شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه قزوین

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: برج‌ها و ساختمان‌های بلندی که احداث می‌شوند بایستی استحکام و استانداردهای مورد نیاز را داشته باشند که در صورت بروز زلزله دچار حادثه نشویم و آن اتفاقاتی که در سوریه و ترکیه پیش آمد را شاهد نباشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، اظهار داشت: اعیاد نور، رحمت و برکت شعبانیه و این ماه شریف پر از فیض و رحمت را تبریک عرض می‌کنم، خدای متعال ماه شعبان را لبریز از رحمت، خشنودی، نشاط و امید کرده است.

وی افزود: هر کس نیازمند و محتاج عنایت، لطف و رحمت خداست باید در ماه شعبان آن احتیاج را برآورده کند، چرا که خدا ماه رجب را برای همین امور قرار داده است، برای اینکه آنقدر استغفار کنیم تا بدی‌ها، سیاهی‌ها، گناهان، تیرگی‌ها، کینه‌ها و عداوت‌ها از ما پاک شود.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: ماه شعبان، استغفار، دعا، مناجات شعبانیه، صلوات شعبانیه و راهنمایی‌های رسول خدا به‌عنوان خطبه شعبانیه را دارد که هر کدام از این‌ها منبعی از عرفان و معرفت هستند، این‌ موارد باید در ماه شعبان به داد ما برسند تا برای حضور در دانشگاه رمضان‌المبارک لیاقت پیدا کنیم و آمادگی داشته باشیم تا از ماه رمضان و شب‌های قدر بهره ببریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: میلاد امام حسین(ع) را خدمت همه علاقمندان و دلدادگان ساحت مقدس آن حضرت تبریک عرض می‌کنم، امام صادق(ع) در رابطه با امام حسین(ع) فرمودند اگر خدا بخواهد به بنده‌ای خیر برسد، حالش خوب شود، نورانی شود، آرامش و امید پیدا کند، محبت امام حسین (ع) را بر قلب او می‌تاباند، در این صورت علاقه این بنده به گناه از بین می‌رود، انس با قرآن پیدا می‌کند، کینه و عداوت نسبت به بندگان خدا را دور می‌ریزد و محبت و دوستی نسبت به همه بندگان خدا، علی‌الخصوص نسبت به عاشقان اباعبدالله (ع) پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: چنین فردی به امام حسین(ع) عرضه می‌دارد که من دوست‌دار دوستان شما و دشمن دشمنان شما هستم، این جملات زندگی را تغییر می‌دهند، این یعنی قرار ما این است که نوکر عاشقان امام حسین(ع)، خادم علاقمندان اباعبدالله(ع) و حامی و طرفدار عاشقان امام حسین (ع) و امت آن حضرت باشیم.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تأکید کرد: این جمله حاج قاسم سلیمانی بود که "ما ملت امام حسینیم"، این فقط یک جمله نبود، بلکه ایشان همه جای عالم را گشت و کسانی را که حواسشان به امام حسین(ع) نبود را به آن حضرت متصل کرد و آن‌ها را هم عاشق اباعبدالله(ع) کرد و راهنمای آن‌ها شد.

خطیب نماز جمعه قزوین تصریح کرد: امام صادق(ع) فرمودند، اگر خدا به بنده‌ای نظر کند، قلبش را پر از محبت امام حسین (ع) می‌کند، ما باید این را از خدا بخواهیم و بگوییم خدایا این لطف را به ما داشته باش که قلب‌مان از محبت اباعبدالله (ع) آکنده شود.

وی یادآور شد: در ادامه حدیث آمده که چنین فردی علاقمند به زیارت اباعبدالله (ع) می‌شود، آن روزشماری که برای اربعین می‌کنیم عامل و منشأ دارد، عشق و علاقه‌ای که فوران می‌کند و آن سیل عظیم جمعیت عارف و عاشق را در مسیر امام حسین(ع) قرار می‌دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: امام صادق(ع) در ادامه حدیث فرمودند اگر خدا به بنده‌ای نظرخوب نداشته باشد، در دل او بغض و کینه امام حسین(ع) را قرار می‌دهد و نسبت به زیارت آن حضرت نیز همین‌گونه خواهد بود، وهابی‌های معاند اسلام همین روحیات را دارند و با زیارت‌کنندگان اهل‌بیت(ع) به‌شدت مخالفت می‌کنند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: البته خدا همه را بنده خود می‌داند، این ما هستیم که گاهی کارهایی می‌کنیم که از خدا دور می‌شویم، برای مثال برخی عاق والدین می‌شوند، این افراد خود را از لطف خدا دور کرده‌اند، برخی نیز هرگز برای نماز رو به قبله نمی‌ایستند، این‌ها چه انتظاری دارند که خدا به آنان لطف کند؟ برخی نیز لقمه حلال و حرام برای‌شان فرقی ندارد، این‌ها هم نمی‌توانند مشمول لطف خدا باشند، بنابراین این‌گونه نیست که خدای متعال به‌صورت تصادفی و اتفاقی به یک نفر لطف کند یا لطفش را از یک نفر بردارد.

وی بیان کرد: ولادت امام زین‌العابدین (ع) را نیز خدمت علاقمندان آن حضرت تبریک عرض می‌کنم، این روز تحت عنوان صحیفه سجادیه نامیده شده است، یعنی ای مسلمانان و ای شیعیان امام سجاد (ع)، بدانید همه ما به صحیفه سجادیه احتیاج داریم و جای دعاهای امام سجاد(ع) در زندگی ما خالی است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی ادامه داد: یکی از دعاهای امام سجاد (ع) این است که خدایا کاری کن من شیرینی ذکر را حس کنم، قرآن ذکر است، خدایا کاری کن ما زمانی که قرآن تلاوت می‌کنیم برای ما شیرین باشد و نتوانیم از آن دست برداریم.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: میلاد حضرت ابوالفضل‌العباس(ع)، علمدار با وفا و بابصیرت امام حسین (ع) را نیز تبریک عرض می‌کنم، امام صادق (ع) درباره حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) با افتخار فرمودند، عباس (ع) عموی ما بود، او بصیرت عجیبی داشت و نفوذش در بصیرت خیلی بالا بود و هیچ وقت چیزی برای او مشتبه نمی‌شد، چون اهل قرآن و تقوا بود، قرآن فرقان است و تقوا نیز فرقان می‌آورد، فرقان به معنای قدرت تشخیص و بصیرت است.

وی اظهار کرد: امام صادق (ع) در ادامه فرمود عباس (ع) در ایمان بسیار باصلابت و محکم بود، هیچ چیزی نمی‌توانست او را از ایمانش برگرداند، برخی ایمان دارند اما به محض اینکه بوی پول و ثروت به مشام‌شان می‌رسد یا به مقام و پست می‌رسند، ممکن است ایمان خود را کنار بگذارند و به‌دنبال مطامع دنیوی بروند، اما حضرت عباس(ع) بسیار در ایمان مستحکم بودند.

خطیب نماز جمعه قزوین عنوان کرد: خداوند در آیه ۳۰ سوره مبارکه فصلت از استقامت‌کنندگان در راه خدا سخن گفته است، حضرت عباس(ع) از مصادیق این آیه و از اجراکنندگان استقامت در راه خدا بود، ترس و نگرانی را کنار زده بود و بهشت را قبل از اینکه از دنیا برود مشاهده کرده بود.

وی با تبریک ولادت امام حسین (ع) و روز پاسدار اظهار کرد: پاسداران بازوان توانمند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند و روز پاسدار را به پاسداران عزیز تبریک عرض می‌کنم.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: میلاد حضرت امام سجاد (ع) و روز آزاده را به همه آزادگان تبریک عرض می‌کنم، این روز را هم به آزادگانی که پیش از انقلاب اسلامی به زندان رفتند و هم در دوران دفاع مقدس به اسارت در آمدند، تبریک می‌گویم.

خطیب نماز جمعه قزوین بیان کرد: ولادت حضرت عباس(ع) و روز جانباز را نیز به همه جانبازان گرانقدر تبریک عرض می‌کنم و این مقاومت‌ها، ایستادگی‌ها و صبوری‌های خانواده هایشان را قدردانی می‌کنیم.

وی با اشاره به روز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی، عنوان کرد: به همین مناسبت روز مهندس نامگذاری شده و این روز را به همه مهندسان تبریک عرض می‌کنم، الحمدلله در کشورمان پیشرفت‌های چشم گیری در همه زمینه‌ها به ویژه حوزه مهندسی داشته‌ایم، اما نباید نسبت به نظارت‌ها بر احداث بناها غافل شویم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: برج‌ها و ساختمان‌های بلندی که احداث می‌شوند بایستی استحکام و استانداردهای مورد نیاز را داشته باشند که در صورت بروز زلزله دچار حادثه نشویم و آن اتفاقاتی که در سوریه و ترکیه پیش آمد را شاهد نباشیم.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: ایران پیش از انقلاب در تولید علم و فناوری در دنیا جایگاهی نداشت، اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی در تولید علم، صنعت، کشاورزی و عرصه‌های دیگر پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته‌ایم و در بسیاری از موارد جزو کشورهای برتر دنیا محسوب می‌شویم.

وی اظهار کرد: روز امور تربیتی و تربیت اسلامی را در این ایام داریم و ما بسیار نیاز داریم که در جامعه انسان‌های فرهیخته تربیت کنیم و هر چه در این حوزه موفق عمل کنیم، یقیناً افرادی که در جامعه به مردم خدمت رسانی می‌کنند، کار خود را بهتر انجام می‌دهند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تصریح کرد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی فرمودند، تهاجم روز افزون دشمنان به دل‌های پاک جوانان، نوجوانان و حتی نونهالان به چشم می‌خورد و دستگاه‌های حکومتی درباره وظایف سنگینی که به عهده دارند بایستی در این راستا وظیفه خود را به درستی انجام دهند.

خطیب نماز جمعه قزوین بیان کرد: امام خمینی (ره) نیز فرمودند، علمی که تربیت و تزکیه در آن نباشد، فایده‌ای به همراه ندارد و بایستی همواره سراغ علم‌هایی برویم که برای جامعه فایده داشته باشد.

وی گفت: سانحه بالگرد وزیر ورزش و همراهانشان که موجب شد یکی از همراهان وزیر به رحمت خدا برود را تسلیت عرض می‌کنیم و برای مجروحان این حادثه آرزوی سلامتی و شفا مسئلت می‌کنیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha