یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1069411
۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲
مدیر حوزه علمیه استان قزوین

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: آنچه اکنون در فضای سیاسی و اجتماعی کشور مهم است، ضرورت همدلی و وحدت کلمه نسبت به دین و امنیت و خون شهدا و فرهنگ است، امروز آنچه مهم است حیات معنوی و فرهنگی انقلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی مدیر حوزه علمیه استان قزوین ظهر امروز در جمع علماء و فضلای منطقه الموت که در سالن اجتماعات کانون رشد قزوین برگزار شد، ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر، بر جذب جوانان مستعد در حوزه علمیه تأکید کرد و اظهار داشت: کمیته جذب طلاب به عنوان گام نخست تشکیل شده و در این کمیته طرح‌های متعدد و متنوعی در حال بررسی است که یکی از این طرح‌ها، عملکرد علما و فرهیختگان به صورت شبکه‌ای و منطقه‌ای است.

وی ادامه داد: تمام تلاش ما این است که از مجموعه روحانیون و فرهیختگانی که در مناطق مختلف می‌توانند در جذب جوانان و نوجوانان به حوزه‌های علمیه موثر باشند بهره گرفته شود.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی با بیان اینکه چرخه ورودی و خروجی حوزه همواره باید فعال باشد، خاطرنشان کرد: آگاه باشید که اگر یک حلقه از چرخه ورودی و خروجی حوزه علمیه قطع شود، ما با فاجعه بزرگی در آینده روبرو خواهیم بود.

وی قوام و پایداری دین را در استواری حوزه‌های علمیه و روحانیت دانست و بیان کرد: با جدیت باید نسبت به حوزه‌های علمیه حساس بود، این امر مهم بر عهده روحانیونی است که به طور قطع کلام آنها در جذب طلاب بسیار نفوذپذیر و موثر است.

دبیر شورای حوزه علمیه قزوین با اشاره به مهم‌ترین ضرورت در فضای کشور، گفت: آنچه که اکنون در فضای سیاسی و اجتماعی کشور مهم است، ضرورت همدلی و وحدت کلمه نسبت به دین و امنیت و خون شهدا و فرهنگ است، امروز آنچه که مهم است حیات معنوی و فرهنگی انقلاب است.

وی یادآور شد: این روزها تمام مناسبت‌ها باید هدف‌دار و جهت دار باشد، امروز زمان یک صدا شدن و یک دست شدن و زمان وحدت و همدلی است، یک روحانی می‌تواند یک مجموعه‌ای را از ورطه گمراهی و خطر نجات دهد.

همدلی و وحدت کلمه نیاز امروز کشور است

همدلی و وحدت کلمه نیاز امروز کشور است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha