یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
خیاط و عبادی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان ضمن تأکید بر ضرورت تقویت مدارس علمیه شهرستان‌ها، گفت: اینکه طلاب متناسب با شرایط هر منطقه تربیت شوند، اثرگذاری خوبی دارد و می‌توانند نیازهای جامعه محلی شان را پاسخ دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، نشست هم اندیشی حجت الاسلام و المسلمین علی خیاط، با حجت الاسلام و المسلمین عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی امروز برگزار شد و در این جلسه مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به فعالیت‌های دو روزه سفر خود به استان خراسان جنوبی، اظهار داشت: در جلسات انجام شده در سفر به بیرجند و شهرستان‌ها، مشکلات و مسائل مدارس، کادر، اساتید و طلاب بررسی و شنیده شد.

وی دغدغه‌مندی و مطالبه‌های مطرح شده از سوی مسئولان، اساتید و طلاب مدارس علمیه استان خراسان جنوبی را خوب و دلسوزانه توصیف کرد و با بیان اینکه اقدامات مطلوب و قابل توجهی در مدارس علمیه این استان انجام شده است، تصریح کرد: حوزه علمیه و مدارس تحت پوشش در این استان، بر اساس ظرفیت‌های موجود به اقدامات ابتکاری مناسبی پرداخته‌اند که از جمله آن، برنامه‌های مدون برای آموزش عربی در مدرسه علمیه رضویه بود که در برنامه ریزی‌های آینده نیز مدنظر می‌باشد.

مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان این که مسائل و موضوعات آموزشی و پژوهشی قابل ملاحظه و ارزشمندی در مدارس علمیه خراسان جنوبی در دستور کار قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: در مجموع بر اساس ارزیابی‌هایی که صورت گرفت، حوزه علمیه این استان رو به رشد و در حال پیشرفت است و می‌توان امیدوار بود که در آینده قدم‌های خوبی برداشته شود.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط، از انعکاس مسائل مطرح شده در راستای تدوین نظام آموزشی حوزه علمیه خراسان گفت و ابراز امیدواری کرد که با احصاء نظرات و در پرتو تضارب آراء، بتوان برنامه شایسته‌ای را تنظیم و ارائه کرد.

وی با بیان اینکه سفرهای صورت گرفته به استان‌های خراسان شمالی و جنوبی در راستای شناسایی ظرفیت‌ها و امکانات در پرتو تحقق سند چشم انداز حوزه علمیه خراسان و همچنین ایجاد زیرساخت‌ها است، ابراز کرد: به جهت وسعت استان خراسان جنوبی، سفر دیگری نیز در بهمن‌ماه برای غرب این منطقه پیش بینی شده است.

مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه مطالعات خوبی در زمینه فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری صورت گرفته است، اظهار داشت: چشم انداز خوبی در سال‌های اخیر طراحی شده و برش‌های مطلوبی با مدت معین و راهبردهای مدنظر تعریف شده است.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط ضمن تأکید بر ضرورت تقویت مدارس علمیه شهرستان‌ها، گفت: اینکه طلاب متناسب با شرایط هر منطقه تربیت شوند، اثرگذاری خوبی دارد و می‌توانند نیازهای جامعه محلی شان را پاسخ دهد.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha