جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر / حضور حماسی مردم همدان در چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی

حوزه / عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام قدرت اندیشه دینی را راهکار برون‌رفت از تمام مشکلات دانست و گفت: دشمن این موضوع را به خوبی می‌داند و لذا تمام امکانات خود را برای مبارزه با ترویج این تفکر بسیج کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز در جمع مردم همدان، با تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: در طول تاریخ هرگاه حرکتی حق‌خواهانه شکل گرفت، شیاطین به دنبال مقابله با آن بودند و لذا جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی نیز از این قاعده مستثنی نبوده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب تا به امروز دشمن به دنبال ضربه زدن به نظام اسلامی بوده و هست، گفت: دشمن برای مقابله با این قیام مردمی هر چه در توان داشت و تمام امکانات خود را به میدان آورده، اما هر بار با شکست روبرو شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به اینکه دشمن از قدرت نظامی، ترور، تحریم اقتصادی، قدرت سیاسی و رسانه‌ای و حتی شبیخون فرهنگی برای مقابله با ایران استفاده کرده است، یادآور شد: دشمنان این آب و خاک در طول ۴۴ سال گذشته هر چه در توان داشتند را به میدان آوردند، اما نتیجه‌ای نگرفتند.

وی افزود: دشمنی که سابقه ترور ۱۷ هزار نفر در ایران و تحمیل جنگ هشت ساله را در کارنامه دارد، امروز اشک تمساح می‌ریزد که نگران ملت ایران است، دشمنی که در جنگ تحمیلی زن و بچه بی‌گناه را می‌کشت و امروز داروهای ضروری برای مردم را تحریم می‌کند.

جلیلی با تأکید بر اینکه راهبرد فشار حداکثری علیه ایران در عرصه اقتصادی از نقشه‌های اصلی دشمنان است، خاطرنشان کرد: فشار سیاسی و قطعنامه‌های مختلف علیه جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران و فشار رسانه‌ای ۲۵۰ شبکه ماهواره‌ای، گوشه‌ای از اقدامات و دسیسه‌های دشمنان در این مدت است.

وی با بیان اینکه باید نسبت به نقشه‌های شوم دشمن هوشیار باشیم، گفت: ملت ایران ثابت کرد که بصیر و هوشیار است و این بصیرت خود را به خوبی در چنین میدان‌هایی به رخ جهانیان می‌کشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، حضور به موقع مردم و ملت بزرگ ایران در صحنه‌های مختلف را مهم‌ترین علت شکست دشمن در ۴۴ سال گذشته دانست و یادآور شد: اگر یکی از ابزارهایی که دشمن علیه مردم ایران به کار گرفته است را در کشور دیگری به کار می‌گرفت، آن کشور هیچگاه نمی‌توانست سر پا بماند.

وی با اشاره به اینکه پدری که با عکس چهار فرزند شهیدش امروز در راهپیمایی شرکت کرده بود، نشانه‌ای از قدرت و صلابت جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: روزی که دشمن راهبرد فشار حداکثری را شروع کرد، گفتند اجازه نمی‌دهیم ملت ایران چهلمین سالگرد پیروزی را جشن بگیرد، اما امروز به کوری چشم همه دشمنان چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب را جشن می‌گیریم.

جلیلی در ادامه با بیان اینکه در اغتشاشات اخیر صدها مقاله علیه کشور منتشر شد، گفت: زمانی که دشمن از زور ناامید می‌شود، به تزویر رو می‌آورد و سپس به دنبال غارتگری می‌رود.

وی با اشاره به اینکه به تعبیر رهبر معظم انقلاب امروز در پیچ تاریخی هستیم، خاطرنشان کرد: دشمن به خیال خام خود تمام برنامه‌ریزی‌های لازم برای براندازی کشور و انقلاب را انجام داده بود، اما نمی‌دانست که جلسات قرآن و امام زمان(عج) و اعتقاد مردم به آرمان‌ها مانعی برای تحقق اهداف شوم آنها است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، همچنین با اشاره به رشد جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف، یادآور شد: قدرت نرم، انسجام و آرمان‌های جمهوری اسلامی می‌تواند در بزنگاه‌های مختلف نتیجه دهد و اگر از همه بزنگاه‌های موجود هوشمندانه استفاده می‌کردیم، امروز شاهد پیشرفت در تمام بخش‌ها بودیم.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال آن بود که نسل و تفکر انقلابی تکرار نشود، اظهار کرد: شهیدحججی‌ها و شهید عجمیان‌ها جوانان دهه هفتادی بودند که به برکت انقلاب اسلامی و این مکتب وارد میدان شدند.

جلیلی، با تأکید بر اینکه امروز ملت ما الگوی قدرت را به جهان مخابره می‌کند، یادآور شد: اگر همان الگویی که در جنگ تحمیلی و دفاع از حرم به کار گرفتیم، در عرصه اقتصاد و صنعت نیز استفاده می‌کردیم، امروز شاهد شکوفایی بزرگی در این عرصه‌ها بودیم.

وی قدرت اندیشه دینی را راهکار برون‌رفت از تمام مشکلات دانست و گفت: دشمن این موضوع را به خوبی می‌داند و لذا تمام امکانات خود را برای مبارزه با ترویج این تفکر بسیج کرده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان اینکه دشمنی که مردم را در بمباران‌ها به خاک و خون می‌کشید، چه طور می‌تواند از آزادی و یا حقوق زنان صحبت کند، یادآور شد: امروز دشمن از ایران قوی می‌ترسد و برای مقابله با آن هر کاری را می‌کند.

وی تصریح کرد: امیدواریم با پشت سر گذاشتن موانع و مشکلات در عرصه اقتصاد، شاهد شکوفایی در این عرصه و رفع مشکلات مردم باشیم.

جلیلی با تأکید بر اهمیت انسجام و وحدت در کشور، گفت: اگر عدالت می‌خواهیم، تحقق آن تنها وظیفه مسئولان نیست و باید همه مردم آن را مطالبه کنند و با تذکر نقاط ضعف به مسئولان، برای پیشرفت هرچه بیشتر جمهوری اسلامی و انقلاب تلاش کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حمید ابوطالبی IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    1 0
    آقای سعید جلیلی، از اعضای اصلی شورای عالی امنیت ملی، در سخنرانی خود در جمع راهپیمایان ۲۲ بهمن همدان، با ارائه‌ی تصویری واقعی ولی دلهره‌آور از روابط خارجی کشور در یکسال و نیم سیاست‌ورزی و «حکمرانی دولت انقلابی»، می‌گوید: «…از نخست‌وزیر استرالیا در شرقی‌ترین تا نخست‌وزیر کانادا در غربی‌ترین نقطه دنیا، نه‌تنها بیانیه می‌دهند بلکه در تظاهراتشان علیه ملت ایران شرکت می‌کنند…این‌ها همه حیثیت خود را به کار گرفته‌اند و رییس‌جمهور فرانسه با یک دلقک عکس می‌گیرد و رییس‌‌جمهور آلمان و آمریکا این چنین اظهاراتی دارند… دشمنان رسماً می‌گویند هر کشوری در هر نقطه از جهان بخواهد از ایران نفت‌ خریداری کند و روابطی داشته باشد، او را هم تحریم خواهیم کرد که تا همین امروز هم ادامه دارد تا این‌که فروش نفت ایران به صفر برسد. … دشمن نگران این است که از ایران سلاح نرود؛ می‌گوید اگر سلاح ایران به اروپا رود، باعث می‌شود موازنه‌ی قدرت تغییر کند… امروز دیگر جنگ جهانی اول و دوم نیست که دچار تفرقه داخلی یا یک دولت ضعیف باشد بلکه امروز در شرایط تغییر جهان به واسطه جمهوری اسلامی «یکی از مولفه‌های مهم قدرت دنیا هستیم»… امروز دشمن نگران این است که یک هماورد تمدنی پیداشده است… ملت ما با همه قوت یک الگو و تمدن جدید را به جهان معرفی کرد…» ‏و اما چند نکته و سؤال: نکته اول: در علم سیاست، «جغرافیا، موقعیت استراتژیک، وسعت سرزمینی، جمعیت، منابع ملی، قدرت اقتصادی و تولیدی، حجم تجارت خارجی، قدرت پول ملی، حمایت مردمی، انسجام ملی، دموکراسی و تعامل سیاسی، فرهنگ، روابط بین‌الملل، دیپلماسی، قدرت نظامی، و…» اهم مؤلفه‌های قدرت هستند. اگرچه شجاعت‌تان ستودنی است که نمی‌گویید «ما یکی از قدرت‌های مهم دنیا هستیم» و فقط به این اکتفا کرده‌اید که «یکی از مولفه‌های مهم قدرت دنیا هستیم»! اما اکنون که قدرت اقتصادی برترین و تعیین‌کننده‌ترین مؤلفه‌ قدرت در جهان است، واقعاً به زعم جنابعالی ما دارای کدام‌یک از این مؤلفه‌های قدرت هستیم؟! آیا این‌که مخفیانه می‌کوشید تا بر دشمن و تحریم‌هایش غلبه کنید!! و یا نفت و منابع ملّی این ملت را، البته باز با اغماض همان دشمن، پنهانی و با بهای نازل صرفاً به دو سه کشور بفروشید، مؤلفه‌ قدرت شده‌ایم؟ ... ادامه دارد
  • حمید ابوطالبی/2 IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    1 0
    ... آیا برداشتن گام‌های هراس‌آلود پنهان، استقلال است؟ پول ملی و تجارت و صنعت و … هم پیشکش! آیا زمانی‌که با بیانیه‌خوانی در سال‌های ۸۶-۹۱ و در دولت هزاره سوم، کشور را در چاه فصل هفتم منشور UN می‌انداختید، به فکر راهی برای رهاندن کشور از نابودسازی سیاست خارجی هم بودید؟ واقعاً چگونه دشمن نگران است که اگر سلاح ایران به اروپا رود باعث می‌شود موازنه‌ی قدرت تغییر کند؟!! نکته دوم: آیا این‌که در اثر تلاش شما و دولت انقلابی فعلی، از شرقی‌ترین تا غربی‌ترین نقطه دنیا، نخست‌وزیران کشورها نه‌تنها بیانیه می‌دهند بلکه در تظاهراتشان علیه ملت ایران شرکت می‌کنند و…، یک افتخار ملی است؟ آیا این‌که تمام جهان را به مخالف عملی ایران عزیز تبدیل کرده‌اید، یک دستاورد ملی است؟ نکته سوم: می‌فرمایید که «یک هماورد تمدنی پیدا شده است که برای کرامت و حقوق زن حرف دارد… و ملت ما با همه‌ی قوت یک الگو و تمدن جدید را به جهان معرفی کرده و دشمن نگران این است…»؛ اگر این‌گونه است چرا مردمِ ما، به جای مردمِ آن‌ها، در کف خیابان شعار «زن، زندگی، آزادی» می‌دادند؟ اگر آن‌ها فریب خورده‌اند و اشتباه می‌کنند، چرا دولت غیرضعیف جناب‌عالی هم می‌گوید شعار «زن،زندگی، آزادی» شعار دولت است؟ و اگر درست می‌گویند چرا رییس دولت انقلابی شما در سالگرد پیروزی انقلاب، آن‌ها را به توبه و بازگشت دعوت می‌کند؟ واقعاً مردم کفِ خیابان درست می‌گویند، یا جنابعالی و دولت قوی‌تان؟ سرانجام این‌که: آیا این‌گونه نیست که شما در خوش‌بینانه‌ترین شکل، با بحران‌های عمیق ناشی از سردرگمی در راه بی‌بازگشت سیاست خارجی، ناکارآمدی و فشار افکار عمومی و عذاب وجدان دائمی روبرو بوده و این سخنان را برای توجیه بحران‌های عمیق ایدئولوژیک، سیاسی، و روانی‌تان می‌فرمایید؟»