دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آموزش وپرورش فارس

حوزه/ رئیس کمیته اسکان ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان فارس گفت: از آغاز به کار کمیته اسکان تاکنون بیش از ۴۲۴هزار نفر در قالب ۱۲۱هزار خانواده و در مجموع بیش از یک میلیون ۱۵۷ هزار نفرروز در مدارس و اماکن وابسته به آموزش و پرورش فارس اسکان داده شده اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، محمد خلیل عسکری صبح امروز در حاشیه بازدید از ستادهای اسکان شهر شیراز گفت: طی هفته گذشته در تمامی شب ها تقریبا ظرفیت اسکان تمامی مدارس شهر شیراز تکمیل شد، به نحوی که مجبور شدیم علی رغم‌ میل باطنی بسیاری از مهمانان را در چادرهای سالن های ورزشی، نمازخانه ها و راهروها مدارس اسکان بدهیم تا در محیطی امن و گرم اسکان داده شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: تقریبا تمام کلاس های درس پیش بینی شده در شیراز تکمیل شدند و به همین جهت بلافاصله مدارس جدیدتری مجهز و وارد چرخه اسکان شد.

عسکری اظهار کرد: آموزش و پرورش استان فارس با افزایش مدارس محل اسکان تا این لحظه یک هزار و ۵۰۰ مدرسه را وارد چرخه پذیرش و اسکان مهمانان نوروزی کرده است.

وی عنوان کرد: ۱۶ هزار کلاس درس، ۴۶مهمانسرا و خانه معلم با ظرفیت ۲هزار نفر، ۱۲ خوابگاه دانشجویی و دانش آموزی با ظرفیت ۲هزار و ۲۰۰ تخت و ۲۰ سالن ورزشی با ظرفیت ۷هزار نفر برای اسکان مسافران تجهیزو آماده شده است.

رئیس کمیته اسکان ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان فارس گفت: امکانات خوبی که در مدارس پیش بینی شده به همراه قیمت پایین باعث شده که با استقبال بسیار زیادی مواجه شویم.

وی همچنین به امکانات پیش بینی شده برای اسکان مهمانان در کلاس های درس نیز اشاره کرد و بیان داشت: تعداد ۱۹هزار تخته فرش، ۵هزار یخچال و ۹۰۰دستگاه اجاق گاز در مدارس و کلاس های محل اسکان قرار داده شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس اضافه کرد: بیش از ۳هزار و ۵۰۰ تن از فرهنگیان استان فارس شامل عوامل اجرایی، سرایداران و خدمتگذاران کار پذیرش و اسکان مهمانان نوروزی را برعهده دارند.

رئیس کمیته اسکان ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان فارس گفت: ۶۸ پایگاه پذیرش حضوری مهمانان نوروزی در استان فارس پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: امسال حدود نیمی از مسافران اسکان یافته در مدارس و اماکن اقامتی وابسته به آموزش و پرورش فارس از طریق سامانه اینترنتی پذیرش و اسکان داده شدند.

رئیس کمیته اسکان ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان فارس گفت: توصیه ما این است با توجه به امکان رزرو اینترنتی، مهمانان نوروزی با مراجعه به آدرس الکترونیکی: eskan.mefu.ir محل اسکان خود را از قبل رزرو کنند.

عسکری گفت: مزیت این دسته از مهمانان نوروزی آن است که با اسکن کد آدرس به راحتی به مکان مورد نظر با سامانه های جهت یاب هدایت می شوند که این کار هم سهم بسزایی در کاهش ترافیک و هم جلوگیری از سردرگمی مسافر و ماندن در صفوف حضوری ستادهای اسکان شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس بیان کرد: امسال مدارسی که در جوار اماکن مقدسه، زیارتی، گردشگری و نقاط پر ازدحام ترافیکی قرار دارند از حیاط آنها به عنوان پارکینگ جهت رفاه عموم استفاده شده است.

رئیس کمیته اسکان ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان فارس در پایان گفت: بنا بر اعلام وزارت آموزش و پرورش تاکنون استانهای فارس، خراسان رضوی و اصفهان بیشترین مهمان نوروزی را در مدارس اسکان داده اند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha