یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه بندرعباس

حوزه / حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده گفت : برای برون رفت از وضعیت افزایش خودروهای بدون ضابطه تنها مسیر تقویت ناوگان حمل و نقل درون شهری و توسعه معابر بزرگ در سطح شهر بندرعباس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده، ‌ نماینده ولی فقیه در هرمزگان امروز در دیدار نوروزی شهردار بندرعباس و معاونین، اظهار داشت: تقارن سه بهار طبیعت، قرآن و بهاری که پیش سر گذاشتیم سالروز ولادت با سعادت امام زمان(عج) را تبریک عرض می نمایم.

وی با اشاره توجهات ویژه به بخش فعالیت های خدماتی و عمرانی شهر بویژه در ایام نوروز، افزود: با همت بلند شهرداری در حوزه زیبا سازی شهری و نصب اِلمان ها و خدمات رسانی به مهمانان نوروزی فعالیت های ارزنده ای صورت گرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، بیان کرد: شهر بندرعباس در دو بخش دارای کاستی ها است، بخش نخست پروژه های خرد و کوچک اما واجب و ضروری، مانند پارک های محله ای که با کمترین هزینه اما اثر گذاری و رضایت عامه مردم را به دنبال دارد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده، عنوان کرد : یک دل نگرانی دیگر که وجود دارد با تبدیل شدن شهر بندرعباس به کلان شهر و سیل عظیم جمعیت در این شهر اما هیچ گونه نظام مدیریتی برای کنترل و افزایش خودرو ها وجود ندارد و سبب مشکلات زیست محیطی و سایر شده و هیچ کس پاسخگو نیست.

وی اظهار کرد: برای برون رفت از این وضعیت افزایش خودروهای بدون ضابطه تنها مسیر تقویت ناوگان حمل و نقل درون شهری و توسعه معابر بزرگ در سطح شهر بندرعباس است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان، ادامه داد : زمین های که در اختیار مسکن و شهرسازی برای ساخت شهرک های جدید قرار گرفته، واگذار و جدول بندی شود و همچنین مکان های فرهنگی و مساجد و خیابان ها بزرگ طراحی شود که مشکلات کاهش یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده در بخش دیگر به توازن امکانات آموزشی، فرهنگی و مساجد در سطح شهر بندرعباس پرداخت و گفت : یکی از خلأ ها در ساخت و ساز ها نبود مساجد در برخی از شهرک ها است و برخی از محلات نیز دارای تکثر مساجد هستند.

وی با اشاره به خورهای شهر بندرعباس اضافه کر : خوشبختانه دو سالی است که بوی تعفن خورها مردم را آزار نمی دهد، اما گام بعدی آباد کردن خورها بوسیله زیبا سازی، ایجاد بازارچه های محله ای از طریق مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است که هم برای اقتصاد مردم و رونق اقتصادی و فضای گردشگری و بهسازی و اثر گذاری فضاهای شهری پیرامون خود به همراه دارد.

امام جمعه بندرعباس تأکید کرد: یکی دیگر از دغدغه ها این است که شهر بندرعباس به ایستگاه گردشگران تبدیل شود نه توقفگاه، جذابیت شهری برای گردشگران ایجاد کنیم با ماندگاری گردشگر و رونق اقتصادی ایجاد خواهد شد. و در این مسیر از تجربیات سایر استان ها نیز بهره مند شویم.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده خاطرنشان کرد: از تلاش ها و زحمات شهردار و مجموع خدوم شهرداری که سال نو را با جدیت در خدمات رسانی به مهمانان و طرح های ابتکاری و فضای متفاوت تشکر می کنیم و عدالت در توسعه شهری و توزیع در خدمات رسانی به مردم در برنامه های فرهنگی، ورزشی و هنری مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha