاتی از قرآن اشاره کرد و گفت: بزرگ‌ترین نعمتی که خداوند به انسان بخشید، کتاب است و این مهم از آیه «ن‌ والقلم و ماسیطرون» فهمیده می‌شود.

استاد حوزه خواهران خاطرنشان کرد: کتاب با توجه به اینکه ویژگی صددرصد انسانی است، در تمام جوامع دارای اهمیت است و سرانه کتابخوانی از معیارهای توسعه یک کشور به شمار می‌آید؛ کشورهای پیشرفته با ارزیابی میزان مطالعه و تولید مطالب و مقالات علمی، تراز علمی خود را اعلام می‌کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha