پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آستانه

حوزه/ کرسی آزاد اندیشی با موضوع جهاد تبیین در سیره حضرت زینب(س) در مدرسه علمیه حضرت زینب (س) آستانه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، پیش از ظهر امروز کرسی آزاد اندیشی با موضوع جهاد تبیین در سیره حضرت زینب(س) با حضور حجت الاسلام مقدسی پور، امام جمعه آستانه برگزار شد.

حجت الاسلام مقدسی‌پور ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و میلاد باسعادت امیرالمومنین(ع)، به سیره تربیتی حضرت علی(ع) در نظام سیاسی و اجتماعی و خانوادگی اشاره کرد و اظهار داشت: در دامن چنین شخصیتی زینب کبری(س) تربیت می‌شود که در روز عاشورا، ایشان بجای اظهار ضعف و ناتوانی روحی و جسمی، برای حفظ دین و خون پاک شهدای کربلا، به تبیین و روشنگری قیام برادرشان می‌پردازد، تا جایی که حکومت وقت نسبت به عملکرد خود به خانواده پیغمبر(ص) پشیمان می‌شود.

امام جمعه شهرستان آستانه، با اشاره به گفته دکتر شریعتی که هر خونی یک پیامی دارد و حضرت زینب(س) در بحث پیام رسانی عاشورا سنگ تمام گذاشتند، گفت: ما به عنوان‌ ادامه دهنده راه ایشان باید پیشرو و پیشقدم باشیم، خصوصا در حوادث اخیر و فتنه‌های جدیدی که نسبت به بحث زن و حجاب ایجاد شده، نباید صحنه را خالی کنیم و باید صریح و محکم از ولایت فقیه دفاع کنیم چرا که حفظ ولایت فقیه همان حفظ دین است.

حجت الاسلام مقدسی‌پور یادآور شد: وظیفه طلبه این است که در بحث علمی خصوصا اولیات دین، تا جایی که می‌تواند باید خود را بالا بکشد.

وی طلاب را نسبت به مطالعه کتاب‌های شهید مطهری و آیت الله مصباح دعوت کرد و در آخر به پرسش‌های طلاب پاسخ داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha