جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
تصاویر/ افتتاحیه اولین نمایشگاه تخصصی پژوهش های فقهی معاصر

حوزه/ اولین نمایشگاه تخصصی «پژوهش‌های فقهی معاصر»با حضور آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی عصر امروز در محل نمایشگاه تخصصی در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله فاضل لنکرانی رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) بعد از افتتاح این نمایشگاه از غرفه های مختلف حاضر بازدید به عمل آورد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پس از بازدید از این نمایشگاه و استماع گزارشی از فعالیت های پژوهشی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در گفت و گو با اصحاب رسانه به تبیین اهمیت و جایگاه پژوهش و گام بلند حوزه های علمیه در این عرصه پرداخت و گفت: پیام بسیار روشن این نمایشگاه بالندگی و پویایی حوزه های علمیه و فقه در عرصه های مختلف علمی و پژوهشی می باشد.

وی افزود: هرآنچه امروزه بشر از نظر نظام پژوهشی و فقهی به آن نیاز دارد را می توان در حوزه های علمیه و پژوهش های انجام شده در آن یافت و در این نمایشگاه بخشی از آن به نمایش گذاشته شده است.

آیت الله فاضل لنکرانی گفت: این نمایشگاه با همکاری سایر مراکز فقهی حوزه برگزار شده است و این قضاوتی که برخی از روی نادانی می کنند که حوزه از نظر علمی و پژوهشی فرقی نکرده است نادرست است و ما دعوت می کنیم که بیایند این نمایشگاه را ببینند و مشاهده کنند که حوزه نه تنها با زمان هست و در برخی موارد جلوتر از زمان حرکت کرده است.

این استاد حوزه تاکید کرد: موضوعاتی که امروزه بشر از نظر فقهی و سایر عرصه ها به آن نیاز دارد را این مراکز پژوهشی حوزه به خوبی پاسخ داده است و این از برکات حوزه بعد از انقلاب اسلامی است.

وی با انتقاد از عدم معرفی این دستاوردها به جامعه بشری گفت: این دستاوردها و فعالیت ها متاسفانه به خوبی به جامعه و مردم معرفی نشده است و رسانه های ما وظیفه سنگینی در این عرصه دارند چرا که اگر این دستاوردها به خوبی معرفی شود آنگاه قضاوت در مورد حوزه متفاوت خواهد شد.

همچنین حجت الاسلام اکبری شاهرودی مسئول این نمایشگاه نیز در سخنانی گفت: این‌گونه تعامل‌ها بین مراکز تخصصی حوزوی، موجب رشد و بالندگی بیشتر پژوهش‌های فقهی خواهد شد و زمینه استفاده سازمان‌ها و نهادهای پژوهش‌بنیان از پژوهش‌های فقهی معاصر، بیشتر و بهتر فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه، در این ‌نمایشگاه، صدها عنوان پژوهش فقهی در عرصه فقه‌های مضاف به نمایش گذارده شده است بیان کرد: به یقین، این گردهم‌آیی‌ها موجب تبیین اقدامات حوزه علمیه در خدمت به نظام مقدس اسلامی و مردم شریف خواهد بود و کار تقنین و سیاست‌گذاری بر مبنای فقه و شرع، بسیار دقیق و سریع پیش خواهد رفت و کارآمدی نظام اسلامی بیش از پیش معلوم می‌گردد.

مدیر دفتر انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم‌السلام با دعوت از اساتید و علما و مسئولان اجرایی برای بازدید از این نمایشگاه، اعلام کرد: این نمایشگاه تا ۲۹ آذر ساعت ۱۴ الی ۱۹، برادران و روز ۳۰ آذر برای بانوان محقق و پژوهشگر حوزوی و دانشگاهی باز است و می‌توانند از آن بازدید نمایند.

وی افزود:همچنین هر روز یک نشست ارائه و معرفی منشورات جدید فقهی معاصر با حضور نویسنده، توسط مراکز حاضر در نمایشگاه برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha