چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
ی

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین رفیعی، با اشاره به حدیثی از امام هادی(ع) مبنی بر اینکه هرکس از خدا اطاعت کند، از سرزنش مردم نمی‌ترسد، گفت: کارمندی که در اداره مشاهده می‌کند همکارش رشوه می‌گیرد نباید فکر کند کار او درست است، بلکه باید با فرد رشوه‌گیر برخورد جدی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی شب گذشته در مراسم سوگواری شهادت امام هادی(ع) در حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) کاشان، با بیان اینکه اهل بیت(ع) به دلیل برخورداری از علم الهی از اعمال ما خبر دارند، اظهار داشت: امام صادق(ع) فرمودند، دوشنبه و پنج شنبه اول هرماه نیمه شعبان، اعمال بندگان خدا را پیش ما می‌آورند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه بعضی از حکومت‌ها برای رسیدن به مقام به دنبال تحقیر ائمه اطهار(ع) بودند، به هجرت امام خمینی(ره) به نجف اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) به همراه فرزندشان حاج آقا مصطفی در ۱۳ مهر ۱۳۴۴ خورشیدی از بورسای ترکیه به نجف اشرف تبعید شدند، دوره‌ای که رژیم بعث در عراق حاکم بود اما امام (ره) با وجود تنگناها و فشارهایی که بر ایشان وارد می‌شد، از مبارزه برای تشکیل حکومت اسلامی دست نکشیدند تا اینکه در راستای همین هدف ناگزیر به پاریس مهاجرت کردند.

وی تصریح کرد: از زمانی که امام خمینی(ره) به نجف تبعید شدند تا ۱۲ مهر ۱۳۵۷ به مدت ۱۲ سال و ۱۱ ماه در آنجا سکونت کردند، دوره‌ای که مخالفـت‌ها، کارشکـنـی‌ها و زخـم زبان‌هـا از همه جبهه‌ها آنچنان گـسترده و آزار دهنده بود که امام(ره) با همه صـبر و بـردباری که داشتند بارها از سخـتی شرایط مبارزه در ایـن سال‌ها بـه تلخی یاد کرده‌اند، اما هـیچیـک از ایـن مصـائب و دشـواری‌ها نـتـوانـست ایشان را از مـسیــری که آگـاهانه انتخاب کرده بودند، باز دارد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی، بر لزوم احترام به پدر و مادر تأکید کرد و گفت: بی‌احترامی به پدر و مادر عمر را کوتاه می‌کند ولی قتل پدر عمر را به طور کلی قطع می‌کند.

وی با اشاره به حدیثی از امام هادی(ع) مبنی بر اینکه هرکس از خدا اطاعت کند، از سرزنش مردم نمی‌ترسد، خاطرنشان کرد: دختر خانمی که در خوابگاه دانشگاه در بین هم دانشگاهی‌های خود که نماز نمی‌خوانند، نماز می‌خواند نباید احساس کند که مورد تمسخر قرار می‌گیرد بلکه به دلیل اینکه این دختر نماز خوان اطاعت از خدا کرده کارش درست و آنهایی که نماز نخواندند کارشان غلط است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی، با بیان اینکه رشوه گرفتن در ادارات از کارهای غلطی است که باید با آن برخورد شود، گفت: کارمندی که در اداره مشاهده می‌کند همکارش رشوه می‌گیرد نباید فکر کند کار او درست است، بلکه باید با فرد رشوه‌گیر برخورد جدی شود.

وی تصریح کرد: همانطور که ائمه اطهار(ع) از سرزنش کنندگان نترسیدند، انسان‌های مومن نیز در راه دینداری از حرف مردم نباید بترسند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha