دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
خسروپناه

حوزه/ دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، آسیب های مختلف اجتماعی و فرهنگی با سلامت معنوی را مورد توجه قرار داد و گفت: بشریت امروزه این را فهمیده که برای حل بیماری های مختلف جسمی، روحی، اجتماعی و فرهنگی باید به سلامت معنوی توجه کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه در مراسم افتتاحیه هفتمین همایش ملی«سلامت معنوی اسلامی» در سالن همایش های غدیر سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه سلامت معنوی اسلامی یک فرا نظریه است، اظهار داشت: اگر این نظریه درست تبیین شود نباید آن را یک پارادایم دانست بلکه یک فرانظریه است و تمام نظریه های رفتاری ذیل آن تبیین می شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تقابل سلامت معنوی در قرآن کریم را مرضی قلبی دانست و گفت: این مهم زمانی اتفاق می افتد که شیطان در نفس و قلب انسان اثر می گذارد؛ لذا وقتی قلب بیمار شد پلیدی‌ها پشت سرهم می آید چرا که اساس بیماری قلب است که با بیماری آن تمام اعضای بدن تحت تاثیر قرار می گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه نظریه مهدویت پیوند وسیعی با سلامت معنوی دارد، ابراز داشت: نظریه مهدویت فرا نظریه ای است که منظومه ای از اخوت و خدمت به مردم است به همین دلیل پیوند وثیقی با سلامت معنوی و روحی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه در پایان آسیب های مختلف اجتماعی و فرهنگی با سلامت معنوی را مورد توجه قرار داد و گفت: بشریت امروزه این را فهمیده که برای حل بیماری های مختلف جسمی، روحی، اجتماعی و فرهنگی باید به سلامت معنوی توجه کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • خ IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
    0 0
    مشگلات مادی را حل کنید معنویات خودش حل میشه
    • سلامت مادی/معنوی CA ۰۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      0 0
      اگر مشکلات معنوی را حل کنیم، شاید مادیات حل بشود!🔸(https://hawzahnews.com/xc8NN):«در پرتو تحول فرهنگی و اخلاقی بشر و رشد تقوا و نیکی ها، نعمت های الهی از هر سو بر بندگان سرازیر می شوند، زیرا این وعده ی تخلف ناپذیر پروردگار است:«لو ان اهل القری امنوا و اتقوا لفتحنا علیهم برکات من السماء و الارض اگر مردم شهرها و دیارها ایمان آورند و تقوا پیشه کنند، ما برکات زمین و آسمان را بر آنان می گشاییم.» در پرتو این عنایت الهی است که از آرزوهای دیرین بشری، که همان برچیده شدن و ریشه کن شدن فقر است، تحقق می یابد. پیامبر گرامی اسلام(ص) در این باره می فرماید: «هنگامی که حضرت مهدی ظهور کند اموال و زکات ها را در کوچه ها می برند، ولی کسی پیدا نمی شود که حاضر به دریافت آنها باشد».آری در این عصر طلایی ظهور حضرت، فقر رخت بربسته و هیچ ویرانه و ویرانه نشینی باقی نمی ماند. امام باقر(ع) در این باره می فرماید: «حکومت او شرق و غرب جهان را فرا خواهد گرفت و گنجینه های زمین برای او ظاهر می گردد و در سرتا سر جهان جای ویرانی نخواهد ماند، مگر این که آن را آباد خواهد ساخت.»🔸 اگر مشکلات معنوی را حل کنیم، شاید مادیات حل بشود! با شیطان هم صدا نشویم! با شیطان مشارکت نکنیم! «وَ اسْتَفْزِزْ مَنِ اسْتَطَعْتَ مِنْهُمْ بِصَوْتِکَ وَ أَجْلِبْ عَلَیْهِمْ بِخَیْلِکَ وَ رَجِلِکَ وَ شارِکْهُمْ فِی الْأَمْوالِ وَ الْأَوْلادِ وَ عِدْهُمْ وَ ما یَعِدُهُمُ الشَّیْطانُ إِلَّا غُرُوراً» چند تابعیتی نباشیم! از خط و خطوات شیطان تبعيت نکنيم! از هوای نفس و آمریکا پیروی نکنیم! امام خمینی:«آنها به کره مریخ هم بروند به کهکشانها هم بروند، باز از سعادت و فضائل اخلاقی و تعالی روانی عاجزند، و قادر نیستند مشکلات اجتماعی خود را حل کنند، چون حل مشکلات اجتماعی و بدبختی های آنها محتاج راه حلهای اعتقادی و اخلاقی است و کسب قدرت مادی یا ثروت و تسخیر طبیعت و فضا از عهده حل آن برنمی آید.» فَاتَّبِعُوا ملة محمد(ص)! از خط (و✍🏼!) روح الله و آيت الله خامنه اي تبعيت کنيم! با موسی و مردم مقاومت مشارکت کنیم! به صدای بهشتی ها 👂🏼 کنیم! ما از خیل دشمنان سریم، ما از نسل فتح خیبریم! ما از نسل قاسم سلیمانییم! قرآن و قاسم را که نمیشود حذف کرد! مستکبران از تکثیر سلیمانی وحشت دارند! هر چه بیشتر روابط بین خودشون را نزدیک و عادیسازی کنند، ترس غیرعادیشون از ما مردم مقاومت در 🌏 بیشتر میشود و طولانی مدت! باید به نسخه قرآنی عمل کرد!