سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
شعبانی

حوزه / امام جمعه همدان ولایتمداری را از مهم‌ترین شاخصه‌های مالک اشتر دانست و گفت: مالک ذوب در ولایت امام خود بود و در تمامی مراحل آنچه برای او مهم بود، خواسته امام علی(ع) بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی امروز در دوازدهمین جشنواره مالک اشتر استان همدان، با بیان اینکه حضور در جمع بسیجیان برای انسان نشاط آور است، اظهار داشت: بسیج یکی از پر ظرفیت‌ترین تشکیلات در عرصه‌های فرهنگی و خدمات اجتماعی است که می‌تواند بسیار تاثیر گذار باشد و در آن شاهد حضور افراد و نیروهای کارآمد و مومن هستیم.

وی با تأکید بر اهمیت استفاده مناسب از این ظرفیت، خاطرنشان کرد: امروز لازم است با استفاده از این ظرفیت و از طریق انسجام و هم‌افزایی، فعالیت‌های بیشتری را در حوزه‌های مختلف رقم بزنیم.

امام جمعه همدان با بیان اینکه در طول تاریخ هیچگاه به اندازه امروز تقابل بین جبهه حق و باطل وجود نداشته است، گفت: امروز جریان شیعه و حکومت اسلامی وارد نبردی تمام عیار با تمدن غربی شده، که راهکار موفقیت در این میدان، این مسئله است که باور کنیم خداوند زمینه ساز غلبه و پیروزی بر دشمن است.

وی افزود: هر چه اعتقادات ما قوی‌تر باشد، تیرهای ما نیز بیشتر به هدف خواهد خورد و این اصلی است که نباید آن را فراموش کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با اشاره به برگزاری این جشنواره، خاطرنشان کرد: هدف اصلی در این جشنواره زمانی محقق می‌شود که به معنای واقعی کلمه دست خدا را در فعالیت‌های خود ببینیم.

وی با اشاره به لزوم آشنایی با سیره و آثار حضرت امام خمینی(ره)، گفت: حضرت امام(ره) در جمع رزمندگان بر لزوم تکیه به خداوند تأکید داشتند و نمونه آن را در آزاد سازی خرمشهر مشاهده کردیم که فرمودند "خرمشهر را خدا آزاد کرد".

امام جمعه همدان با بیان اینکه عمل بسیجیان زمانی اثر گذار خواهد بود که کار آنها تبدیل به وجه الله شود، یادآور شد: امام حسین(ع) نه تنها سر مبارکشان که علی اصغر ۶ ماهه خود را فدای اسلام کردند تا "کلمه الله هی العلیا"، در جامعه محقق شود.

وی به دیدار روز گذشته رهبر معظم انقلاب با مسئولان سازمان تبلیغات اشاره کرد و گفت: اینکه مقام معظم رهبری فرمودند، سعی کنید تا حرف خدا روی زمین نماند، این همان تحقق "کلمه الله هی العلیا" در جامعه است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با اشاره به اینکه زمانی که خداوند به پیامبر(ص) دلداری می‌دهد، می‌فرماید هم من هستم و هم مومنین، یادآور شد: این یعنی مومنی که در مسیر تقویت ولایت قرار دارد، اسمش در کنار پروردگار مطرح می‌شود.

وی، ولایتمداری را از مهم‌ترین شاخصه‌های مالک اشتر دانست و اظهار داشت: مالک ذوب در ولایت امام خود بود و در تمامی مراحل آنچه برای او مهم بود، خواسته امام علی(ع) بود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه مومنی که ذوب در ولایت است، همان مومنی است که در کنار پیامبر حضور دارد، یادآور شد: امروز ایستادگی در میدان نبرد و طوفان‌های طغیان‌گر غرب، سخت است اما برای موفقیت در این عرصه باید معبر دشمن را به خوبی بشناسیم و توانایی تشخیص آن را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: گاهی دشمن برای نفوذ فرهنگ خود در دیگر کشورها، حتی به توسعه یک فروشگاه زنجیره‌ای روی می‌آورد تا از این طریق عقلانیت و فرهنگ خود را توسعه دهد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با اشاره به اینکه اساس کار تمدن غربی، ایجاد همگونی فرهنگی با دیگر کشورها است، گفت: دشمن با ایجاد نیازهای کاذب، افراد را مجبور به برطرف کردن این نیاز کاذب می‌کند.

وی با با بیان اینکه این انتظار از فرماندهان بسیج وجود دارد که بدانند دشمن چگونه در ذهن مخاطب نفوذ می‌کند، خاطرنشان کرد: تا زمانی که تمدن غربی و راه نفوذ دشمن را نشناسیم، در انجام کارهای فرهنگی و مقابله با دشمن موفق نخواهیم بود.

امام جمعه همدان، با تأکید بر اهمیت انسجام و همراهی بین ارکان مساجد، گفت: امروز نیازمند همراهی و انسجام بین ارکان مساجد، هیئت امنا، امام جماعت و پایگاه‌ بسیج هستیم، چرا که همه این مجموعه‌ها در اصل یکی هستند، اما متاسفانه گاهی از موارد ناهماهنگی‌هایی در این بین وجود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha