جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر اینکه نگاه اسلام به خانم‌ها مبتنی بر این است که بانوان را محترم می‌شمارد، گفت: حجاب واجب شد تا احترام به زنان و کرامت بانوان در جامعه ترویج و حفظ شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی عصر امروز در اجتماع دختران زینبی، با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی و تفکری که حضرت امام(ره) در جامعه پایه گذاری کرد، شاهد موفقیت بانوان در عرصه‌های مختلف هستیم، اظهار داشت: بانوان پس از انقلاب جایگاه واقعی خود را پیدا کردند.

وی با اشاره به اینکه نگاه تمدن غربی به زن، به عنوان کالا است، گفت: انقلاب اسلامی در رابطه با بانوان الگویی جدید را به دنیا معرفی کرد که مبتنی بر ارزش وجودی خود زن است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، افزود: نه تنها در عرصه علمی که در میدان‌های ورزشی و عرصه اجتماعی نیز بانوان پس از انقلاب حضوری فعال و موثر داشته و دارند.

وی با تأکید بر اینکه شعار ساختگی آزادی در تمدن غربی، زندگی را از بانوان گرفته است، یادآور شد: قبل از انقلاب اسلامی تنها ۶ درصد جامعه بانوان تحصیل کرده بودند، اما امروز شاهد صدها هزار بانوی تحصیل کرده و موفق هستیم.

امام جمعه همدان، افزود: در عرصه مطالبه‌گری نیز امروز بانوان بسیاری حضوری فعال دارند و همه این‌ها تأکیدی بر حضور اجتماعی زنان و تاثیر گذاری‌ آنها در جامعه پس از انقلاب است.

وی با تأکید بر اینکه نگاه اسلام به خانم‌ها مبتنی بر این است که بانوان را محترم می‌شمارد، گفت: حجاب واجب شد تا احترام به زنان و کرامت بانوان در جامعه ترویج و حفظ شود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به اینکه زن، مظهر صفات جمال الهی است، یادآور شد: خداوند برای آنکه صفات جمالی خود را در دنیا نشان دهد، زن را آفرید.

وی با بیان اینکه در رأس جامعه بانوان باید از مادران شهدا یاد کنیم، اظهار کرد: این مادران شهدا بودند که با تربیت فرزندان خود و تقدیم آنها در راه اسلام گام بلندی را برداشتند و سپس همانند حضرت زینب(س) استقامت کردند و لذا مادران شهدا را باید شیرزنان زمان معرفی کنیم.

امام جمعه همدان، با تسلیت سالروز رحلت حضرت زینب(س)، خاطرنشان کرد: حضرت زینب(س) به تنهایی توانستند حرکت جامعه اسلامی آن روز را از انحراف رهایی دهند.

وی با اشاره به اینکه هر وقت اسلام به خطر افتاده، یک زن از آن مراقبت کرده است، گفت: زمانی که ولایت به خطر افتاد، حضرت زهرا(س) از انحراف جامعه جلوگیری کردند و هنگامی که امام حسین(ع) شهید شدند، این حضرت زینب(س) بودند که با اقتدار و عظمت مانع از انحراف جامعه شدند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha