شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ همایش طلایه داران تبلیغ در ارومیه

حوزه/ امام جمعه ارومیه با بیان اینکه باید در پایان سال از اعمال خودمان حسابرسی کنیم، گفت: بهتر است انسان در همه ایام سال اعمال خود را حسابرسی کند، که در همین راستا نیز امام علی(ع) سفارش می‌کنند، قبل از این‌که دیگران حساب و کتاب شما را بکنند، اعمالتان را محاسبه کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی امام جمعه ارومیه شب گذشته در همایش طلایه‌داران تبلیغ که در مصلای امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد، با بیان اینکه باید در پایان سال از اعمال خودمان حسابرسی کنیم، اظهار داشت: بهتر است انسان در همه ایام سال اعمال خود را حسابرسی کند، که در همین راستا نیز امام علی(ع) سفارش می‌کنند، قبل از این‌که دیگران حساب و کتاب شما را بکنند، اعمالتان را محاسبه کنید.

وی افزود: با تحویل سال، تغییر و تحول اتفاق می‌افتد و ما هم باید تلاش کنیم در درون خودمان تحوّلی ایجاد کنیم و در برخی روایات وارد شده که دعای تحویل سال را ۳۶۰ بار در عید نوروز بخوانید.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: باید با خواندن نماز اول وقت، ایمان خودمان را تقویت کنیم و در روایتی از امام صادق(ع) نیز وارد شده که هر که دو روزش یکنواخت باشد، مغبون است و کسی که فردایش بدتر از امروزش باشد فریب خورده است و هر که کاستی‌های خود را جستجو نکند، پیوسته در کاستی ماند و آن که کاستی‌اش ماندگار باشد، مرگ برایش بهتر است.

وی عنوان کرد: باید در حسابرسی‌های خودمان حق الناس‌ها را هم مدنظر قرار دهیم و گاهی رفتار ما موجب حق الناس نسبت به همسایه، خانواده و برادر دینی شده است و در این صورت باید حلالیت بطلبیم که در روز قیامت درهم و دیناری برای کسب حلالیت وجود ندارد و در آن روز اعمال حسنه ما را از ما می‌گیرند و در نامه عمل شخصی که حق الناس به گردن ما دارد می‌نویسند و اگر حسنات نداشته باشیم، اعمال سیئه او را به حساب ما خواهند نوشت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی افزود: یکی از بزرگترین نعمت‌های خداوند برای ما طلبه‌ها، این لباس و شغلی است که خداوند به ما عنایت داشته و لذا باید شاکر خداوند باشیم که ما را در مسیر پیامبران و اولیای الهی و تبلیغ دین قرار داده است، بنابراین عمل به رسالت طلبگی و تبلیغ درست دین، یکی از موارد شکر این نعمت می‌باشد.

وی با تأکید بر لزوم تقویت معنویت از طریق نماز شب، گفت: نباید در بین روحانیت و علمای دین اختلاف وجود داشته باشد و لازم است مردم در ما وحدت و همدلی را مشاهده کنند، حتی اهل بیت(ع) نیز دستور داده‌اند که اگر در برادر دینی خود، حرکت در مسیر درست را مشاهده کردید حرف‌های نادرست در خصوص او را باور نکنید و یا اینکه بین حق و باطل چهار انگشت فاصله است و هستند افرادی که از برخی ضعف‌ها و اختلاف سلیقه‌ها بر علیه روحانیت استفاده می‌کنند و دست به اختلاف می‌زنند.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha