دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
بایسته های خانواده

حوزه/ نشست بایسته‌های خانواده در جامعه، امروز با حضور والدین دانشجویان پذیرش شده با شرایط خاص در واحد خواهران دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، نشست "بایسته‌های خانواده در جامعه امروز" با حضور والدین دانشجویان پذیرش شده با شرایط خاص در واحد خواهران دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) برگزار شد.

اصفهانی معاون فرهنگی دانشگاه امام رضا(ع) در این نشست اظهار داشت: امسال دانشجویان با شرایط خاص و مصاحبه در سه رشته معارف، روانشناسی و حقوق پذیرش شده‌اند و به تدریج همه رشته‌های دانشگاه، با همین نگاه و به دنبال مصاحبه و گزینش، پس از انجام آزمون کتبی و طی مراحل مشغول به تحصیل خواهند شد.

وی با بیان اینکه خانواده، نهاد محوری در جامعه و به عنوان هسته اولیه برای سایر نهادهای اجتماعی به شمار می‌رود، گفت: خانواده پیوند عمیق و پایداری است که بین چند نفر برای زندگی در مکان مشترک ایجاد می‌شود.

معاون فرهنگی دانشگاه امام رضا(ع) با بیان اینکه وقایع اخیر نشان داد اوج تمرکز دشمنان در از بین بردن پیوند عمیق خانواده است و این اثرگذاری را نیز در مادر خانواده و زن دیده‌اند، خاطرنشان کرد: قوام این پیوند پایدار نیاز به محبت و احترام دارد و در بحث ارتباط بین اعضای خانواده، اگر محبت و دوستی حاکم باشد، ارتباط پایدارتر خواهد بود.

اصفهانی ضمن اشاره به فرازهای ارزشمندی از زیارت امین الله که حاوی مضامین عرفانی است، ابراز کرد: زیارت امین الله جزو زیارت‌هایی است که حاوی مضامین سلام به حضرت و سپس دعاست، در این زیارت می‌خوانیم «مُحِبَّةً لِصَفْوَةِ اَوْلِیائِکَ» یعنی خداوندا می‌خواهم دوستدار اولیای خاص تو باشم، «مَحْبوبَةً فی اَرْضِکَ وَ سَمائِکَ» خودم نیز، هم در زمین محبوب باشم و هم در آسمان.

وی با بیان اینکه در این فراز از زیارت امین الله، ضمن تضرع به درگاه خداوند، از او عاجزانه می‌خواهیم تا ما را محبوب آسمان‌ها و زمین قرار دهد، گفت: به واقع این محبوبیت و کیمیای محبت، در دل خانواده متجلی است و لذا ارتباط عمیق پایداری که در میان اعضای خانواده ایجاد می‌شود، منجر به استحکام بنیان خانواده خواهد شد.

گفتنی است والدین دانشجویان حاضر در مراسم، پس از این مراسم در سانس‌های جداگانه ضمن حضور در محل نمایش آئینی ردپا، از این نمایش و تئاتر دانشجویان دانشگاه دیدن کردند.

این نمایش با هدف تبیین و ترویج فرهنگ و سیره فاطمی و تعمیق بصیرت دینی و انقلابی، با حضور جمعی از هنرمندان توانمند از ۳ الی ۱۵ دی ماه در محل واحد خواهران دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) برگزار شد.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha