یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حسن علیدادی سلیمانی

حوزه/ امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه ولایی بودن به معنای واقعی از مشخصات و خصوصیات سپهبد شهید سلیمانی است، گفت: استکبارستیزی از الزامات مقاومت اسلامی است لذا سردار دلها مخالف هر مستکبری بود و این مهم در زندگی ایشان کاملا دیده می‌شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرمان، حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلای شهر کرمان افزود: شهید سلیمانی، مرد مسیر و شخصیتی تراز اول است که بزرگترین مدال افتخار در اندیشه و گفتار را از ولی امر مسلمین گرفت و مرد میدان یعنی شهیدی که در دوران حیات؛ "شهید زنده" و "مالک اشتر زمان" لقب گرفت.

وی بیان کرد: همه بخصوص کرمانی‌ها با رفتار و گفتار این شهید آشنایی دارند لذا شهید سلیمانی با رفتار و گفتار خود حجت را بر ما تمام کرد و نشان داد در نگاه، فکر، اندیشه و عمل چگونه باید حرکت کرد.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه سپهبد شهید سلیمانی در چند محور بسیار فعال و پررنگ حضور داشت، ادامه داد: یکی از این محورها بصیرت است، ایشان در دفاع از انقلاب، امام و جامعه چه در زمان امام خمینی (ره) و چه در زمان رهبر معظم انقلاب هیچ زمانی کم نگذاشت.

وی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی در یک سخنرانی که در ذهن شما کرمانی‌ها هم هست گفت، "اگر نظامی‌گری ما مانع برخورد با تجاوزگری شما (فتنه گران) می‌شود این لباس‌ها را بیرون می‌آوریم زیرا این لباس برای خدمت و دفاع ار ارزش‌های دینی است."

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی ادامه داد: در جناح بندی‌های کشور به شهید سلیمانی ایراداتی داشتند و بعدها مشخص شد رهبر معظم انقلاب اسلامی بر روش این شهید صحه می گذارد چنانچه معظم له در این باره فرمودند "در مقابل آنچه او (شهید سلیمانی) سرمنشا آن شد من تعظیم می کنم".

وی با اشاره به ویژگی‌های شهید سلیمانی گفت: ویژگی اول ایشان، بصیرت و ویژگی دوم، ولایی بودن این شهید عزیز است، لذا سپهبد سلیمانی برای دفاع از ولایت هیچ زمانی کم نمی گذاشت و زمانی ولایت فرمایشی داشتند، نگاه به نظر خود نداشت.

امام جمعه کرمان ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، شهید سلیمانی در مسائل داخل کشور اهل حزب نبود اما به شدت انقلابی بود و انقلاب خط قرمز او بود.

وی گفت: شهید سلیمانی در جبهه مقاومت اسلامی به معنای واقعی هم مروج بود، هم فرماندهی می کرد و با تمام وجود پای آن ایستاد و در این راه جان خود را بخشید.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند؛ شهید سلیمانی در اوج عملیات، مراقب حدود شرعی بود و این از ویژگی‌های مقاومت اسلامی است.

وی بیان کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های شهید سلیمانی مردمی بودن ایشان است لذا او مردم را می شناخت و درک می کرد، هم برای مردم دل می سوزاند هم به قدرت مردم باور داشت و اینها هر کدام از پایه های مقاومت اسلامی است.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه تبعیت از رهبر معظم انقلاب از اصول مقاومت اسلامی است، ادامه داد: شهید سلیمانی تابع رهبری بود و آنقدر درست حرکت کرد که به فرمایش رهبری صاحب مکتب شد.

وی اظهار داشت: سردار دلها ضمن اینکه خادم مردم بود همه همتش نیز این بود که رضایت خدا را جلب کند و یک لحظه از جلب رضای خدا غفلت نکرد.

حجت الاسلام علیدادی تصریح کرد: انقلاب اسلامی مسیر خود را طی خواهد کرد، زمستان می‌گذرد و سیاهی زغال خود را نشان می دهد؛ چه آنهایی که در سال ۸۸ از ساکتین شدند و چه آنها که در ماههای اخیر از آبروی خود برای دفاع از انقلاب نگذشتند، مطمئن باشند خدا از آنها سؤال خواهد کرد که چرا از انقلاب و ارزش ها دفاع نکردید؟

وی با اشاره اینکه امروز روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است، ادامه داد: بصیرت یک اصل مهم و آگاهی بخش و حرکت‌دهنده انسان در راه درست و صراط مستقیم است.

وی با اشاره به اینکه در همه عصرها باید بصیرت داشته باشیم تا در این صراط مستقیم حرکت کنیم، تصریح کرد: این صراط فقط جنبه عبادی را در برنمی‌گیرد، صراط مستقیم در اقتصاد، در معیشت، در نگاه، در فکرمان در سیاست در حب و بغض و قهر و لبخند و خلاصه در همه شئون زندگی وجود دارد و اگر می‌خواهیم در این صراط حرکت کنیم باید با بصیرت باشیم.

حجت الاسلام علیدادی همچنین سالگرد رحلت مصباح یزدی را تسلیت گفت و افزود: وی صدها و هزاران شاگرد پرورش داد و خدمات ارزنده به جهان تشییع ارائه کرد.

وی ضمن تبریک روز جهاد کشاورزی گفت: امیدوارم وزارت کشاورزی با تلاش مضاعف و برنامه جامع و جهادی به قشر آسیب‌پذیر جامعه کمک کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha