دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حمید ملکی

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه تصریح کرد: آن جا که ولی فقیه ما را می خواند، این علما هستند که باید به عنوان اولین نفرات لبیک گو باشند تا بعد مردم به ندای ولی فقیه پاسخ بدهند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین حمید ملکی، شنبه شب طی سخنانی در مراسم یادواره شهدای مدرسه علمیه عترت و نیز گرامیداشت یاد و خاطره شهید حسن مختارزاده که با حضور فرمانده سپاه استان و مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) و نیز جمعی از اساتید و طلاب حوزه علمیه قم در این مدرسه برگزار شد، با بیان این که شهدای طلبه مدافع امنیت همچون شهید مختارزاده، حقیقتاً مایه افتخار و آبروی حوزه و روحانیت هستند، اظهار داشت: این شهدای والامقام عزیزانی بودند که خون مطهرشان را در مسیر ترویج دین و احیای ارزش های الهی تقدیم کردند و بی شک این خون ها در جامعه اسلامی بسیار اثرگذار و هدایتگر است.

وی با اشاره به لزوم تقویت بصیرت جامعه در عرصه جهاد تبیین گفت: روی سخن بنده با جوانان عزیزمان این است که برای شناخت جبهه حق و باطل ببینند که چه کسانی امروز در دو سوی این جریانات قرار دارند و آن چه مسلم است این که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در هیچ مقطع و برهه ای همچون امروز، این قدر صف بندی حق و باطل شفاف و روشن نبوده است.

وی بیان داشت: در جبهه حق افرادی چون شهید مختارزاده ها قرار دارند که با داشتن ویژگی های برتر و سجایای اخلاقی نیکو در مسیر خدمت به مردم و نظام قرار دارند و از آن سو در جبهه باطل اهانت کنندگان به ساحت مقدس قرآن و اهل بیت(ع) و مجالس عزای سیدالشهدا(ع) و کسانی حضور دارند که با کشف حجاب و ترویج بی عفتی به دنبال ضربه زدن به دین و مکتب هستند.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه همچنین در ادامه با اشاره به این که دشمن در فتنه اخیر همه ظرفیت خود را برای ضربه به نظام و انقلاب اسلامی به میدان آورد، افزود: البته اعتراض متدینین به برخی امور از جمله کاستی ها و ضعف مدیریت ها، یک امر طبیعی است اما ما پای اصل نظامی که برای استقرار و تداوم آن خون مطهر ۳۰۰ هزار شهید ریخته شده، ایستاده ایم و در برابر دشمنان سر خم نمی کنیم.

وی ابراز داشت: واقعیت آن است که گذشت ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، درس های بزرگی به ما داده، کما این که شهدای والامقام ما همچون شهید بهشتی ها، شهید مطهری ها و شهید سلیمانی ها نشان دادند که هیچ گاه دل به استکبار نداده و در برابر توطئه های دشمن با بصیرت والای خود ایستاده و از نظام و مکتب و انقلاب دفاع کرده اند.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی همچنین با تأکید بر ضرورت تبعیت همه جانبه از فرمایشات و رهنمودهای مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: آن جا که ولی فقیه ما را می خواند، این علما هستند که باید به عنوان اولین نفرات لبیک گو باشند تا بعد مردم به ندای ولی فقیه پاسخ بدهند و درود خدا بر آن دسته از علما که همیشه در جریانات مختلف در صحنه حاضر هستند و به ندای ولی فقیه پاسخ می دهند و این ها قطعاً پیروز هستند چرا که حق پیروز است.

وی در خاتمه گفت: من این روزها بیشتر از هر زمان دیگری به عظمت روحانیت پی بُرده ام، چه آن که عمق کینه دشمن را از حوزه های علمیه و روحانیت به جهت تأثیرگذاری بالای آن ها بر مردم مشاهده می کنیم و قضایای اخیر این مهم را بیش از پیش ثابت کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha