شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدیرکل اوقاف فارس

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس از اعزام مبلّغ به نقاط محروم فارس خبر داد و گفت: به منظور اجرای برنامه‌های سوگواره یاس نبوی ۲۵۰ مبلغ به نقاط محروم فارس اعزام شدند.

حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه از شیراز، ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) با اشاره به اجرای سوگواره «یاس نبوی» در بقاع متبرکه استان، اظهار داشت: مطابق روال هر سال، در ایام فاطمیه این سوگواره در بقاع متبرکه استان فارس اجرا می‌شود.

وی از اعزام مبلغ به نقاط محروم فارس خبر داد و اضافه کرد: به منظور اجرای برنامه‌های سوگواره یاس نبوی ۲۵۰ مبلغ به نقاط محروم فارس اعزام شدند، همچنین دوره آموزشی با موضوع سواد رسانه‌ای ویژه ۱۸۰ نفر از مبلغان بومی استان فارس در ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه، ۷ دی‌ماه در حرم مطهر حضرت علیبن حمزه(ع) شیراز برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام موسوی با یادآوری اینکه سوگواره یاس نبوی در قالب مراسم روضه‌خوانی، عزاداری و سخنرانی مذهبی اجرا می‌شود، عنوان کرد: در سال جاری این سوگواره در ۴۵۰ بقعه متبرکه فارس اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف فارس برپایی مراسم نمادین تشییع پیکر مطهر حضرت زهرا(س) در صبح امروز در بقاع متبرکه شاخص استان را از جمله برنامه‌های سوگواره یاس نبوی عنوان کرد و گفت: همچنین طی این ایام از محل موقوفه نصیرالملک شیراز از ۴۰ موکب فاطمی حمایت می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس یادآور شد: علاوه بر این، مراسم اقامه عزای شهادت حضرت زهرا(س) در روزهای ۵ و ۶ دی بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت‌الاسلام عبودی و مداحی و مرثیه‌سرایی مداحان کربلایی قاسم زارع و سیدمصطفی موسوی‌نژاد در حرم علی‌بن حمزه(ع) شیراز برگزار شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha