پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 1068037
۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰
گزارش تصویری از سومین روز زلزله خوی

حوزه/ بعد از گذشت ۴ روز از زلزله ۵.۹ ریشتری در شهرستان خوی، پس لرزه‌ها در این منطقه کماکان ادامه دارد و احتمال تخریب برخی دیگر از ساختمان‌های ناایمن دور از انتظار نیست، خوی، نیازمند یاری مسئولان کشوری و استانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، بعد از گذشت ۴ روز از زلزله ۵.۹ ریشتری در شهرستان خوی، پس لرزه‌ها در این منطقه کماکان ادامه دارد و احتمال تخریب برخی دیگر از ساختمان‌های ناایمن دور از انتظار نیست.

از این رو ضرورت دارد مقاوم سازی منازل مسکونی در خوی به سرعت و با رعایت جدی نکات فنی ساخت و ساز انجام شود.

با توجه به شرایط آب و هوایی و تداوم بارش‌ها، توزیع وسایل گرمایشی در چادرها و همچنین بسته‌های مواد غذایی، نان و غذای گرم به اندازه کافی بین مردم باید صورت پذیرد.

همچنین از مسئولان امر انتظار می‌رود وام‌های بدون بهره برای مردم آسیب دیده لحاظ کنند، چرا که متأسفانه به دلیل زلزله‌های اخیر در خوی، کسب و کار اغلب مردم با مشکل جدی مواجه شده است.

هم استانی‌های نوع دوست و یاری‌گر آذربایجان غربی و دیگر استان‌های کشور نیز در این شرایط سخت تا حدتوان در تلاش هستند تا کمک‌های مردمی را به دست زلزله زدگان برسانند و مشارکت بالای مردم در این امر خداپسندانه قابل ستایش است.

خوی، نیازمند یاری مسئولان کشوری و استانی

در این میان حوزه علمیه آذربایجان غربی نیز همانند دیگر عرصه‌ها در کنار مردم بوده و با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) نسبت به راه‌اندازی آشپزخانه مرکزی اقدام کرده است، همچنین نظر به کمبود نان، امروز طلاب نسبت به راه اندازی نانوایی سیار با همکاری بنیاد احسان اقدام کردند.

خوی، نیازمند یاری مسئولان کشوری و استانی

گفتنی است با توجه به برودت شدید هوا در منطقه و سرمای سخت، طلاب و روحانیون جهادی حتی به این اندازه اکتفا نکرده و به انجام امورات فنی الکتریکی از جمله برق کشی و تعمیر بخاری برقی نیز ورود کرده‌اند.

خوی، نیازمند یاری مسئولان کشوری و استانی

مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی نیز از همان لحظات ابتدایی ضمن تشکیل ستاد بحران حوزوی در کف میدان مناطق زلزله زده، شخصا پیگیر مسائل بوده و توانسته است با همکاری نهادهای حوزوی، نقش به سزایی در منطقه ایفا کند.

خوی، نیازمند یاری مسئولان کشوری و استانی

در این میان وضعیت بهداشتی و درمانی مردم خوی و همچنین برخورداری از غذای گرم و کالاهای اساسی در اولویت قرار دارد.

خوی اینک به یاری و حمایت جدی مسئولان کشوری و استانی نیازمند است تا بتواند به زودی از این شرایط سخت عبور کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha